F1 Nico Hülkenberg kezdett a legjobban Bahreinben
A bahreini teszthét első napjának végén Nico Hülkenberg Force Indiája végzett az élen a ferraris Fernando Alonso előtt. A Mercedes motorral hajtott versenyautók - a Williams kivételével - most is jól kezdtek, a Red Bull azonban egyelőre nem oldotta meg száz százalékosan a problémákat.
Bő két hét szünet után szerdán reggel – ugyan félórás csúszással – folytatódott a Formula-1-es mezőny téli tesztsorozata. Jerez után Bahreinbe utaztak a csapatok, és itt összesen nyolc napot tölthetnek el a szezonkezdés előtt. Az időjárás természetesen kellemesebb volt, mint a legelső teszthéten, így az abroncsok viselkedésével is többet foglalkozhatnak az alakulatok. Szerdán reggel napos időben, 16 fokos hőmérsékletben kezdődött a bahreini teszthét első napja. A mezőnyben három világbajnok, Sebastian vettel, fernando Alonso és Lewis Hamilton is megkezdte a munkát, de a kezdés nem róluk, inkább a Lotus E22-ről szólt. Az enstone-i csapat idei konstrukciója hivatalosan most mutatta meg magát, Romain Grosjean-nal a volánnál. A francia pilóta a zöld jelzést követően rögtön pályára is hajtott, és így tett még jónéhány versenytára, köztük Fernando Alonso is, aki miatt percekkel később máris előkerült a piros zászló. Nagy gond nem lehetett a pályán megálló F14 T-vel, ugyanis a spanyol szűk félórával az incidens után újra kihajthatott a garázsból. Nem sokkal előtte a sauberes Adrian Sutil elsőként iratkozott fel az időmérő táblára, és néhány kör után 1:42-re faragta le idejét.
Második „jelentkező” Hamilton volt immár 1:40-es idővel, majd őt követte Grosjean az új Lotusszal, alamint Alonso, aki rögtön felugrott a második helyre. Nagyjából két óra elteltével már csak a Red Bull és a Toro Rosso nem járt a pályán. Mindkét csapat Twitteren annyit közölt, hogy kicsit csúsznak, de lázasan dolgoznak és hamarosan megkezdik a programot. Miközben a Red Bull és a Toro Rosso ismét késett az indítással, a szintén Renault motoros Caterham vígan rótta a köröket, nem mellesleg a Renault motorprogramját irányító Rémi Taffin úgy nyilatkozott, hogy az alap hibákat mostanra már sikerült orvosolniuk, és néhány hét alatt behozzák a lemaradásukat.
A Red Bullnál ez a „hamarosan” végül dél előtt néhány perccel érkezett el, amikor Sebastian Vettel végre gond nélkül teljesíthetett egy ellenőrző kört, majd pár perccel később 1:45-tel ő is feliratkozott.
A délelőtt folyamán még egy piros zászló megszakítás volt, Sutil leálló Sauberje miatt. A nem hivatalos ebédszünet előtt Kevin Magnussen, Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg triója állt a tabella élén, a McLaren újoncának legjobb ideje pedig 1:39.224 volt. A legtöbb kört Sutil (53) és Hamilton (50) teljesítette, és bár az energiaitalosok későn kezdtek, Vettel 4 köre még így is megelőzte a Williamst (3 kör) és a Marussiát (2 kör), mely csapatok idő nélkül maradtak a nap első felében. Frank Williams csapatát a benzinpumpa meghibásodása hátráltatta. A Lotus első napja sem indult hibák nélkül – Grosjean előbb szoftver gondok-, később pedig az akkumulátor meghibásodása miatt tartott kényszerpihenőt. A nap elején mindössze hét kört tudott megtenni a francia versenyző.
Délelőtti eredmények:
1. Kevin Magnussen – McLaren 1:38.295
2. Lewis Hamilton – Mercedes 1:39.153
3. Nico Hülkenberg - Force India 1:39.292
4. Adrian Sutil - Sauber 1:40.443
5. Fernando Alonso - Ferrari 1:40.865
6. Robin Frijns - Caterham 1:44.337
7. Romain Grosjean - Lotus 1:44.832
8. Sebstian Vettel - Red Bull 1:45.095
9. Felipe Massa - Williams idő nélkül
10. Jules Bianchi - Marussia idő nélkül
Dél után pár perccel Hamilton átvette Magnussentől az elsőséget 1:37-es körével, majd Nico Hülkenberg már 1:36-tal adta fel a leckét a többieknek. Egy óra környékén végre a Toro Rosso is pályára hajtott, ám nem sokkal ezután Danyiil Kvjat alatt meg is állt. Vettel sem volt sokkal szerencsésebb, és a késői kezdés után most is idő előtt befejezte a gyakorlást, miután az RB10-es megint túlmelegedett. A Williams és a Lotus mindeközben csak reménykedett, hogy még a nap vége előtt futhatnak néhány kört. Végül mindössze egy-két plusz kört tudtak hozzárakni szerdai napjukhoz.
Hülkenberg lágy abroncsokon megfutott idejét végül Alonso tudta leginkább megközelíteni (közepes Pirelliken), így egy Ferrari beférkőzött a három Mercedes motoros autók közé, Hamilton és Magnussen pedig visszacsúszott a harmadik-negyedik helyre. Ők ketten egyébként már hosszú etapokat is teljesítettek délután, sőt Hamilton a kemény gumikon került be a top3-ba. Vettel ugyanakkor mindössze 14 körig jutott, ami így is elegendő volt egy ötödik helyre. A mezőny legszorgalmasabb versenyzője a hatodik legjobb időt autózó sauberes Adrian Sutil volt, 82 körrel, igaz olykor egy-egy megpördüléssel szinesítette programját. A Renault motoros autók közül egyedül a Caterham lehet elégedett, hiszen tesztpilótájuk Robin Frijns 68 kört tett meg a nap folyamán, és végül hetedik lett a listán. A sergehajtók nagyon rövid programot zártak, sőt Massa és Bianchi végül nem tudott mért kört teljesíteni.
Az első tesztnap végeredménye:
1. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1: 36.880 78kör
2. Fernando Alonso Ferrari 1:37.879 +0,999 64 kör
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:37.908 +1,028 74 kör
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:38.295 +1,415 81 kör
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:40.224 +3,344 14 kör
6. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:40.443 +3,563 82 kör
7. Robin Frijns Caterham-Renault 1:42.534 +5,654 68 kör
8. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:44.346 +7,466 5 kör
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:44.832 +7,952 8kör
10. Felipe Massa Williams-Meredes idő nélkül 5 kör
11. Jules Bianchi Marussia-Ferrari idő nélkül 3 kör
FormaNet, Varga Viktória