2013. júl 29.

F1 Nehéz hónapot zárt a Ferrari

írta: FormaNet
F1 Nehéz hónapot zárt a Ferrari

A Ferrari kicsit sem elégedetten vág neki a nyári szünetnek, hiszen a Magyar Nagydíjat követően Fernando Alonso visszacsúszott a bajnokság harmadik helyére, a csapat pedig tovább növelte hátrányát a konstruktőri második helyet elfoglaló Mercedesszel szemben. 

alonso - hungaroring.jpg

A 28. Magyar Nagydíjon ugyan mindkét Ferrari pontszerző helyen ért célba, ám a futam során a tűzpiros autók meglehetősen beleszürkültek a mezőnybe, és a vb címért csatázó Fernando Alonsónak ez alkalommal esélye sem volt beleszólni a nagyok játékába. A legutóbbi két nagydíjon legnagyobb riválisa, Sebastian Vettel 40 pontot gyűjtött össze, míg Fernando csak 22 ponttal gazdagodott, ráadásul hungaroringi második helyének köszönhetően Kimi Räkkönen felugrott a bajnoki pontverseny második helyére. A mai napon 32. életévét betöltő spanyol bajnok úgy látja, hogy vasárnap három csapat is jobb volt a Ferrarinál, ennek tükrében az ötödik helyezéssel is elégedettnek kell lennie, és azzal vigasztalódik, hogy Hamilton és Kimi legalább pontot rabolt a Red Bull ászától. 

„Valójában az ötödik hely talán még jobb is, mint amire számíthattunk, mert a Mercedes, a Lotus és a Red Bull is gyorsabb volt nálunk, és tény, hogy ezt már az edzések alatt láttuk is. Ezzel a versennyel összességében egy nehéz hónapot zártunk le, aminek Silverstone és a Nürburgring is része volt. Ugyanakkor ha a pontokat nézzük, nem veszítettünk sokat, mert Hamilton és Raikkönen is segített abban, hogy ne veszítsünk túl sokat az élen álló Vettelhez képest. A cél most az, hogy Spába és Monzába egy versenyképes autóval érkezzünk meg. Még kilenc verseny van hátra, így az elérhető pontok száma is több mint elegendő lehet. A csapatunk meg tudja csinálni, a lehetőségeink adottak, így nem látom okát, hogy miért ne harcolhatnánk mindvégig a bajnoki címért, ahogy azt eddig is tettük.”

Arctica sportnapszemüveg

Felipe Massának már a rajtnál megpecsételődött a versenye, amikor összekoccant Nico Rosberg Mercedesével, és végül a rajtpozíciójához képest egy helyet veszítve, a négy pontot érő nyolcadik pozícióban szelte át a célvonalat. A brazil csak abban reménykedik, hogy a szezon második felében versenyképesebb lesz.

„Elejétől a végéig nehéz versenyem volt, mert az első körben, az 5-ös kanyarban összeértünk Rosberggel, és elvesztettem az első szárny baloldalának egy részét, de ha akkor kiállok egy orrkúp-cserére, akkor sok időt veszítettem volna, ezért úgy döntöttünk, hogy kint maradok. Innentől kezdve azonban az egyensúly már nem volt tökéletes és sokat veszítettem a teljesítményből, illetve hol túlkormányzottsággal, hol alulkormányzottsággal küzdöttem, és az abroncsok is gyorsabban használódtak el, mint kellett volna. Tény, hogy nem lehetek elégedett a nyolcadik hellyel, de már az időmérőn sem volt meg a kellő sebességünk ahhoz, hogy a vezető pozíciókért harcoljunk. Különböző okok miatt ez a pálya nem fekszik az autónknak, de ezek a dolgok pályáról pályára változnak. Feltétlenül koncentráltnak kell maradnunk, továbbra is a fejlesztésekre fogunk összpontosítani a bajnokság második részének felkészülésében, és remélem, versenyképesebbek leszünk.”

Pat Fry műszaki igazgató is elismerte, hogy támadás helyett pozíciók megtartása volt a cél: „A verseny eredménye összhangban van a jelenlegi teljesítményünkkel. Tudtuk előre, hogy nehéz versenyünk lesz, és nem tudunk majd dobogós helyekért harcolni ezen a pályán. Az autónk teljesítménye nem tette lehetővé számunkra az agresszív stratégiát, ezért inkább azon voltunk, hogy megvédjük pozíciónkat a mögöttünk lévőkkel szemben, és egy konzervatív stratégiát alkalmaztunk. A nyári szünet után következő két helyszín nagyon eltérő lesz a Hungaroringtől, így különböző területeken fogunk dolgozni annak reményében, hogy végül beérik a munkánk gyümölcse.”

Valószínűleg a sorozatos (viszonylagos) sikertelenség lehet az egyik oka annak, hogy hétvégén a paddockban keringő pletykák - a 2016-ig szóló ferraris szerződése ellenére - Alonsót összehozták a Red Bull Racinggel. A spanyol ügynöke, Luis Garcia Abad pénteken az enrgiaitalosok csapatfőnökével, Christian Hornerrel találkozott, és bár Abad leszögezte, hogy csak Carlos Sainz Jr. jövőjéről beszélgettek (akit szintén ő képvisel), de egyes források állítják, hogy Fernando esetleges 2014-es lehetőségei is szóba kerültek. A kétszeres bajnok nem volt hajlandó komolyan reagálni erre a felvetésre, és a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali is igyekezett lecsillapítani a futótűzként terjedő találgatásokat.

„Először is szerződésünk van vele. Semmi kétség, Alonso is része a csapatunknak, és most arra van szükségünk, hogy mindannyian szorosan együttműködjünk, mert nehéz pillanatokon megyünk keresztül a szezon ezen szakaszában. Végeznie kell a munkáját. Pont. És ez nem csak rá, hanem mindenki másra is igaz”- szögezte le Domenicali.

Fernando ezt a hírt mindössze jó kis unaloműző pletykának értékelte az augusztusi uborkaszezonra.

"Nem hiszem, én legalábbis nem tudok róla"- felelt arra a kérdésre, hogy menedzsere valóban egy esetleges csapatváltáson ügyködne.

"Csak a bajnokságra koncentrálok, de ezek a pletykák pont jól jönnek majd augusztusra, hiszen most négy hétig nem lesz F1-es verseny."

000 facebook_banner.jpg

Alonsót egyébként a leintés után vizsgálta a versenybíróság, mert három alkalommal is úgy használta a DRS-t hogy még egy másodpercen kívül volt az előtte haladó ellenfelétől. Mint kiderült, az állítható hátsószárny aktiválhatóságát jelző rendszere nem működött megfelelően, és amikor a csapat ezt észlelte, azonnal tájékoztatták a problémáról spanyol pilótájukat, és onnantól kezdve csak a csapat jelzése után használhatta a rendszert. A stewardok végül úgy találták, hogy Alonso nem szerzett jelentős előnyt a hibás rendszerbeállításokkal, így a Ferrari 15 ezer eurós pénzbírsággal megúszta a bakit. 

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari forma-1 hungaroring magyar nagydíj formula-1