F1 Beszédes számok a Német Nagydíjról
Legutóbb a Brit Nagydíj hétvégéjén Nico Rosberg ünnepelte győzelemmel pár nappal azelőtti születésnapját, most pedig Sebastian Vettel volt az, aki 26. életévét első hazai futamgyőzelmével szépítette meg a Nürburgringen. A háromszoros világbajnok repertoárjából már csak egy hungaroringi és egy austini győzelem hiányzik.
Sebastian Vettel életének 110. Formula-1-es nagydíján 30. győzelmét különleges helyszínen, hazai közönsége előtt aratta, és ezzel kettőre csökkent (a jelenlegi versenynaptárban lévő) azon nagydíjak száma, ahol eddig még sosem tudott elsőként célba érni. A két hiányzó nagydíj a Magyar- és az Amerikai Nagydíj. A német klasszis mindemellett eddigi királykategóriás pályafutása során első alkalommal nyert júliusi hónapban, és nem mellesleg közel két év után (2011-Olasz Nagydíj) vezette újra sikerre autóját Európában.
Mindössze egyetlen versenyző van a széria történelmében, akinek ezt a 30 futamgyőzelmet valamivel előbb sikerült elérnie: Michael Schumacher ugyanis 109. nagydíján ünnepelhette 30. F1-es diadalát, míg Ayrton Sennának 114-, Alain Prostnak 124-, Nigel Mansellnek 179-, Fernando Alonsónak pedig 186 nagydíj után sikerült ezt elérnie.
Az összesített statisztikában további egy futamgyőzelemmel Vettel beéri az ötödik helyen álló Nigel Mansellt, illetve csak két győzelem kell ahhoz, hogy a negyedik helyen álló Fernando Alonsót is befogja. Ami dobogós helyezések örökranglistáját illeti, a német 52. dobogós helyezésével beérte a 11. helyen álló Lewis Hamiltont, és további két pódium hiányzik a következő „szinthez”, ahol jelenleg Niki Lauda áll 54-gyel.
A Formula-1 eddigi történelme során 43 versenyzőnek sikerült hazai pályán diadalmaskodnia. A jelenlegi mezőnyből - Vettelen kívül - Fernando Alonso, Felipe Massa és Lewis Hamilton is ide tartozik. Legközelebb ilyen lehetősége majd Massának lesz az évadzáró Brazil Nagydíjon.
Hamilton Németországban 29. pole pozíciójának örülhetett, amivel beérte Juan Manule Fangiót, és ezzel a hetedik helyre lépett előre ebben az összesítésben. A brit bajnok immár zsinórban ötödik alkalommal indulhatott az első sorból, nyerni azonban nem tudott. Legutóbb Juan Pablo Montoyával történt meg hasonló eset még 2002-ben, amikor a Monacói Nagydíjtól egészen a Francia Nagydíjig sorozatban ötször is az első sorból rajtolhatott, végül azonban nem nyerte meg egyik versenyt sem.
Hamiltonnak nem mellesleg 10 verseny óta nem sikerült nyernie, ami megegyezik eddigi pályafutásának legaszályosabb időszakával, mely a 2008-as Brazil Nagydíjtól egészen a 2009-es Német Nagydíjig tartott.
A Mercedes csapatának ez volt a 15. F1-es rajtelsősége, amivel az örökranglistán beérték a Benettont, így jelenleg már „csak” hét alakulat áll előttük. A Mercedesnek további 24 pole hiányzik ahhoz, hogy a hetedik helyen álló Brabhamet is utolérje.
Ebben a szezonban eddig mindössze három versenyző mondhatta el magáról, hogy az időmérő legjobbjának bizonyult. Vettel, Rosberg és Hamilton is három-három rajtelsőséget zsebelt be eddig. Közülük csak a brit bajnok nem nyert még versenyt, miközben csapattársa már kettő győzelemnél jár ebben az idényben. Ennek ellenére Hamilton van előrébb a pontversenyben.
A Német Nagydíj leggyorsabb körét Fernando Alonso futotta meg, F1-es pályafutása során összességében 20. alkalommal. A legutóbbi ilyen alkalom még 2011-ben, Silverstone-ban volt, azaz a spanyolnak 38 versenyt kellett várnia arra, hogy gyarapítsa ezt a statisztikáját. A Ferrari egyébként ezt megelőzően Felipe Massa révén 2011-ben a Magyar Nagydíjon jegyezhette a leggyorsabb kört, így 36 verseny után éppen időszerű volt Alonso leggyorsabb köre.
Jenson Button 130. alkalommal szerzett pontot a szériában, miután Németországban a 6. helyen intette le a kockás zászló. A szezon legtapasztaltabb versenyzője a negyedik helyen áll ebben az összesítésben Michael Schumacher (221), Fernando Alonso (151) és Rubens Barrichello (140) mögött.
Romain Grosjean idén először vezette a futamot néhány kör erejéig, ezzel ő lett a 13. versenyző, aki ebben a szezonban hosszabb-rövidebb ideig az élen autózhatott. Később a francia pilótát csapata utasította, hogy engedje el Kimi Räikkönent, így Vettel után ebben a felcserélt sorrendben futottak be a Lotusok, és ezzel lemásolták a tavaszi Bahreini Nagydíj végeredményét.
A mezőnyből már csak a Williams, a Toro Rosso, a Marussia és a Caterham pilótái, valamint Sergio Pérez nem töltött egyetlen egy kört sem az élen ebben az idényben. Vettel viszont több, mint kétszer annyi körön keresztül száguldott már az első helyen (230 kör), mint az utána következő Rosberg (104 kör).
Kimi Räikkönen mindeközben a Nürburgringen tovább száguldott Schumachertől "elvett" rekordjával, azaz zsinórban 26. alkalommal ért célba pontszerző helyen.
FormaNet, Varga Viktória