2013. nov 16.

F1 Kovalainen rossz gombokat nyomkodva is remekül kezdett Austinban

írta: FormaNet
F1 Kovalainen rossz gombokat nyomkodva is remekül kezdett Austinban

A váratlan helyzet, valamint a megcsonkított edzéslehetőség ugyan nem könnyítette meg a dolgát, ettől függetlenül Heikki Kovalainen hamar megtalálta az összhangot a Lotusszal, és pénteken a top5-ben nyitotta meg beugróját. A nap végén a tapasztalt finn pilóta természetesen elégedetten konstatálta teljesítményét, ezzel együtt reméli, hogy az időmérőre valamit még elő tudnak húzni a cilinderből. 

heikki kovalainen - austin.jpg

 „Jó néhány alkalommal rossz gombot nyomtam, nem mindig találtam el a megfelelőt, de őszintén szólva erre számítottam is. Persze semmi drámai nem történt, de néhány apró részlet még nem működött megfelelően”- árulta el első lotusos napja után Heikki Kovalainen aki a második gyakorláson közel két tizedmásodpercet vert csapattársára, Romain Grosjeanra, és a Red Bullok illetve a Mercedesek után a legjobb köridőt rakta össze Austinban. (a pénteki szabadedzések eredményei) 

Heikki, délután az ötödik legjobb időt autóztad – gyorsabb voltál a Ferrariknál és a csapattársadnál is. Meglepet?

Heikki Kovalainen: Őszintén szólva  igen. Nem tudtam mire számítsak, hiszen nagyon rövid volt az idő – szóval igen, ez egy nagyon jó kis nap volt. Az autó rögtön nagyon kiegyensúlyozott volt, és egyből kényelmesen éreztem magam benne. Lehet, hogy egy ideiglenes alkalmazottól furcsa ezt hallani, de lehet még javítani rajta szombatig, hogy versenyképes maradjon. A hosszú etapon nagyon jó érzéseim voltak, de az egykörös tempón lehetne még javítani. Összességében azért nem volt rossz! (Nevet)

Karriered során vezettél már néhány F1-es autót. A Lotus a legjobb ezek közül?

HK: Ezt nehéz lenne megválaszolni, mert sok minden megváltozott a karrierem során. A 2008-as McLaren egy nagyon jó kocsi volt, és a 2005-ös, 2006-os Renault is, de ezek mind egy különböző korszakban voltak, így nehéz őket összehasonlítani. Az biztos, hogy gyorsabb mint a Caterham, amit az elmúlt években vezettem.

Milyen céljaid vannak az időmérőre? Mondjuk egy második sor?

HK: Ki tudja? Valószínűleg az a legjobb, ha nem jósolgatok, mert lehet katasztrofális vagy akár fantasztikus szombat délutánom is. Mindkettő lehetséges. A legfontosabb, hogy egy picit megpróbáljunk javítani, és akkor elég jól alakulhatnak a dolgok. Egy kis bakival is könnyedén ki lehet kerülni a Q3-ból, szóval most már a szombati napra koncentrálunk.

Csapattársad, Romain Grosjeant valószínűleg meglepődött a tempódon, és saját elmondása szerint arra számít, hogy az időmérőn és a versenyen ő lesz jobb pozícióban. Mit gondolsz?

HK: Meglehet. A Lotus azért kért fel, hogy segítsek a pontgyűjtésben, így valószínűleg volt valami elképzelésük arról, hogy mit tehetek értük. Ami engem illet, úgy érzem, meg tudom csinálni a rám bízott feladatot. Ugyanakkor egyáltalán nem könnyű ilyen rövid idő alatt alkalmazkodni egy másik csapathoz – de elég jól kezdtem. A dolgok jól alakulnak, de nincsenek illúzióim, hiszen még csak egy pénteki nap van mögöttünk, és az is megeshet, hogy a szombati nap katasztrófa lesz. Romainnak most volt néhány problémája, és szombaton biztosan gyorsabb lesz. Ami számomra igazán fontos az az, hogy van egy jó nap mögöttem, és láttam, mire vagyok képes.

Milyen érzés ismét egy jó autóban ülni?

HK: Nyilvánvalóan jó érzés, és persze jó dolog, ha az embert a Ferrari és a McLaren üldözi, de valójában maga az autó nem sokban különbözik attól, amit az elmúlt években vezettem. A különbség nyilván a célvonalon érezhető, és persze a köridőkben.  Ugyanakkor egy jó autó is lehet túlkormányzott vagy alulkormányzott, szóval az ilyen dolgok mindegyiknél ugyanazok. Csak sebesség szempontjából kicsit jobb.

Meglepődtél saját teljesítményeden?

HK: Amikor délelőtt beültem az autóba, nem voltak túl nagy elvárásaim. Elfogadtam a munkát, mert biztos voltam abban, hogy meg tudom csinálni – és ha holnapra még sikerül valamennyit javulnunk, akkor meggyőződésem, hogy teljesíteni tudom a feladatomat. Megígértem magamnak és a csapatnak, hogy gyűjtök néhány pontot, úgyhogy ezen leszek. 

000 facebook_banner.jpg

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 austin szabadedzés heikki kovalainen formula-1