2013. máj 10.

F1 Alonso boldog Ferrarit és boldog szurkolókat szeretne látni vasárnap

írta: FormaNet
F1 Alonso boldog Ferrarit és boldog szurkolókat szeretne látni vasárnap

Fernando Alonsót csütörtökön hatalmas rajongótábor fogadta hazai versenyének helyszínén, Barcelónában, és bár a hagyománynak számító bokszutca bejáráson jóval kevesebben voltak, mint ahogy azt hazánkban, a Hungaroringen megszokhattuk, ám a Ferrari boksza előtt természetesen mozdulni sem lehetett. A hivatalos sajtótájékoztatón a kétszeres bajnok nem is tagadta, hazai szurkolói extra motivációt jelentenek számára, és nagyon szeretné ha ezek az emberek vasárnap boldogan indulnának haza a katalán ringről. Hétvégi céljai mellett a spanyolt az új Pirellikről, a Lotustól távozó James Allison körüli ferraris-pletykákról, és persze a spanyolok számára szomorúan végződő Bajnokok Ligájáról is faggatta a média.

alonso - barcelona.jpg

Barcelonában Fernando Alonso tavaly a második helyen ért célba Pastor Maldonado mögött, de jól tudja milyen érzés győzelmet ünnepelni a spanyol szurkolók előtt, hiszen 2006-ban még a Renault színeiben diadalmaskodott a katalán pályán, tavaly pedig Valenciában állhatott fel a pódium tetejére Spanyolországban.

„Azt hiszem, hogy a hazai verseny nagyjából 10 százaléknyi extra motivációt ad ahhoz, hogy egész hétvégén minden apró részletre nagyon figyeljünk, kezdve a pénteki edzésektől az időmérőn át, egészen a versenyig. Mindent megpróbálunk egy jó eredményért, egy dobogós helyezést, vagy bármit, ami boldoggá teszi az egész csapatot, és azt a sok embert a tribünökön. Szóval ez egy különleges hétvége, a motiváció teljesen normális, de ennyi év után már nincs különösebb nyomás rajtam emiatt. Az első évben még valóban gondot jelentett ez a teher, de immár sok sok éve bizonyítok, így semmilyen nyomás nincs ami esetleg hátráltatna egy jó eredmény elérésében” – beszélt Fernando a hazai pálya előnyéről.

A Spanyol Nagydíjak történelmében 11 győzelemmel a Ferrari tartja a rekordot, ám a kétszeres bajnok szerint a statisztikák nem adnak nagyobb esélyt egy újabb győzelemre. A rekordok tanulmányozása helyett Alonso inkább a kvalifikációs kör és a versenytempó közötti helyes egyensúlyban látja a siker kulcsát.

„Nem igazán számít ( a statisztika). Szerintem idén nagyon fontos, hogy a futamon milyen a versenytempó, és a gumik is többet számítanak, mint korábban. Nyilván jó, ha az első sorból indulhatunk, hiszen akkor tudjuk, hogy jó esélyünk van a dobogóra, de azt hiszem a legfontosabb, hogy legyen egy normális hétvégénk, és - ahogy az előző négy helyszínen is - megtaláljuk a helyes egyensúlyt a verseny és az időmérő között. Talán az első igazán fontos időmérő edzés majd két hét múlva, Monacóban lesz. Ott jól tudjuk, hogy rendkívül fontos, de ez a pálya szerintem többé-kevésbé egy normális pálya, szóval kompromisszumos megoldást kell találni.”

Tavaly a listavezető Sebastian Vettel mögött Alonso 10 pontos hátrányban érkezett meg hazai versenyére , jelenleg pedig 30 egység a különbség a két klasszis között, ami ugyan pontosan háromszor több, ennek ellenére sokkal nagyobb az optimizmus az olasz gárdánál és versenyzőjénél.

