F1 30 év után ismét egy Rosberg ünnepelt győzelmet Monacóban
Élete negyedik F1-es pole-ja után Nico Rosberg rajt-cél győzelemmel ünnepelhette pályafutása második nagydíj győzelmét, 30 évvel és 11 nappal azután, hogy édesapja, Keke Rosberg regnáló bajnokként megnyerte a Monacói Nagydíjat a Williams Ford-Cosworth-szal. A német versenyzőnek jó néhány újraindításnál kellett észnél lennie, de végül a teljes 78 kör alatt senki nem veszélyeztette igazán elsőségét. Csapattársa, Lewis Hamilton azonban az első bokszkiállásnál pozíciót vesztett mindkét Red Bull-lal szemben, így Sebastian Vettel és Mark Webber ünnepelhetett még dobogós eredményt. A monacói vonatozásba egyébként egy-két baleset utáni-, biztonsági autó mögött összetorlódott mezőny helyezkedése, valamint Sergio Pérez vakmerősége hozott némi látványt.
A Spanyol Nagydíj után, Monacóban is a Mercedes két autója bérelt ki az első sort Nico Rosberg és Lewis Hamilton sorrendben, mögöttük pedig a két Red Bull sorakozott fel közvetlen riválisként. A rajtnál Sebastian Vettel jól rugaszkodott el, ám a két Mercedes eléggé összezárt ahhoz, hogy a német maradjon a kiinduló helyén. A top10-ben sem történt sok változás, mindössze a kilencedik rajtkockából induló Jenson Button fogott egy pozíciót, Adrian Sutillal szemben. Kicsivel később Button csapattársát is megelőzte, miután nem hagyta szó nélkül a csapatrádión, hogy Pérez kanyarlevágással szerzett előnyt vele szemben.
Kisebb koccanások nem hiányoztak a rajt utáni helyezkedésnél Pastor Maldonado és Giedo van Der Garde egy első légterelőért volt kénytelen visszatérni csapatához, illetve a Loews kanyarban Sutil koccant egy McLarennel, de mindenki folytatni tudta útját. Az első kiesőre a 9. körig kellett várni, akkor Charles Pic Caterhamje lassult le, majd füstölni kezdett. A bemelegítő kör előtt beragadt Jules Bianchit is vissza kellett tolni a bokszba még az indítás előtt, de a francia el tudott rajtolni Marussiájával.
Izgalmak szempontjából Monacói futam egyértelműen nem lesz kikiáltva az év versenyének, és ez már az első néhány kör után látható volt. A pilóták gumikímélős üzemmódra kapcsoltak, és bár a start után Vettel néhány kanyar erejéig támadta Hamiltont, de csakhamar beállít egy tisztes távolság minden élmenők között. Az első kerékcserék előtt Rosberg, Hamilton, Vettel Webber, Räikkönen, Alonso, Button, Pérez, Sutil és Vergne volt a pontszerzők sorrendje.
A mezőny hátsó régiójában azért néha akadt egy kis izgalom, többek között a szombaton pórul járt Felipe Massa és Paul di Resta felzárkózásának köszönhetően. A Ferrari brazilja azonban nem sokáig jutott a menetelésben, ugyanis a 30. körben egy az egyben lemásolta tegnapi balesetét, és második kiesőként, a pálya szélén fejezte be a monacói hétvégét. Az ütközés után Massa ugyan sértetlenül szállt ki az összetört Ferrariból, de a nyakát fájlalta, és előbb a pálya orvosi központjába száll, majd további rutinvizsgálatokra MonteCarlo kórházába szállították. A brazil szombat délelőtti, és a versenyen történt ütközése kívülről szinte ugyanolyan volt, ám némi különbség mégiscsak volt a kettő között. A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry ugyanis a verseny után elárulta, hogy a harmadik szabadedzésen vezetői hiba történt, a futamon azonban technikai gondok okozták Massa balesetét. A pontos okokat a következő napokban vizsgálja ki a csapat szakember gárdája.
A pályán közben a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, és az időközben már megkezdődő kerékcserék sora így mindenkinél lezajlott. A top pilóták közül elsőként Webber állt ki kerékcserére és váltott lágy gumikra, majd a többiek is követték az ausztrál példáját. A bokszkiállás hozott egy kis átrendeződést – miközben Rosberg megtartotta vezető helyét, csapattársa két helyet bukott a Red Bullokkal szemben, mögöttük pedig maradt Raikkönen, Alonso, Button, Pérez, Sutil és Vergne a top10 sorrendje.
