F1 Elsőként a Force India mutatta be 2014-es autóját
A Sahara Force India a hivatalos jerezi bemutató előtt, első csapatként saját weboldalán adott ízelítőt idei versenyautójáról, VJM07-ről. A csapat a tavalyi felálláshoz képest nem csak teljesen új pilótapárossal, de egy jelentősen átalakult festéssel vág neki az „új korszaknak”, és az eddig megszokott színösszeállítás mellett hangsúlyos szerepet kapott a fekete szín. A szerdán délelőtt bemutatott verzió természetesen az első kollektív tesztig-, sőt az első versenyhétvégéig is sok változáson megy még keresztül.
„A VJM07 lélegzetelállítóan néz ki, az új festésünk pedig jól tükrözi a Sahara Force India fejlődését. Mindig is úgy véltem, hogy a miénk az egyik legszebb autó, de ez a fekete szín most egy kis vadságot visz a megjelenésébe”- áradozott Vijay Mallya a csapat hivatalos honlapján. Mallya egyértelmű célja, hogy - a tavaly 77 ponttal a konstruktőri tabella hatodik helyén záró - csapata eddigi legerősebb szezonját teljesítse 2014-ben.
„Mozgalmas telünk volt mind a technikai- mind pedig a kereskedelmi oldalon. Amikor a csapatot megalapítottam, elsődleges célom az volt, hogy mi legyünk az első indiai alakulat a rajtrácson, a következő lépés pedig a fejlődés volt, mellyel egy nemzetközileg is elismert márkát akartam létrehozni. Úgy gondolom, hogy partnereink és a világszínvonalú pilótafelállásunk jól tükrözi ambícióinkat. Biztos vagyok abban, hogy csapatunknál minden adott ahhoz, hogy a 2014-es szezon legyen az eddigi legerősebb évünk.”
A színösszeállítás mellett néhány új partner is megjelent a Sergio Pérez és Nico Hülkenberg új autóján, például Pérez egyik támogatója, a Claro, illetve a kazahsztáni illetőségű Astana.
Csakúgy, mint az új színösszeállítás, az autó minden egyes eleme teljesen új lesz, bár ez a most közzétett képen még nem látszik egyértelműen, sőt az alakulat technikai igazgatója elárulta, hogy a jerezi debütáláshoz képest is bőven lesznek változások a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig.
„Az autónk szinte minden egyes része új tervezés eredménye, az első vezetőszárnytól egészen a diffúzorig. A VJM07 is a 2013-as modellünktől örökölte a génjeit, de kissé más módon kellett elérnünk ugyanazt az eredményt.”
„A most bemutatott orr egy bemutatódarab, később majd egy frissített verzió lesz, ami meglehet, hogy teljesen másként fog kinézni. Gyakorlatiasan kellett gondolkodnunk, és a legfontosabb most az, hogy ott legyünk az első teszten az autóval. Bármennyire is szeretnénk feszegetni a határokat, jól tudjuk, hogy nincs elegendő erőforrásunk ahhoz, hogy már az első alkalomra teljesen készen álljunk" - árulta el a technikai igazgató.
FormaNet, Varga Viktória