2013. sze 11.

F1 Rizikó vagy elengedhetetlen lépés a Räikkönen és Alonso párosítás?

írta: FormaNet
F1 Rizikó vagy elengedhetetlen lépés a Räikkönen és Alonso párosítás?

A mai nappal hivatalossá vált, hogy a Scuderia Ferrari 2014-ben Fernando Alonso és Kimi Räikkönen párosával vág neki a Formula-1-es világbajnokságnak. A maranellóiaktól kissé szokatlanul erős párosítás egyesek szerint rosszul is elsülhet, ám a csapat szempontjából talán éppen ideje volt változtatni az eddig megszokott 1-es és 2-es számú versenyző hagyományain.

kimi - alonso.JPG

 

A Formula-1 történelem során számtalanszor beigazolódott a „két dudás nem fér meg egy csárdában” mondás igazsága, sőt maga Fernando Alonso is első kézből tudna erről mesélni, rövidre sikerült mclarenes pályafutására visszatekintve. Többek között éppen a 2007-es, Alonso-Hamilton fiaskó miatt gondolják többen azt, hogy a Ferrari igencsak kockázatos megoldást választott az eddig megszokott, biztonságos felállás helyett.

Ezt a tábort erősíti a háromszoros világbajnok, Sir Jackie Stewart, aki persze kicsit haza beszél, hiszen manapság a Lotus csapat tanácsadójaként tevékenykedik.

„Azt hiszem destabilizáló hatása lesz, hiszen ha Kimi megérkezik a Ferrarihoz, akkor Alonso vajon marad az úgymond ’kiválasztott’ srác? Sok zavart okozna a csapaton belül, mert nem hiszem, hogy Alonso szívesen látná ott Kimit” – mondta el véleményét Stewart a BBC Sports-nak pár napja és nem mellesleg a The Guardian is beszámolt egy meg nem nevezett topcsapat csapatfőnökének hétvégi megjegyzéséről, melyben felhívta a figyelmet arra, hogy Alonsónak nem volt túl jó kedve a monzai paddockban.

Arctica sportnapszemüveg

„Láttad Fernandót? Nagyon boldogtalannak tűnik, hogy Kimi érkezhet a csapathoz” – idézi a csapatfőnököt a The Guardian.

Fernando Alonso a hét elején természetesen másként fogalmazott, és egyértelművé tette, bárhogyan is dönt a csapat, a cél nem változik, és továbbra is az lesz a legfontosabb, hogy sikerre vezesse a tűzpiros versenyautót.

„Ahogy azt már a hétvégén is leszögeztem a média munkatársainak, nem mondhatok neveket a következő évvel kapcsolatban, mert nagyon tisztelem Felipét. Közel négy éve dolgozunk együtt azon, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a Ferrarival. Bárhogyan is dönt a csapat, az nekem megfelel, és továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy a legjobb eredményt érjük el” – nyilatkozta a kétszeres bajnok.

Az együtt töltött évek során Felipe Massa nem egy alkalommal segítette spanyol csapattársát a jobb eredményhez, bár a bajnoki cím szempontjából ennek egyszer sem lett olyan látható eredménye, mint amikor 2007-ben éppen Räikkönennek tett „szolgálatot” a szezonzáró interlagosi futamon, aminek köszönhetően a finn egy pont különbséggel megnyerte a bajnoki trófeát. Abban nyilván mindenki egyetért, hogy a „Jégember” nem 2-es számú pilótának szerződik az olaszokhoz, hiszen nyilatkozataiból már számtalanszor kiderült, hogy Kimi nem elégszik meg egy második hellyel.

000 facebook_banner.jpg

A Ferrarinál jövőre valóban egy új helyzettel találhatják szembe magukat, hiszen történelmük során mindössze a világbajnokság elején, az '50-es években fordul elő, hogy két világbajnokot sorakoztattak fel egy szezonon belül a rajtrácsra (Giuesppe Farina és Alberto Ascari), ám a csapat szempontjából talán nem is annyira meglepő ez a fordulat. A mostani pontrendszer ugyanis sokkal jobban bünteti a hullámzó teljesítményt, mint anno például a Scumacher-Barrichello érában, amikor egy első és egy nyolcadik hely között mindössze nyolc pont volt a különbség. 2010-től azonban ugyanez a felállás már 21 pont különbséget jelent, ami a konstruktőri versenyben egyáltalán nem lényegtelen különbség. Manapság a következetes teljesítmény és a folyamatos pontszerzés mindkét pilótától elengedhetetlen elvárás ahhoz, hogy egy csapat jó esélyekkel vágjon bele a konstruktőri csatába.

Kimi 2012-es visszatérése óta Massa kilenc alkalommal nullázott, miközben a finn (egy Lotusszal) csak háromszor maradt le a pontszerzésről. Nem mellesleg a folyamatos pontszerzés statisztikájában idén túlszárnyalta Michael Schumacher rekordját, így nem meglepő, hogy a Ferrarit lenyűgözte következetessége.

Stewart ugyan azt jósolja, hogy a csapaton belül morálnak nem biztos, hogy jót tesz majd Kimi érkezése, ezzel együtt azért elismeri, hogy két erős versenyzővel a Ferrari jó eséllyel felveheti a harcot a Red Bull ellen.

„Egy csapatnak szüksége van két olyan versenyzőre, akivel felveheti a harcot a bajnokságban. A Lotusnál szinte kizárólag Kimi Räikkönen kezében van a pontszerzés, és ugyanez a helyzet a Ferrarinál Fernando Alonsóval. A Red Bullnál azonban Sebastian Vettel és Mark Webber is rendszeresen szállítja a jó pontokat, ezért is vezetik a bajnokságot. Ha két versenyző is képes jó pontokat szerezni, akkor azzal meg lehet nyerni a konstruktőri címet.”

Összehasonlításként jöjjön egy kis statisztika az elmúlt három szezon (2010.2011,2012) top3 csapatának párosáról:  ki milyen arányban járult hozzá a konstruktőri pontokhoz: 

2010

Red Bull 498 pont: Vettel: 256  - 51.4%; Webber: 242 - 48.6%

McLaren 454 pont: Hamilton: 240 - 52.9%; Button: 214 - 47.1%

Ferrari 396 pont: Alonso: 252 - 63.6%; Massa: 144 - 36.4%

2011

Red Bull 650 pont: Vettel: 392 - 60.3% ; Webber: 258 - 39.7%

McLaren 497 pontButton: 270 - 54.3%; Hamilton: 227 - 45.7%

Ferrari 375 pont: Alonso: 257 - 68.5%; Massa: 118 - 31.5%

2012

Red Bull 460 pont: Vettel: 281 - 61.1%; Webber: 179 - 38.9%

Ferrari 400 pont: Alonso: 278 - 69.5%; Massa: 122 - 30.5%

McLaren 378 pont: Hamilton: 190 - 50.3%; Button: 188 - 49.7%

 

 FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

 

Szólj hozzá

ferrari forma-1 kimi raikkonen fernando alonso formula-1