2013. nov 22.

Pérez F1-es jövőjéről: Jobb helyzetben vagyok, mint egy héttel ezelőtt

írta: FormaNet
Pérez F1-es jövőjéről:  Jobb helyzetben vagyok, mint egy héttel ezelőtt

Sergio Pérez múlthéten Austinban nem tagadta, elég váratlanul érte a McLaren azon döntése, hogy 2014-re az újonc Kevin Magnussennek ad lehetőséget Jenson Button mellett. A mexikói így mclarenes búcsúfutamára készül Interlagosban, és természetesen szeretne a lehető legjobb eredménnyel elköszönni a wokingiaktól. Csütörtökön az interlagosi paddockban Pérez az is elárulta, hogy az elmúlt napokban kedvezően alakult jövő évi F1-es szereplése, és jelenleg 95 % esélyt lát arra, hogy a következő szezonban is felsorakozhat a rajtrácsra. 

sergio perez_2.JPG

Checo, ez lesz az utolsó versenyed a McLarennel. Ha visszatekintesz a szezonra, hogyan értékelnéd magad egy 10 pontból álló listán?

Sergio Perez: Azt hiszem, az egész szezonban jó munkát végeztem. Ha az eredményeket nézzük, 20-30 ponttal többnek kellene lennie a tarsolyomban, legalábbis ha figyelembe vesszük, hogy mennyi probléma volt az abroncsokkal. Szóval hét pontot adnék magamnak.

Össze tudnád foglalni ezt a McLarenes időszakot?

SP: Ami engem illet sokat tanultam és elmondhatom, hogy a McLarennél jobb versenyző lettem, és ezt köszönöm nekik. Ugyanennyire igaz az is, hogy a lehető legrosszabbkor csatlakoztam a csapathoz. Valószínűleg ez a McLaren történelmének legrosszabb szezonja, ami persze messze nem egy ideális dolog. Ugyanakkor úgy hiszem, hogy semmi nem történik ok nélkül, így meggyőződésem, hogy egy év múlva már úgy fogok visszaemlékezni, hogy a lehető legjobb dolog ami velem történhetett az az volt, hogy elhagytam a McLarent. Legalábbis remélem, ezt fogom majd mondani!

Hány százalék esély van arra, hogy 2014-ben is a Formula-1-ben leszel?

SP: Nos, 95 százalék, hogy az F1-ben maradok a következő szezonban, de az a maradék öt százalék is elég sok. Az érzéseim azt súgják, hogy itt fogok versenyezni jövőre.

Mennyire voltál elégedett az austini hétvégéddel tekintettel arra, hogy a verseny előtt néhány nappal tudtad meg, hogy távozol a McLarentől.

SP: Elégedett voltam. Nagyon motivált az a sok rajongó, akik egészen Mexikóból eljöttek nekem szurkolni. Szóval valóban elég érzelmes hétvége volt, és szerettem volna sokkal többet mutatni nekik, de az autó ennyit engedett.

Mik a lehetőségek 2014-re? A Force India és a Sauber benne van a pakliban?

SP: Nem csak ők. Elég sok lehetőségem van, és annyit elárulhatok, hogy jobban néz ki a helyzetem, mint egy héttel ezelőtt. Optimista vagyok, mert elég jónak tűnik a helyzet.

A minap éppen a Lotusszal hoztak össze. Mit mondanál erről?

SP: Azt, hogy mindig vannak pletykák, és ezek olykor gyorsabbak, mint a versenyautók. Az imént már elmondtam, hogy jelenleg sokkal ígéretesebbnek tűnik a jövőm, mint néhány nappal ezelőtt.

De a Lotus elég jó fogás lenne…

SP: De vannak még egyéb jó fogások is.

Akkor összepontosítsunk a hétvégére. Interlagos egy legendás helyszín. Milyen érzésekkel készülsz a vasárnapi futamra?

SP: Szeretem az országot, kedvelem ezt a pályát, és nagy rajongója vagyok Ayrton Sennának. Sőt, valójában ő az egyetlen példaképem ebben a sportban. Már önmagában különleges dolog, hogy ez lesz a szezon utolsó versenye. Valószínűleg kicsit kettős érzések lesznek bennem, hiszen a tudatom egyik fele még a jelenlegi szezonban van, míg a másik fele már a jövőm és az új szezon felé száguld. Remélem, a csapattal együtt remek eredménnyel zárhatjuk az évet. Minden tőlem telhetőt megteszek, hogy ez sikerüljön, és egy szép eredménnyel hagyjam el Sao Paulót. 

 000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 mclaren brazil nagydíj interlagos formula-1 sergio perez