F1 Vettel és a Red Bull délután is uralta az indiai pályát
Az első szabadedzéshez hasonlóan, délután is a két Red Bull volt a mezőny leggyorsabb autója, Sebastian Vettel és Mark Webber sorrendben. A második legjobb csapat Romain Grosjeannak köszönhetően a Lotus lett, de közel fél másodperces hátrányban. A Mercedes és a Ferrari versenyzői felváltva sorakoztak fel a top3 mögött.
Az első szabadedzés körülményeihez képest néhány fokot tovább melegedett az idő, pontosabban 30 fokos hőségben folytatták a munkát a csapatok Indiában. Az első tréning váltóhiba miatt Fernando Alonso számára nagyon rövidre sikerült, de a Ferrari később megerősítette, hogy a problémát orvosolni tudták és nem volt szükség váltócserére.
Ahogy az általában lenni szokott, az első edzés nem volt túl mozgalmas, délután viszont már a kezdést követően gyorsan megtelt a pálya. Az első fél órában a keményebb abroncsok kaptak szerepet, és ezúttal Nico Rosberg volt a leggyorsabb igaz, a második helyen álló Mark Webbert mindössze egy ezredmásodperccel előzte be a német. Vettel a közepes Pirelliken a harmadik leggyorsabb kört autózta 1:27.059-es idővel.
Fél óra elteltével előkerültek a lágy gumik is, és az addigi 1:27-es köröket Vettel máris 1:25.722-re faragta le. Csapattársa közel három tizedes hátránnyal zárkózott fel mögé az opciós gumikkal, Rosberget pedig Romain Grosjean, Lewis Hamilton és Fernando Alonso is átugrotta. A harmadik helyen álló Lotus már majdnem fél másodpercet kapott az 1-es számú versenyautót vezető némettől, míg Hamilton és Alonso nagyjából hét tizedet. A hetedik-nyolcadik leggyorsabb kört autózó Felipe Massa és Kimi Räikkönen még egy másodpercen belül volt Vettelhez képest, de a top10 utolsó két helyét elfoglaló mclarenesek ugyanezt már nem mondhatták el magukról.
Az edzés második felében megszokott versenyszimulációs programokat egy rövid sárgazászlós periódus zavarta csak meg, mégpedig Pastor Maldonado Williamse miatt, amiről egy rosszul rögzített kerékanya szökött meg. A csapattal legutóbb Japánban is történt egy hasonló incidens, amit a versenyirányítás később 60 ezer eurós pénzbírsággal jutalmazott.
A több üzemanyaggal köröző versenyzők az edzés hátralévő részében már nem javítottak saját idejükön, így a sorrend változatlan maradt. A pénteki nap után az élmezőny máris odaajándékozta a Red Bullnak a pole-t, és a Lotusnál, a Mercedesnél valamint a Ferrarinál is nagy az egyetértés abban, hogy az energiaitalosokat nem lehet majd megfogni a szombati kvalifikáción. Vettelnek ugyan ezúttal sem működött megfelelően a KERS rendszere, és a gyorsan kopó lágy gumik problémája is megoldásra vár még a csapatnál, ettől függetlenül ő maga is úgy érzi, hogy nagyon versenyképes kocsi van alatta, és már csak némi finomhangolásra lesz szükség a szombati időmérő előtt.
Második szabadedzés eredménye:
Első szabadedzés beszámolója és végeredménye
FormaNet, Varga Viktória