2013. jún 18.

F1 Webber szerint a tapasztalt pilótáknak manapság nehéz a versenyzés jó oldalát látni

írta: FormaNet
F1 Webber szerint a tapasztalt pilótáknak manapság nehéz a versenyzés jó oldalát látni

A mezőny egyik legtapasztaltabb, sok F1-es versenyt megélt pilótája, Mark Webber nem tagadja, hogy a jelenlegi Formula-1 merőben más, mint régen. Az ausztrál veterán természetesen az abroncsok kezelésének hátrányait emeli ki, ami leginkább a kerék-kerék elleni csatákat szorítja háttérbe.

mark webber.jpg

Mark Webber idén 12. szezonját kezdte meg a királykategóriában, és eddig összesen 203 nagydíjon versenyzett. A 36 esztendős pilóta tehát jócskán túl van már néhány kisebb vagy nagyobb szabályváltozáson, így az alkalmazkodásban is nagy rutint gyűjtött be az évek során. A jelenlegi Formula-1-ből Webber éppen a lényeget, azaz a pályán történő versenyzés-, a kerék-kerék elleni küzdelmek lehetőségét hiányolja.

„Azt hiszem, hogy a mezőnyünk, különösen azok a srácok, akik túl vannak már 100 nagydíjon, ez alatt az idő alatt sok módszert láttak már arra, hogyan lehet teljesíteni egy nagydíjat”- válaszolt Webber az Autosport azon kérdésére, hogy mit gondol az idei szezon kihívásairól.

„Rengeteg kihívást kellett már kezelnünk – voltak V10-es, aztán V8-as motorok, tankolás, vagy az időmérők változásai. Nagyon sok forgatókönyvben volt részem, és fontos, hogy a versenyző alkalmazkodjon ezekhez.”

„Monacóban azonban már a 3-as kanyartól vigyázni kellett az első gumikra, és láthattuk, hogy Nico [Rosberg] is azt csinálta. Ez a versenyzés manapság más. Monaco sebesség tekintetében egy extrém eset volt, mert szerintem nagyjából a GP2-esek tempójával autóztunk körbe-körbe”- emlékezett vissza a Monacóban 3. helyen célba érő ausztrál, és enyhe vigasznak tartja, hogy a futamok végén azért olykor még most is ki lehet hozni a maximumot a kocsikból.

„Láthatunk azért pilótákat versenyezni, mint például Lewis Hamiltont a bahreini verseny utolsó 3-4 körén, de ezt a fajta versenyzést a hetedik körben még nem lehet megtenni, mert csak magaddal tolsz ki. Ha már ekkor leamortizálod a gumikat, akkor annak az etapnak vége. Amikor már csak 3-4 kör van hátra, akkor foglalkozhatsz azzal, hogy minél jobb pozícióban érj célba.”

„Egyértelmű, hogy ez egy más fajta versenyzés. Most is vannak szép pillanatok, de nehéz csak a dolgok jó oldalát látni. Ez tényleg egyszerűen csak másfajta versenyzés.”

000 facebook_banner.jpg

A fenntartások ellenére egy valami azért Webber szerint sem nem változott. Mint mindig, most is a legjobb állhat fel a dobogó legtetejére.

„Ezen a szinten most sem kapsz ajándékba győzelmet. Ahhoz, hogy sikereket érj el, le kell győznöd jó néhány minőségi csapatot, és ez mindig is így volt az F1-ben. Meg kell verni a többi csapatot, és nem csak a versenyzőket. Ez egy rendkívül kielégítő része ennek a munkának. A dobogó tetején állni általában egy  büszkeséggel teli pillanat.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Arctica sportnapszemüveg

Ízesítse meg hétköznapjait!

Szólj hozzá

forma-1 motorsport autosport mark webber formula-1