A 38. kör végén a SafetyCar magára hagyta a mezőnyt, és a vonatozást megelégelő Pérez végre szolgáltatott néhány izgalmas pillanatot. A biztonsági fázist követően az élmenőnek sikerült kicsit meglépnie Vettel elől, miközben Hamilton egy kis ideig nyomás alatt tudta tartani Webbert, Alonso pedig ugyanezt tette Räikkönennel, előzni azonban egyikük sem tudott. Nem úgy a mögöttük lévő McLaren mexikói versenyzője, aki a feltorlódott sorban egy nagyszerű kifékezéssel lepte meg rutinos kollégáját az alagút végén, majd a következő körben ugyanezt meglépte az előtte álló Alonsóval is, ám a spanyol egy kisebb kanyarlevágással ki tudta védeni a támadást. Bár a Alonso szerint ezzel csak el akarta kerülni az ütközést, de később ezért a manőverért oda kellett ajándékoznia Péreznek a hatodik helyet. Azért később, mert kettőjük incidensével egy időben hátrébb egy nagy baleset történt, ami miatt piros zászlóval leintették a futamot. Max Chilton a Maldonadót kente fel a falra a Tabac kanyarnál, aminek következtében a Williams lebontotta a biztonsági palánkot. A Marussia is megsérült, de a megszakítás után Chilton folytatni tudta a futamot, a versenybírók viszont bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották az incidens miatt. Maldonadónak enyhe agyrázkódáson kívül nem történt baja.
A bő húsz perces szünetben mindenki szabadon cserélhetett gumikat, majd az indítás után Alonso hatodik helyét átadta Péreznek. A mexikói vérszemet kapott, és nem sokkal később az 5. helyen haladó Räikkönent kergette ki a ugyanott, ahol Alonsót is. A finn a csapatrádión nemes egyszerűséggel leidiótázta a McLaren megkergült versenyzőjét, aki egyébként ez utóbbi támadásánál szintén levágta a kanyart Kimivel együtt, így senki nem került előnybe, azaz ezt az esetet nem vizsgálták a stewardok. Pérez mellett Adrian Sutil is nagy lendületet kapott, ám ő más előzésre használható helyet talált magának, mégpedig a Loews fordulóját. A force indiás előbb Buttont majd Alonsót is ebben a hajtűben előzte meg, és vette üldözőbe Pérezt.
A 68. körben újabb biztonsági autós fázis következett, ezúttal Romain Grosjean volt a hunyó, aki az alagút után hátulról felmászott Daniel Ricciardo Toro Rossójára. A franciát természetesen a leintés után vizsgálta a versenybíróság, és végül nem maradt büntetlenül az eset. Grosjean a következő helyszínen, Kanadában 10 rajthelyes büntetéssel várhatja a vasárnapi futamot.
Rosberg négy másodperces előnye ismét lenullázódott, és az újabb összerázódás a verseny utolsó néhány körére is tartogatott kisebb izgalmakat, igaz nem az élen.
A 69. körben Pérez és Räikkönen újra összecsapott, aminek kisebb ütközés lett a vége. A Lotus defektet kapott, míg a McLaren talán kissé meggondolatlan pilótája sérült légterelővel pár körrel később feladta a futamot.
Az első négy hely a leintésig változatlan maradt, Sutil megörökölte az ötödik helyet, a német mögött pedig az időközben Alonsót megelőző Button ért célba hatodikként. A Ferrari spanyolja csak a hetedik lett, az utolsó három pontszerző pedig Vergne, Di Resta és Räikkönen volt. A finn bajnok a kényszer kerékcsere után, az utolsó körben még meg tudta előzni az egy pontért autózó Nico Hülkenberget, és ezzel a helyezéssel tovább tudta folytatni remek, immár 23 verseny óta tartó pontszerző sorozatát, bár valószínűleg ez egyáltalán nem vigasztalja. Egy ideig egyébként 10. helye sem volt biztos, mert az egyik biztonsági autós fázis alatt gyorsan hajtott, és a leintést követően őt is beidézték a stewardok. Végül a finn megúszta egy megrovással.
A verseny leggyorsabb körét Vettel futotta meg, és nem mellesleg a bajnoki pontversenyben is igen jól járt, hiszen közvetlen riválisai jócskán mögötte végeztek, így kicsit elhúzhatott az összetettben.
A Monacói Nagydíj eredménye:
Versenyző Csapat
1. Nico Rosberg Mercedes
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault
3. Mark Webber Red Bull-Renault
4. Lewis Hamilton Mercedes
5. Adrian Sutil Force India-Mercedes
6. Jenson Button McLaren-Mercedes
7. Fernando Alonso Ferrari
8. Jean-Eric-Vergne Toro Rosso-Ferrari
9. Paul di Resta Force India-Mercedes
10. Kimi Räikkönen Lotus-Renault
11. Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari
12. Valtteri Bottas Williams-Renault
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari
14. Max Chilton Marussia-Cosworth
15. Giedo van der Garde Caterham-Renault
Kiesők:
Perez McLaren-Mercedes
Grosjean Lotus-Renault
Ricciardo Toro Rosso-Ferrari
Bianchi Marussia-Cosworth
Maldonado Williams-Renault
Massa Ferrari
Pic Caterham-Renault
Világbajnokság állása
1. Vettel 107 1. Red Bull-Renault 164
2. Raikkonen 86 2. Ferrari 123
3. Alonso 78 3. Lotus-Renault 112
4. Hamilton 62 4. Mercedes 109
5. Webber 57 5. Force India-Mercedes 44
6. Rosberg 47 6. McLaren-Mercedes 37
7. Massa 45 7. Toro Rosso-Ferrari 12
8. Di Resta 28 8. Sauber-Ferrari 5
9. Grosjean 26
10. Button 25
11. Sutil 16
12. Perez 12
13. Ricciardo 7
14. Hülkenberg 5
5. Vergne 5
FormaNet, Varga Viktória