2013. aug 26.

F1 Vettel nem számított ilyen könnyű győzelemre

írta: FormaNet
F1 Vettel nem számított ilyen könnyű győzelemre

Sebastian Vettel vasárnap senkitől sem zavartatva szerezte meg F1-es pályafutásának 31. futamgyőzelmét, és ezzel tovább növelte előnyét a bajnoki pontversenyben. A Red Bull német bajnoka továbbra sem gondol az egyre biztosabbnak tűnő bajnoki győzelemre, azt viszont nem tagadja, hogy a vártnál sokkal könnyebben jött a belgiumi siker.

sebastian vettel - spa 2013.jpg

Sebastian, ez volt idei ötödik futamgyőzelmed. Gondoltad volna, hogy ennyire uralni fogod a versenyt? ​

Sebastian Vettel: Egyáltalán nem, és hogy őszinte legyek, mindannyiunkat meglepett, így fantasztikus érzés. Azt tudtuk, hogy a versenytempónk kicsit jobb, mint a Mercedesé, de nem tudtuk, hogy a többiek hogy állnak. A Ferrari és a Lotus is gyorsnak tűnt száraz körülmények között, és persze távolról sem volt biztos, hogy mindvégig száraz időjárási körülmények maradnak, és végig kezünkben tarthatjuk az irányítást. Az utolsó pár kör már nem volt túl stresszes. (Nevet)

Mindannyian tudjuk, hogy nem szeretsz a vb címről beszélni, de közeledik az idő, amikor elkerülhetetlenné válik, hogy ismét bajnokságot nyerhetsz…

SV: Mostanra már mindenki tudja, hogy én a lépésről lépésre elvek embere vagyok, így a hangsúly csakis a következő versenyen van. Annyit mondhatok, hogy nagyon kényelmesen érzem magam az autóban, és a helyes irányba haladunk. A mai nappal kapcsolatban elmondhatom, hogy nagyon élveztem a délutánt, de a versenyen nem elsősorban a végeredményre gondoltam. Ez egy fantasztikus pálya, és ezen a napon úgy jöttek ki a lépések, hogy én nyertem. Egy bizonyos ponton már tudtam, hogy Fernando van mögöttem, de csak azért, mert elmondták nekem, és mert láttam a táblán is.

Úgy tűnik, hogy a versenyt már az első körben megnyerted, amikor hihetetlen tempóval megelőzted Lewis Hamiltont. Ez egy előre kigondolt előzés volt?

SV: Nem tudom, mennyire volt előre tervezett, de rájöttem, hogy a startnál nem tudom megelőzni Lewist, ezért úgy kalkuláltam, hogy ha kihasználom a szélárnyékot, és tartalékolom a KERS-t, akkor sikerülhet. És ezt tettem. Meglepődtem, hogy mindez ilyen könnyedén ment.

Arctica sportnapszemüveg

Tehát meglepett a saját sebességed?

SV: Nem volt egy rakéta sebességem, de igen, az autó fantasztikus volt, és a kiállások alatt is időt tudtunk nyerni. Továbbra is padlógázon nyomtam, mert nem volt egyértelmű, hogy lesz-e eső vagy sem. Ezért is szerettük volna megtartani az előnyt, hogy jól tudjunk reagálni a változó körülményekre. Ez egyike volt karrierem azon ritka versenyeinek, ahol minden apró darab a helyére került.

Szóval a Lewis elleni manőver volt a győzelem kulcsa…

SV: Ha mögötte maradok, akkor nem nyerem meg a versenyt – ez logikus nem? Szóval igen, ez volt a kulcs.

Mennyire volt szórakoztató, és mennyire volt kemény meló ez a futam?

SV: Nos, a versenyzés a munkám, így ez nyilván munka, de ezúttal egyértelműen szórakoztatóbb volt, mint egy kemény meló. De velem is úgy van ez, mint bárki mással – ha szereted amit csinálsz, akkor nem tekinted munkának.

A kvalifikációt követően mindenki úgy gondolta, hogy Hamilton lesz a legkeményebb ellenfeled, ám mégis Alonso volt az, aki a kilencedik helyről végül második lett. Meglepődtél ezen?

SV: Nem, mert tudom, hogy Fernando egyike azon kevés versenyzőnek, akivel mindig kalkulálni kell. A Ferrari valóban fejlődést mutatott a hétvégén, főleg száraz körülmények között, így nem volt semmi meglepetés. Persze az nem volt tiszta, hogy mennyire kell tartanunk tőlük. Csak azt tudtuk, hogy gyorsabbak lehetünk a Mercedesnél, de fogalmunk sem volt arról, hogy mi a helyzet a Ferrarival. Sőt volt, hogy gyorsabbak voltak, de annyival azért nem – és emiatt egyáltalán nem vagyok szomorú. (Nevet)

000 facebook_banner.jpg

Nico Rosberg azt mondta, hogy pokoli jó versenyt futottál. Milyen érzés ilyet hallani egy vetélytárstól?

SV: Nagyon üdvözítő. Persze először is mindenki saját magára összpontosít, ezért is örvend nagy népszerűségnek, ha az egyik versenytárs megjegyzi, hogy milyen jó versenyt futottál. 

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

forma-1 spa belga nagydíj sebastian vettel formula-1