2014. feb 19.

F1 Nico Hülkenberg kezdett a legjobban Bahreinben

írta: FormaNet
F1 Nico Hülkenberg kezdett a legjobban Bahreinben

A bahreini teszthét első napjának végén Nico Hülkenberg Force Indiája végzett az élen a ferraris Fernando Alonso előtt. A Mercedes motorral hajtott versenyautók - a Williams kivételével - most is jól kezdtek, a Red Bull azonban egyelőre nem oldotta meg száz százalékosan a problémákat. 

nico hülkenberg - bahrein.JPG

Bő két hét szünet után szerdán reggel – ugyan félórás csúszással – folytatódott a Formula-1-es mezőny téli tesztsorozata. Jerez után Bahreinbe utaztak a csapatok, és itt összesen nyolc napot tölthetnek el a szezonkezdés előtt. Az időjárás természetesen kellemesebb volt, mint a legelső teszthéten, így az abroncsok viselkedésével is többet foglalkozhatnak az alakulatok. Szerdán reggel napos időben, 16 fokos hőmérsékletben kezdődött a bahreini teszthét első napja. A mezőnyben három világbajnok, Sebastian vettel, fernando Alonso és Lewis Hamilton is megkezdte a munkát, de a kezdés nem róluk, inkább a Lotus E22-ről szólt. Az enstone-i csapat idei konstrukciója hivatalosan most mutatta meg magát, Romain Grosjean-nal a volánnál. A francia pilóta a zöld jelzést követően rögtön pályára is hajtott, és így tett még jónéhány versenytára, köztük Fernando Alonso is, aki miatt percekkel később máris előkerült a piros zászló. Nagy gond nem lehetett a pályán megálló F14 T-vel, ugyanis a spanyol szűk félórával az incidens után újra kihajthatott a garázsból. Nem sokkal előtte a sauberes Adrian Sutil elsőként iratkozott fel az időmérő táblára, és néhány kör után 1:42-re faragta le idejét.

Második „jelentkező” Hamilton volt immár 1:40-es idővel, majd őt követte Grosjean az új Lotusszal, alamint Alonso, aki rögtön felugrott a második helyre. Nagyjából két óra elteltével már csak a Red Bull és a Toro Rosso nem járt a pályán. Mindkét csapat Twitteren annyit közölt, hogy kicsit csúsznak, de lázasan dolgoznak és hamarosan megkezdik a programot. Miközben a Red Bull és a Toro Rosso ismét késett az indítással, a szintén Renault motoros Caterham vígan rótta a köröket, nem mellesleg a Renault motorprogramját irányító Rémi Taffin úgy nyilatkozott, hogy az alap hibákat mostanra már sikerült orvosolniuk, és néhány hét alatt behozzák a lemaradásukat.

A Red Bullnál ez a „hamarosan” végül dél előtt néhány perccel érkezett el, amikor Sebastian Vettel végre gond nélkül teljesíthetett egy ellenőrző kört, majd pár perccel később 1:45-tel ő is feliratkozott.

A délelőtt folyamán még egy piros zászló megszakítás volt, Sutil leálló Sauberje miatt. A nem hivatalos ebédszünet előtt Kevin Magnussen, Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg triója állt a tabella élén, a McLaren újoncának legjobb ideje pedig 1:39.224 volt. A legtöbb kört Sutil (53) és Hamilton (50) teljesítette, és bár az energiaitalosok későn kezdtek, Vettel 4 köre még így is megelőzte a Williamst (3 kör) és a Marussiát (2 kör), mely csapatok idő nélkül maradtak a nap első felében. Frank Williams csapatát a benzinpumpa meghibásodása hátráltatta. A Lotus első napja sem indult hibák nélkül – Grosjean előbb szoftver gondok-, később pedig az akkumulátor meghibásodása miatt tartott kényszerpihenőt. A nap elején mindössze hét kört tudott megtenni a francia versenyző.

Délelőtti eredmények:

1. Kevin Magnussen – McLaren 1:38.295

2. Lewis Hamilton – Mercedes  1:39.153

3. Nico Hülkenberg - Force India 1:39.292

4. Adrian Sutil - Sauber  1:40.443

5. Fernando Alonso - Ferrari  1:40.865

6. Robin Frijns - Caterham 1:44.337

7. Romain Grosjean - Lotus  1:44.832

8. Sebstian Vettel - Red Bull  1:45.095

9. Felipe Massa - Williams  idő nélkül

10. Jules Bianchi - Marussia  idő nélkül  

Dél után pár perccel Hamilton átvette Magnussentől az elsőséget 1:37-es körével, majd Nico Hülkenberg már 1:36-tal adta fel a leckét a többieknek. Egy óra környékén végre a Toro Rosso is pályára hajtott, ám nem sokkal ezután Danyiil Kvjat alatt meg is állt.  Vettel sem volt sokkal szerencsésebb, és a késői kezdés után most is idő előtt befejezte a gyakorlást, miután az RB10-es megint túlmelegedett. A Williams és a Lotus mindeközben csak reménykedett, hogy még a nap vége előtt futhatnak néhány kört. Végül mindössze egy-két plusz kört tudtak hozzárakni szerdai napjukhoz. 

Hülkenberg lágy abroncsokon megfutott idejét végül Alonso tudta leginkább megközelíteni (közepes Pirelliken), így egy Ferrari beférkőzött a három Mercedes motoros autók közé, Hamilton és Magnussen pedig visszacsúszott a harmadik-negyedik helyre. Ők ketten egyébként már hosszú etapokat is teljesítettek délután, sőt Hamilton a kemény gumikon került be a top3-ba. Vettel ugyanakkor mindössze 14 körig jutott, ami így is elegendő volt egy ötödik helyre. A mezőny legszorgalmasabb versenyzője a hatodik legjobb időt autózó sauberes Adrian Sutil volt, 82 körrel, igaz olykor egy-egy megpördüléssel szinesítette programját. A Renault motoros autók közül egyedül a Caterham lehet elégedett, hiszen tesztpilótájuk Robin Frijns 68 kört tett meg a nap folyamán, és végül hetedik lett a listán. A sergehajtók nagyon rövid programot zártak, sőt Massa és Bianchi végül nem tudott mért kört teljesíteni. 

Az első tesztnap végeredménye:

1. Nico Hülkenberg     Force India-Mercedes 1: 36.880                   78kör 

 2. Fernando Alonso   Ferrari                       1:37.879     +0,999    64 kör

 3. Lewis Hamilton      Mercedes                  1:37.908    +1,028      74 kör

 4. Kevin Magnussen  McLaren-Mercedes     1:38.295     +1,415      81 kör

 5. Sebastian Vettel    Red Bull-Renault        1:40.224      +3,344     14 kör

 6. Adrian Sutil            Sauber-Ferrari           1:40.443      +3,563     82 kör

 7. Robin Frijns           Caterham-Renault      1:42.534      +5,654     68 kör

 8. Danyiil Kvjat           Toro Rosso-Renault    1:44.346      +7,466    5 kör

 9. Romain Grosjean    Lotus-Renault            1:44.832       +7,952    8kör

10. Felipe Massa         Williams-Meredes      idő nélkül 5 kör

11. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari        idő nélkül 3 kör

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

teszt forma-1 bahrein force india hülkenberg Formula-1