2013. júl 31.

F1 Ferrari: Az ágaskodó lovak megpihennek lassan

írta: FormaNet
F1 Ferrari: Az ágaskodó lovak megpihennek lassan

A hétvégén kialakult feszültség Fernando Alonso és a Ferrari vezetősége között csillapodni tűnik. Legalábbis ez az olaszok állítása, amely szerint csupán a pillanat heve csiholt tüzet az egyébként is parázsló atmoszférába.

monza.jpg

 

Fernando Alonso még kedélyesen fogadta szurkolóit csütörtökön, és tőle szokatlanul mosollyal, sapkájának eldobásával és integetéssel hálálta meg rajongóinak lehengerlő szeretetét. Pénteken aztán a kocsi hiányzó tapadása borzolta fel a spanyol kedélyét, amit egy nagyon erős időmérő kör hűtött le szombaton, mellyel Fernando különösképp meg volt elégedve. Vasárnap azonban a futamnak egyetlen egy pontja sem volt, amikor a Ferrari versenyképes lett volna, a Lotusok, Mercedesek és a Red Bullok árnyékában haladtak az olaszok, de még Jenson Button McLarenjére is figyelniük kellett.

Fernando az egyik újságíró azon kérdésére, mit szeretne születésnapjára, némi cinizmussal azt felelte, hogy "olyan autót, mint másoké", utalva ezzel a Red Bullra, mely nem mindig a leggyorsabb, de alapvetően nem lehet megingatni.

Hétfőn a spanyol kijelentései után a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo rendre intette kritikus versenyzőjét, de a hangsúlyozza, csak a végtelen küzdeni és nyerni akarás okozta a hétvégén kialakult feszültséget.

"Di Montezemolo az első ember, aki a pilótánk felhívását támogatja, miszerint növelni kell az autó versenyképességét a lehető leghamarabb" - nyilatkozta a Ferrari egyik szóvivője.

"Teljesen megérti Fernando frusztrációját az évad eddigi legnehezebb versenye után. Ő Fernando első számú támogatója és teljes bizalmát élvezi."

Az olaszok azt állítják, Alonso szavai csak még keményebb munkára tüzelték fel őket: "A szavait pozitív löketként kell értékelni. Motivációs nyomatékot jelentett, még inkább inspirálta a csapatot, hogy a közös cél érdekében dolgozzunk."

Arctica sportnapszemüveg

A Ferrari már tegnap megkezdte a munkát, noha ez inkább hosszú távú célokat szolgál. Magny-Cours-ban tesztel Pedro de la Rosa a Pirelli demonstrációs gumijaival a 2011-es Ferrari volánja mögött. A csapat tavaly ősz óta dolgozik saját maranellói szélcsatornáján, melyet újraépítenek és újrakalibrálnak, hogy megbízható adatokat szolgáltasson. A munkálatokat ősz végén fejezik be, addig továbbra is a kölni Toyota-bázison munkálkodnak.De la Rosa most méréseket végez, hogy növeljék a korreláció minőségét.

Az olaszok a hírek szerint egy új, görög származású aerodinamikai szakembert is leszerződtettek, aki korábban a Brawn GP-nél, majd a Mercedesnél, utóbbi időben pedig a Red Bullnál volt szolgálatban. Továbbá hétfőn erősítették meg, hogy leszerződtették régi-új emberüket, James Allisont, aki az utóbbi nyolc évben a Lotusnál (korábban Renault) dolgozott. A Cambridge-ben diplomát szerző szakember átveszi Pat Fry helyét, akinek csökken hatásköre, és a jövőben figyelmét a járműdinamikára, a szimulációkra és a stratégiára irányítja. Fry elmúlt időszakban teljhatalommal rendelkezett a technikai területen, most viszont csupán arra koncentrál majd, amely igazán a szakterülete: a jármű mechanikai oldala. Az ő érdeme volt az is, hogy a Ferrari az első tengelyen tolórudas felfüggesztésre váltott 2012 elején.

000 facebook_banner.jpg

Míg több pilóta már nyári szünetét élvezi, Fernando Alonso már tegnap óta megszállottan köröz Spában, noha csak virtuálisan: a spanyol tegnap 96 kört tett meg a belga pályán, ma pedig tovább folytatja a körözést otthoni szimulátorában.

 

FormaNet, Szabó Balázs

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari forma-1 fernando alonso formula-1