2013. nov 11.

F1 A Ferrari hétvégén elbúcsúztatta Felipe Massát (videóval)

írta: FormaNet
F1 A Ferrari hétvégén elbúcsúztatta Felipe Massát (videóval)

Igaz, hogy még két nagydíj hátravan az idei szezonból, ám múlt vasárnap Felipe Massa Formula-1-es pályafutása 12 év után újabb állomásához érkezett. A Scuderia Ferrari a szokásos szezonvégi  - Finali Mondiali - médiaeseményén több mint tizenötezer rajongó előtt elbúcsúztatta  brazil versenyzőjét Mugellóban. Az eseményen természetesen részt vett az elnök, Luca di Montezemolo is, aki nyilvánosan is megköszönte Felipének az együtt töltött hosszú időt. 

massa - mugello 2013.jpg

 

A nem túl barátságos időjárás ellenére rengeteg rajongó tette felejthetetlenné Felipe Massa ferraris búcsúját Mugellóban, éppen azon a pályán, ahol 12 évvel ezelőtt első F1-es tesztjét hajtotta végre, majd nem sokkal ezután a Sauber színeiben bemutatkozott a királykategóriában.

A 32 esztendős pilóta egy hatalmas (120cm) ezüst serleget is kapott a csapattól, amire mind a 11 győzelmét rávésték. A médiaeseményen Massa érzelmes búcsúbeszédet mondott, melyből természetesen nem maradtak ki a legjelentősebb pillanatok - a hazai futamgyőzelem és az elbukott 2008-as vb cím sem. 

"Szerencsés vagyok, hogy karrierem nagy részét a Ferrarinál tölthettem, többet is, mint amiről valaha álmodtam. Amikor gyerekként gokartozni kezdtem, volt egy vörös ferraris szerelésem, és mindig is ennek a csapatnak szurkoltam. Még úgyis, hogy Senna a Mclarennél versenyzett, Piquet pedig a Williamsnél. Én akkor is a Ferrariért rajongtam! 2001-ben kezdődött el közös kapcsolatunk, végül nyolc szezonon keresztül versenyeztem itt, ami egy nagyon fontos korszak volt az életemben. Rengeteg barátot szereztem, akik hiányozni fognak, és én is hiányozni fogok nekik, mert sok szép napot töltöttünk együtt Maranellóban. Boldog időket töltöttem el az ágaskodó lovacskánál. Ezek az emlékek mindig velem lesznek, hiszen oly sok szép pillanatot éltünk át együtt – kezdve az Interlagosban aratott győzelmemmel. Brazilként hazai pályán futamgyőzelmet ünnepelni csodálatos élmény. Nyilván az álmom - hogy hazai közönség előtt megnyerjem a vb címet - kicsúszott a kezeim közül, de nem itt vesztettem el a címet 2008-ban. Több helyszín is volt, ahol kulcsfontosságú pillanatokat szalasztottunk el. Ilyen volt például Szingapúr vagy Budapest…”- emlékezett vissza Felipe, aki olasz lapértesülések szerint két évre aláírt Sir Frank Williams csapatához, Pastor Maldonado helyére. 

massa - montezemolo.jpgA mugellói eseményen a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo nyilvánosan is megköszönte Felipének az együtt töltött éveket. 

„Felipe mindig is része marad a Ferrari történelmének. Sok versenyt teljesítettünk együtt, köztük sok győzelemmel, pole pozícióval, és egy napon, Brazíliában néhány másodpercig világbajnoknak is érezhette magát mindaddig, amíg meg nem történt az a bizonyos  – még mindig kissé furcsának tűnő – előzés. Nagyszerű időket éltünk meg együtt, és voltak nehezebb időszakok is, mint például a Budapesten történő balesete. Nagyon intenzív évek vannak mögöttünk, és most nyilvánosan is szeretnék neki köszönetet mondani azért, amit értünk tett. Most eljött a változás ideje, és új motivációt kell találnia. Remélem sikeres lesz a velünk töltött utolsó két versenye, ami pedig a további Formula-1-es pályafutását illeti, a lehető legjobbakat kívánom neki, persze lehetőleg a Ferrari mögött. Egyébként meg biztos, hogy rengeteg alkalom lesz még arra, hogy találkozzunk, hiszen hosszú az élet, ő pedig mindig a Ferrari család része marad. Ha két ember kölcsönösen az elválás mellett dönt, akkor mindkét fél érdeke, hogy nyugodtan, barátsággal és konstruktív módon történjen az elválás. A mi esetünkben ez pontosan így történt.” 

 

000 facebook_banner.jpg

 FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 felipe massa formula-1 Ferrari