F1 Hamiltonnak idén sem akadt ellenfele a Hungaroringen
Lewis Hamilton szinte az esélytelenek nyugalmával vágott neki a 70 körös Magyar Nagydíjnak, végül egy kívülről viszonylag könnyednek tűnő győzelmet ünnepelhetett, ráadásul zsinórban második alkalommal. A brit bajnok nem mellesleg beérte Michael Schumacher hungaroringi győzelmi rekordját, hiszen összességében negyedik alkalommal sikerült győznie hazánkban. Sebastian Vettel ezúttal nem tudott harcba szállni a győzelemért, és egy meglehetősen mozgalmas menet után végül csak a harmadik helyen intette le a kockás zászló, a két kerékcserével taktikázó Räikkönen mögött. A Ferrarik kissé beleszürkültek a mezőnybe, Romain Grosjean azonban remekül versenyzett, ám egy büntetést követően szertefoszlottak dobogós reményei.
Embert próbáló hőségben, 34 fokban, 51 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött meg a 28. -teltházas- Magyar Nagydíj, ahol az első sorból nem kis meglepetésre a 30. pole pozícióját megszerző Lewis Hamilton, valamint a szombati napot kissé csalódottan záró Sebastian Vettel rajtolhatott. A német legfőbb riválisai, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen csak a harmadik sorba tudta kvalifikálni magát, előttük pedig az idei legjobb rajthelyét megszerző Romain Grosjean és Hamilton csapattársa, Nico Rosberg foglalt helyet.
Miden top pilóta jól tudta, hogy az első kanyar nagyon fontos része lesz a további csatának, így a start után hatalmas helyezkedés kezdődött, miközben Hamilton viszonylag könnyedén megőrizte elsőségét, és mögötte Vettel is megtartotta második helyét. Grosjean ugyan egy kis ideig veszélyes volt a Red Bullra, de a német elől tudott maradni. A hetedik helyről rajtoló Massa megelőzte Räikkönent, így a két Ferrari vette üldözőbe Grosjeant, miután a negyedik rajtkockából induló Rosberg (egy Massával való kisebb koccanás után) egészen a 12. helyig csúszott vissza. A rajt legnagyobb nyertese a 13. helyről induló Button lett, aki az első körben már a nyolcadik helyen autózott, közvetlenül Kimi és Webber duója mögött. Csapattársa, Pérez viszont egy helyet bukott, és Ricciardo mögött az utolsó pontszerző helyen kezdte meg a 2. kört.
A Ferrarik a negyedik körre már 4,6 másodpercre lemaradtak a vezető triótól, Grosjean azonban nem szakadt le a Red Bull bajnokáról. Finn csapattársa Massával harcolt az ötödik helyért, de valódi támadás végül nem történt, e helyett viszonylag korán megkezdődtek a kerékcserék. Hamilton az élről már a 9. kör végén kihajtott friss szett gumikért, majd két körrel később Vettel is megkapta a keményebb gumikat, de elég rossz ütemben, Button mögé tért vissza a pályára. A címvédő olyannyira nem bírt a McLarennel, hogy a 16. körre Grosjean is megérkezett a nyakukra, sőt Alonso is felzárkózott. Közben a negyedik hungaroringi- és első mercedeses győzelme felé száguldó Hamilton ekkorra már közel öt másodperces előnyt autózott ki, és később ez az előny csak tovább nőtt.
A Ferrarik egyébként a 12-13 körben tudták le a kerékcserét, a Lotusok pedig a 14. körben kapták meg a keményebb keverékeket, és az eleve közepes abroncsokon rajtoló, így más ütemben taktikázó versenyzők kivételével az élmenők sorrendje változatlan maradt a boxkiállások után.
Grosjean körökön keresztül próbálta áthámozni magát az 1-es számú Red Bullon, de a DRS segítségével sem sikerült megoldania a harci feladatot, ám a kopott gumin lassuló Buttont a 24. körben mindketten maguk mögött hagyták. Vettel a Mansell kanyarba, a belső íven szép manőverrel játszotta ki a McLarent, Grosjean azonban már nem volt ennyire kíméletes. A két autó össze is koccant, és az esetet a leintés után vizsgálni is fogják a versenybírók. A francia nem sokkal ezután a második kerékcseréjéből visszatérve Massával is nagyot csatázott, és a Mansell kanyar külső ívén parádés támadást indított, ám később ezt egy boxutca-áthajtásos büntetéssel „jutalmazták” a stewardok. Az indok az volt, hogy a pályát elhagyva előzte meg a Ferrarit.
A kerékcserék második sorozata után Hamilton könnyedén megőrizte vezető pozícióját, a második helyen autózó Vettel egy kis időre ugyan ismét beszorult Button mögé, de legalább a remek formában lévő, ám büntetéssel szembesülő Grosjeantól megszabadult. A teljesen más stratégián lévő Webber a harmadik helyre kapaszkodott fel, majd a legjobb 10 további sorendje Alonso, Grosjean, Räikkönen, Button, Massa, Rosberg és Maldonado volt.
Az utolsó kiállások sorát Grosjean és Aloso nyitotta meg, és a spanyol a Lotus francia pilótája előtt tudott maradni. Az utolsó körök nagy kérdőjele Räikkönen volt, aki egy kiállást megspórolt (Buttonnal együtt), ezzel pedig átvette Vetteltől a második helyet. Webber harmadik kerékcseréje után is Alonso előtt maradt, a spanyol után pedig Grosjean, Button és Massa sorakozott fel az első nyolcban. Az utolsó két pontszerző hely Rosbergé és Pérezé volt, de a német Mercedese hamarosan kiesett a játékból, és Pastor Maldonado örökölte meg az egy pontot érő 10. helyet, amivel megszerezte a Williams idei első pontját.
A Magyar Nagydíjnak összesen négy kiesője volt: 100. nagydíját futó Adrian Sutil a 20. kör végén műszaki probléma miatt volt kénytelen kiállni, majd tíz körrel később Esteban Gutierrez is beparkolta Sauberjét a garázsba. Mindketten váltóproblémával találták szembe magukat. A harmadik kieső Valtteri Bottas volt, az ő versenyének a 46. körben lett vége. A Williams finn versenyzője a pálya szélén parkolta le autóját, Rosberg pedig a 66 körben ugrott ki füstölgő Mercedeséből.
A verseny hajrájában Kimi és Vettel vívott harcot a második helyért, de a finn a kopottabb abroncsokon is remekül védekezett. Második helyezésével a bajnoki összetettben is átvette Vettel üldözőjének szerepét a végül ötödikként célba érő Fernando Alonsótól. A regnáló bajnok végül "csak" 15 pontot gyűjtött, így összesen 172 ponttal áll a tabella élén, 38 ponttal megelőzve a Lotus finn klasszisát.
Hamilton 22. F1-es diadalát ünnepelhette, és nem mellesleg első győzelmét szerezte meg új csapatával. A verseny leggyorsabb körét (1:24.069) a negyedik helyen záró Mark Webber futotta meg.
A Magyar Nagydíj végeredménye:
FormaNet, Varga Viktória