F1 A Toro Rosso Jerezben leplezte le 2014-es autóját
Kedden, a késő délutáni órákban Jerezben bemutatkozott a Toro Rosso STR9-es kódjelű versenyautója, melyet idén Jean-Eric Vergne és Red Bull utánpótlás programjából érkező 19 esztendős újonc, Danyiil Kvjat vezethet.
Noha az új Force Indiáról, Williamsről és Lotusról is láthattunk már számítógépes grafikát, hivatalosan azonban a McLaren, a Ferrari és a Sauber után negyedik alakulatként a Toro Rosso mutatta be idei versenyautóját, az STR9-est. A faenzai alakulat pénteken egy promóciós esemény keretén belül, a Pirelli demó gumijaival már pályára is küldte a 2014-es gépet, melyet a harmadik F1-es szezonját megkezdő Vergne mellett az orosz újonc, Danyiil Kvjat is vezethetett, és melyben idén már Renault motor dolgozik a Ferrari helyett.
"A 2014-es szezon sok tekintetben nagyon érdekes lesz. Úgy nevezném, hogy az új stratégiák éve. Új orrkialakítást, új szárnyakat és oldaldobozokat kellett terveznünk – és eddig még sosem kezdtünk hozzá ilyen korán a tervezésnek. Az oldaldobozok nagyobbak lettek, mert a hűtőknek helyet kellett találnunk. A csapat jó munkát végzett azzal, hogy az aerodinamikai teljesítményből nem veszítettünk. Sosem dolgoztunk még ennyire keményen, mint az elmúlt hetekben az STR9-en” – ecsetelte a bemutatón a csapatfőnök, Franz Tost, akinek az új orr-kialakítás egy cseppet sem nyerte el a tetszését.
„Hogy őszinte legyek, nem szeretem ezeket az orrokat. Úgy gondolom, hogy nem az F1-be való. A mérnökök aerodinamikai szempontból ezt találták a legjobb megoldásnak, de nem jósolok nekik nagy jövőt.”
A technikai igazgató, James Key is beszélt a nem éppen esztétikus orr-kialakításról, és elárulta, hogy talán nem ez lesz a végleges megoldás.
„Az volt az elsődleges szempont, hogy megfeleljünk a szabályoknak, és ezekhez mérten a legjobb megoldást találjuk meg. Megnéztünk egy, a Lotuséhoz hasonló megoldást is, ami elméletileg nagyon jó volt, de a gyakorlatban volt néhány hátránya, ezért végül egy kicsit biztonságosabb verzió mellett döntöttünk. De sok változás lesz még idén, és ha a Lotus fejlesztése hasznosnak bizonyul, akkor talán mi is újra megvizsgáljuk.”
Kedden megkezdődik az évad első hivatalos tesztje, ahol a reggeli órákban a Mercedes, a Red Bull, a Force India, a Williams, a Caterham és valószínűleg a Marussia is lerántja a leplet 2014-es versenyautójáról. Az egyetlen hiányzó a Lotus F1 Team lesz. Az új Toro Rossót először Vergne járathatja be a jerezi aszfaltcsíkon.
Eddig bemutatott 2014-es konstrukciók
McLaren MP4-29
Ferrari F14 T
Sauber C33
FormaNet, Varga Viktória