Az F1-es csapatok kitartanak a maximum 20 futamos versenynaptár mellett
McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh dicséretesnek tartja, hogy ebben a nehézkes pénzügyi közegben Bernie Ecclestone újabb és újabb pályákat hoz a királykategóriába, sőt jelenleg ott tart a helyzet, hogy további esetleges kiesők helyére is vannak opciók. Mindemellett a brit szakember kételkedik abban, hogy jövőre 20 nagydíjnál több kerül be az F1-es programba. A Mercedes csapatvezetője, Ross Brawn pedig rávilágította arra, hogy a versenynaptár további bővülése esetén miért is lenne nehéz feladat egy esetleges dupla team felállítása.
Lassacskán kirajzolódik a jövő évi versenynaptár menetrendje, ám jelenleg úgy áll a helyzet, hogy elméletileg akár 22 futamos is lehet a 2014-es szezon, hiszen New Yersey és Oroszország érkezése mellett nemrégiben bejelentették, hogy Ausztria is visszatér a programba. Mindeközben hivatalossá vált, hogy India jövőre nem rendez nagydíjat, és többen kételkednek New Yersey 2014-es debütálásában, illetve Dél-Korea életképességében is. A legvalószínűbb felállás, hogy az idei 19 nagydíjból álló szezon, jövőre max. 1-2 versenyhétvégével növekszik, és így gondolja ezt a McLaren csapat vezetője és egyben a FOTA elnöke, Martin Whitmarsh is.
„A Formula-1 új helyszínekre érkezik, közülük Oroszország egy érdekes piac. Néhány helyszín azonban megkérdőjelezhető, de Ecclestone eddig elég jól összehangolta a dolgokat. Személy szerint én kétlem, hogy 20 futamnál több lenne a következő évben, de mások feladata kitalálni azt, hogy mely versenyek kerüljenek be a naptárba.”
Whitmarsh szerint Ecclestone jogosan tart az „erszényében” különböző lehetőségeket arra, ha valamelyik létesítmény kiesik, de úgy véli, a 22 nagydíj nagyon nehéz lenne, különösen a csapattagok számára.
„Jogos, hogy Bernei új helyszíneket keres, hiszen ebben a pénzügyi környezetben mindig vannak kétségek, így nem rossz ötlet beugrókat keresni. Nem tudom, hogy a versenynaptár 22 nagydíjra bővül-e, de ez az üzlet része. Pár éve még mindannyian úgy gondoltuk, hogy 16 versenyhétvégénél több az már nehézkes lenne már csak azért is, mert sok helyszín nem Európában van. A pilóták viszonylag könnyű helyzetben vannak, de azoknak a srácoknak, akik összerakják a kocsikat, és biztosítják, hogy eljussanak egyik helyszínről a másikra, egyértelműen nehéz lenne. Ettől függetlenül támogatnunk kell Bernie-t.”
A Formula-1-es csapatok többsége egyetért abban, hogy a jövőben is 20 futamban kellene maximalizálni az éves programot.
„A kiscsapatok számára nagyon nehéz lenne 20 futamnál többet végigcsinálni, mert akkor lassan eljutnánk odáig, hogy két csapatot kellene fenntartani, az pedig nagyon költséges lenne” - mondta nemrégiben a Marussia főnöke, John Booth, és ugyanezt gondolják az anyagi problémákkal kevésbé küzdő alakulatok vezetői is.
"Azt hiszem, megállapodás van a 20 versenyről. Ha ennél több lenne, akkor át kellene szervezni a csapatokat” - nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff, míg a csapatfőnök, Ross Brawn már a 20 futamot is nagy kihívásnak tartja, és úgy véli, hogy egy esetleges dupla személyzetet szervezése is nehézkes lenne, hiszen vannak olyan szakemberek (mint például a pilóták mellett dolgozó versenymérnökök), akik nélkülözhetetlenek.
„Húsz verseny elegendő kihívás a csapatoknak és csapattagoknak. Azt hiszem, ha átlépnénk ezt a határt, akkor váltogatni kellene a személyzetet, ez azonban egy nagyon nehéz feladat, különösen azért, mert a mérnökök szoros kapcsolatban vannak a pilótákkal, így aligha lenne ésszerű dolog, hogy ne legyenek ott minden nagydíjon. Ez a része nem könnyű, de néhány szerelővel és technikussal meg lehet csinálni. A húsz verseny is nagyon kemény mindenki számára, szóval azt gondolom, ennyi a maximum”- vélekedett Brawn.
Hogy végül kik kerülne be a keretbe, leghamarabb majd ősszel derül ki, mindenesetre egyelőre maga Bernie Ecclestoen is úgy látja, hogy 20 nagydíjból fog állni a 2014-es F1-es világbajnokság.
„Húsz futam lesz jövőre, benne az Osztrák Nagydíjjal. Mást még nem tudok mondani, térjünk vissza ősszel erre kérdésre" – nyilatkozta pár hete Ecclestone.
FormaNet, Varga Viktória