„Tavaly ilyenkor másfél másodperccel voltunk lemaradva az élmenőktől, most pedig egy kis szerencsével akár már Malajziában nyerhettem volna, de eddig két gond nélküli futamunk volt, Ausztráliában egy második hellyel, és Kínában egy győzelemmel. Szóval ez egy teljesen más érzés, és egy teljesen más csomag, ami miatt nagyon optimisták vagyunk, hogy idén egy jó bajnokságunk lehet. Persze következetes, pontszerző eredményeket kell szállítanunk, de most sokkal optimistábbak vagyunk még úgy is, hogy több pont a hátrányunk. A bajnokság még hosszú, és erre sok példát tudnék előhozni – például legutóbb tavaly Sebastian (Vettel) állt talpra. A nyári szünet után még 43 pont volt a lemaradása, majd Austinig öt-hat verseny alatt 45-50 pontot dolgozott le a következetes eredményekkel. Ugyanez volt a helyzet velem 2006-ban, amikor 33 pontra voltam lemaradva Michaeltől (Schumacher). A mostani pontrendszert nézve ez 75-80 pontot jelent. A szezon vége előtt két versennyel, Szuzukában még ő vezette a bajnokságot. Szóval amíg nincs 75-80 pontos lemaradásunk, addig optimisták lehetünk.”

Ezen a hétvégén bemutatkozik egy kicsit megváltoztatott kemény keverékű Pirelli is, ami többek szerint a rivális, Red Bull autóinak kedvezhet, így természetesen a média az új gumikról is faggatta a spanyolt.

„Többé-kevésbé ugyanaz marad a helyzet. A pénteki nap tanulással fog telni, és megpróbáljuk a lehető legtöbb információt begyűjteni az edzéseken, majd kielemezni az adatokat, és, hogy mi várható tőlük a vasárnapi versenyen. Nem hinném, hogy nagy hatással lesz az autó teljesítményére, de jól tudjuk, hogy milyen fontos szerepet játszanak idén a gumik, így a lehető legtöbb információt  kell begyűjtenünk pénteken.”

A Pirelli abroncsok lassan már hagyományosan folyamatos témát szolgáltatnak a cirkuszban, ám az első európai versenyhétvégére tervezett új abroncsok hírei mellett a minap bombaként robban a hír, hogy a Lotus F1 Team technikai igazgatója, James Allison még a szezon közben távozik a csapattól, és több nagy lap is úgy tudja, hogy a szakember a Ferrarihoz tart. Alonso a Renault-nál már dolgozott együtt Allisonnal, de „természetesen” semmi konkrétummal nem reagált a szóbeszédre.

000 facebook_banner.jpg

„Nem igazán tudok erre mit mondani. Nyilván úgy dönt majd, ahogy szeretne. Talán otthon marad. Nem tudom. Csak annyit tudok, amit szerdán bejelentettek, több hírem nincs. Ami biztos az az, hogy két világbajnoki címet nyertünk együtt, aztán amikor 2008-ban visszatértem a Renault-hoz, akkor már technikai igazgató volt, mi pedig nem voltunk olyan sikeresek. Viszont az elmúlt két évben láthatjuk, milyen jó a Lotus, és az sem titok, hogy ő az egyik legjobb szakember itt. Majd kiderül, mit hoz számára a jövő.”

És, hogy mit szól ahhoz, hogy a Bajnokok Ligája elődöntőjében mind a Barcelonát mind pedig a Real Madridot német csapat ejtette ki?

„Végignéztem a meccset, és nagyon szomorú voltam, a két spanyol csapat - elsősorban a csapatom, a Real - miatt, de nem játszottak olyan jól. Madridban már jobbak voltak, de az első játékban sajnos túl nagy hátrányt szedtek össze. Hogy ki nyeri meg? Ki tudja. Arra számítok, hogy nagyon szoros meccs lesz.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

barcelona ferrari forma-1 fernando alonso spanyol nagydíj formula-1