F1 Hamilton és a Mercedes nyitott az élen a Nürburgringen
Lewis Hamilton befoghatatlannak bizonyult a Német Nagydíj első szabadedzésén. A brit bajnok már a gyakorlás első felében az élre állt, mögé pedig csapattársa, Nico Rosberg zárkózott fel két tizedmásodperces lemaradásban, míg a harmadik helyen záró Mark Webber már egy másodpercet kapott a legjobb időt futó Mercedestől. Fernando Alonso egyetlen egy mért kört sem tudott teljesíteni.
Bár a Lotusnál Kimi Räikkönen előzőleg meleg időben reménykedett, egyelőre hűvös időjárási körülmények, mindössze 17 fok fogadta a királykategória mezőnyét a Nürburgringen. A Lotusnál egyébként erre a hétvégére Romain Grosjean is megkapta a - Silverstone-ban csak Kimi autójára felkerülő - passzív DRS-t.
Tesztpilóták közül Rodolfo Gonzalez kapott lehetőséget a Marussiánál, Jules Bianhi helyén. A venezuelai pilóta idén már harmadjára vezethet a péntek délelőtti szabadedzés keretén belül. Ezúttal 1000 euróba került ez a kis körözgetés a rutintalan Gonzaleznek, ugyanis bokszutcai gyorshajtáson kapták.
A Pirelli erre a hétvégére a Montreálban már tesztelt kevlárbetétes, abroncsait is bevetette, melyek az olasz márka szerint biztonságosak, és nem fordulhatnak elő olyan problémák, mint egy hete Silverstone-ban. Az új, közepes Pirellik mellé a lágy keverékeket kapták a csapatok. A biztonság érdekében a gumiszállító (majd az FIA is) további kikötéseket is egyértelműsített: a csapatok innentől kezdve nem trükközhetnek a hátsó abroncsok felcserélésével, illetve be kell tartaniuk a Pirelli által javasolt guminyomásra és kerékdőlésre vonatkozó értékeket.
Az installációs körök után Lewis Hamilton máris mért kört autózott 2:16.935-ös idővel, miközben Fernando Alonso Ferrarija megállt a pályán, csapattársa, Felipe Massa pedig lötyögő visszapillantó tükörre panaszkodott csapatának. Ezt követően jó időre elcsendesült a német pálya, és a 30. percben Hamilton gyengécske idején kívül még csak Jenson Button 1:34-es-, és Sergio Pérez 1:38-as köre díszelgett a tabellán. Az edzés második harmadában végre beindult az élet, és hamarosan már 1:32-es köridők kellettek az élmezőnyhöz.
Alonso bő félórával a leállás után újra pályára hajthatott, de rádión közölte csapatával, hogy ugyanazokat gondokat tapasztalja, mint előzőleg, az ellenőrző körében. A spanyol a motorra panaszkodott, és a kör végén vissza is tért szerelőihez. A csapat elárulta, hogy versenyzőjüket a motorelektronika problémái hátráltatták a munkában.
60 perc elteltével már csak a tréninget végül (elég dühösen) feladó Alonsónak, valamint Max Chiltonnak nem volt mért köre, míg az élen a két Mercedes foglalt helyet Lewis Hamilton és Nico Rosberg sorrendben, Räikkönen pedig Hamilton 1:31.754-es köréhez képest bő egy másodperces hátrányban a harmadik helyet bérelte ki.
Az első edzésen a keményebb gumik kapták a főszerepet, és egészen a leintésig senki nem tudta túlszárnyalni a két Mercedest. Hamilton és Rosberg mögé Mark Webber ugrott fel de még ő is egy másodpercet kapott a 2008-as bajnoktól. Adrian Sutil szintén beelőzte a Lotus finn pilótáját, aki így végül az ötödik helyen végzett, közvetlenül Massa és Button előtt. A címvédő csak a nyolcadik legjobb időt autózta, mögötte még Grosjean és Pérez fért be a top10-be.
Első szabadedzés eredménye:
FormaNet, Varga Viktória