2013. okt 04.

F1 Hamilton az élen, Räikkönen a falban végzett az 1. szabadedzésen

írta: FormaNet
F1 Hamilton az élen, Räikkönen a falban végzett az 1. szabadedzésen

A koreai versenyhétvége első szabadedzésén a Mercedesek és a Red Bullok remekeltek, közülük is Lewis Hamilton egy hajszállal Sebastian Vettel előtt zárt az élen, majd Mark Webber és Nico Rosberg folytatta a sort. A Ferrarinál Felipe Massát egy korai defekt hátráltatta, míg a Lotusnál Kimi Räikkönen az utolsó percekben csúnyán összetörte kocsiját. 

lewis hamilton_3.jpg

Napsütéses idő és húsz fok körüli hőmérséklet fogadta a csapatokat Jeongamban, és bár néhány nappal ezelőtt a meteorológusok előzetesen még tájfunnal is riogattak, a mostani előrejelzések azonban már sokkal barátságosabbak. Vasárnap délelőttre, a verseny kezdete előtt néhány órával várható egy kiadós eső, de a futam idejére valószínűleg enyhülni fog a csapadék mértéke.

A Pirelli a tavalyitól eltérő gumi párosítással, a szuperlágy és a közepes keverékekkel készült a szezon 14. versenyhétvégéjére (2012-ben a szuperlágy és lágy gumik kaptak szerepet), és a motorsport igazgató, Paul Hembery arra számít, hogy jelentős különbség lesz a két vegyület között, ami ismét érdekes stratégiai eltéréseket hozhat a vasárnapi versenyen.

Az első szabadedzésen két tesztpilóta is lehetőséget kapott – a Force Indiánál James Calado vezethette Paul di Resta kocsiját, a Marussiánál pedig a Jules Bianchi helyét Rodolfo Gonzalez foglalta el. Az installációs köröket követően Gonzalez munkába is állt, és 1:52-vel nyitotta meg a sort, majd miközben mindenki a garázsban pihent, ő teljes magányában, senkitől sem zavartatva, kilenc kör után összetörte maga alatt a kocsit. A 13-as kanyarban hibázott, majd a füvön megcsúszva a szemközti falnak csapódott.

A második félórában indult be az élet a pályán, és annak a végére már a tavalyi első tréninghez közeli idők is megszülettek. Tavaly Hamilton 1:39.148-as körideje volt a legjobb péntek délelőtt, és most is a brit futott elsőként 1:40-en belüli kört, majd pillanatokon belül követte példáját Webber is, és szűk kéttizedes lemaradásban felzárkózott a második helyre. Harmadik-negyedik helyet Rosberg és Vettel foglalta el, majd következett Räikkönen és Grosjean, akik már mindketten a hosszabb tengelytávú autót vezették, melyet a Lotus legutóbb Monzában tesztelt, de csak a finn pilótával. A Lotusok mögé Alonso Ferrarija zárkózott fel, miközben csapattársa, Massa egy defekt miatt egyetlen mért kört sem tudott ekkor még megtenni. A brazil jó ideig kénytelen volt a garázsban vesztegelni, és csak az utolsó 20 percben csatlakozott társaihoz.

Hamilton korábbi 1:39.630-as körét végül senki nem tudta megjavítani, Vettel azonban megelőzte csapattársát, és 37 ezreddel megközelítette a Mercedest. Webbernek és Rosbergnek maradt a harmadik-negyedik hely, Alonso átugrotta a Lotusokat, a spanyolt viszont a mclarenes Button előzte be, így a kétszeres bajnok végül a hatodik legjobb köridőt jegyezte, több mint hét tizedmásodperccel lemaradva az élen álló Hamiltontól. 

A két Lotus a hetedik-nyolcadik helyen zárt, Grosjean és Räikkönen sorrendben. Ez utóbbi versenyző az edzés utolsó perceiben csinált egy kis melót csapatának. A 2007-es világbajnok a pálya utolsó kanyarjában elvesztette az irányítást kocsija felett, és falnak csapódott. A finn bajnok épségben megúszta, de a Lotus eleje nagyon csúnyán megrongálódott.

A top10 utolsó két helyét Pérez illetve az összesen mindössze 13 kört teljesítő Massa foglalta el. 

raikkonen, korea.JPG

 

000 facebook_banner.jpg

Első szabadedzés eredménye:

első szabadedzés.JPG

Második szabadedzés beszámolója és végeredménye

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Arctica sportnapszemüveg

Szólj hozzá

forma-1 hamilton szabadedzés jeongam formula-1 koreai nagydíj