2013. sze 23.

F1 A Red Bull túlzásnak tartja Webber büntetését

írta: FormaNet
F1 A Red Bull túlzásnak tartja Webber büntetését

Egy izgalmas végjáték után Fernando Alonso és Mark Webber látványos jelenettel zárta le a Szingapúri Nagydíjat, ám a stewardok tetszését nem nyerte el a két versenyző közös kocsikázása. Az éppen arra járó Lewis Hamiltont is kissé lesokkolta a veszélyesen kivitelezett manőver, ám a Red Bullnál úgy vélik, hogy a nézők számára üdítőek az ilyen pillanatok, és ezért is nagyon sajnálatos, hogy az ausztrál pilótának végül nagyon sokba került a "taxizás."

alonso - webber - szingapúr.JPG

Fernando Alonso és Mark Webber nem először utazott együtt egy verseny utáni tiszteletkörben, ám ezúttal egyikőjük keményen megfizetett az egyébként látványos jelenetért. 2011-ben a Nürburgringen Alonsónak kellett leparkolnia idő előtt a Ferrariját, hogy még az FIA ellenőrzésére elegendő üzemanyag maradjon kocsijában, és ekkor Webber volt az, aki felvette a pálya szélén ácsorgó spanyolt. A „taxizás” már akkor is szabálytalannak számított, ám a két pilóta anno Németországban nem kapott büntetést. Vasárnap Szingapúrban megismétlődött a jelenet, csak éppen Alonso vette fel a váltóhiba miatt kiállni kényszerülő barátját. A leintést követően mindkettőjüket beidézte a versenyirányítás, és a szankció végül egy-egy megrovás lett. Mivel Webbernek idén már ez volt a harmadik figyelmeztetése, ezért a következő nagydíjon, Koreában az időmérőn megszerzett pozíciójához képest 10 hellyel hátrébb sorakozhat fel a rajtrácsra.

 

alonso-webber 2011 nurburgring.JPG                      2011- Német Nagydíj, Nürburgring 

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint túl szigorúak voltak a versenybírók, akiknek figyelembe kellett volna venniük a megrovás következményeit, és elegendő lett volna, ha csak átbeszélik a történteket, hiszen a nézők szempontjából egy igen látványos jelenet volt. 

„Egy kicsit finomabban is dönthettek volna. Egyik legemlékezetesebb kép, amire emlékszem, amikor hazai nagydíján Nigel Mansell befurikázta Ayrton Sennát [a 1991 Brit Nagydíj]. Amiért még inkább sajnálatos az az, hogy ez volt a harmadik megrovás (Webbernek), így végül egy 10 rajthelyes büntetés lett belőle. Sajnos jelenleg a megrovás az egyetlen lehetőség ami a versenybírák rendelkezésére áll, mint büntetési forma. Ebben az esetben talán az is elég lett volna, ha csak megbeszélik a pilótákkal a történteket. Nyilván ideálisabb lett volna, de nem hiszem, hogy jelenleg ezt megtehetik a versenybírók. Mindez sajnálatos és frusztráló, hiszen így Mark hátrányból indul Koreában, de ezen már nem tudunk változtatni” – sajnálkozott a csapatfőnök.

„A probléma az, hogy amint az ember a józan eszét használja, akkor bajban van. A felvételeket nem láttam, viszont láttam fotót arról, ahogy Markot behozzák, és összességében ez egy jó show volt a tévénézők számára. Inkább az lenne szomorú, ha a versenyzők semmiféle érzelmeket nem mutatnának. Korábban is láthattunk már hasonló dolgokat. Például Fernando előkapott egy zászlót Valenciában, amikor megnyerte a versenyt (2012-ben), és végül nem büntették meg annak ellenére, hogy ezzel vétett a szabályok ellen. Akkor a józan ész győzött, de megértem, hogy a versenybírák is nehéz helyzetben vannak, hiszen elég korlátozottak az eszközeik.”

Arctica sportnapszemüveg

Természetesen Webber sem volt boldog a szankció miatt: „Ez elég bosszantó, de így döntött a versenybíróság. Ez befolyásolja majd a koreai versenyemet, éppen ezért elég nehéz lenyelni”- mondta a döntés után az ausztrál.

Alonso egyébként azért kapott megrovást, mert veszélyeztette versenytársait, amikor egy kanyarnál állt meg, hogy felvegye Webbert, míg az ausztrál azzal követett el szabályszegést, hogy kiszaladt a pályára. A történethez hozzátartozik, hogy Alonso megállása valóban elég necces volt, hiszen az éppen érkező Mercedesekre igencsak ráijesztett, és Hamilton szerint akár súlyos baleset is lehetett volna belőle. 

„Éppen a levezetőkörömet teljesítettem, amikor befordultam a kanyarba, és Fernando egyszer csak ott volt előttem, én pedig nagyon megdöbbentem. Jobbra kikerültem, de ha Mark éppen akkor ott lett volna ahol én, akkor biztosan elütöttem volna. Szerencsére, nem ez történt” – nyilatkozta később Hamilton, aki egyébként engedélyezné ezeket a gesztusokat, de csakis abban az esetben, ha ezt biztonságosan tudják végrehajtani.

„Az ilyen dolgok jók a rajongók számára. Mindaddig, amíg biztonságosan történnek – nem pedig az ideális íven állsz meg – ,addig szerintem a jövőben ezt engedélyezni kellene. A sport szempontjából ez egy nagyszerű dolog, emlékezzünk csak a Nigel Mansell és Ayrton Senna esetre.Velem is történt már olyan, hogy elmentem valaki mellett, és utólag azt gondoltam, bárcsak felvettem volna."

Hamilton ex csapattársa, Jenson Button a Twitteren csalódottságának adott hangot Alonso és Webber büntetése miatt, bár hozzátette, hogy a spanyol biztonságosabb helyen is megállhatott volna.

„Csalódott vagyok a szankció miatt. Egy ilyen sportszerű cselekedetet nem kéne büntetni. Talán Alonso kicsit biztonságosabban is megállhatott volna, de ezzel együtt úgy vélem, hogy a büntetés elég durva”- írta Button. 

A Horner és Hamilton által is emlegetett emlékezetes pillanat 1991-ből:

Korábbi összeállításunkban még több hasonlóan szép és emlékezetes jelenet látható/olvasható: A száguldó cirkusz potyautasai

000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 szingapúr red bull fernando alonso mark webber formula-1