F1 A Williams Martini Racing bemutatta idei autójának festését
Sir Frank Williams alakulatától nem szokatlan, hogy a téli tesztek alatt egy egyszínű autóval gyűjtik a kilométereket a versenyzők, és a színösszeállítást csak később mutatják meg. Nem volt ez másként idén sem, az FW36 azonban az elmúlt évekhez képest egy teljesen új külsőt kapott. Ennek oka, hogy a csapat főszponzora a Martini lett.
A grove-i istálló idén új névvel, Williams Martini Racingként sorakozik fel a rajtrácsra, és a névadó szponzornak köszönhetően természetesen az autó külseje is átalakult. Az utóbbi években megszokott sötétkék és fehér kombináció helyét a Martini színei vették át, de túlnyomó részben pedig fehér szín dominál.
Az új főszponzor érkezésével egyett talán egy új éra veszi kezdetét a Formula-1-történelmének második legsikeresebb csapatánál, hiszen új motorpartner, új versenyző és számos új, remek szakember szerződtetését követően a Williams egy rendkívül ígéretes téli felkészülésen van túl. Több versenytárs - köztük persze az élcsapatok is - úgy véli, hogy a tavaly mindössze öt pontot gyűjtő csapatnak komoly esélyei vannak a futamgyőzelmekre.
A műszaki igazgatója, Pat Symonds ugyan futamgyőzelemről még nem álmodik, de szavaiból kitűnik, hogy nem alaptalanok a számukra hízelgő jóslatok. A csapat rendkívül optimistán várja a szezonkezdést.
"Minden házi feladatot megcsináltunk, amit csak tudtunk, így némi önbizalommal utazhatunk Melbourne-be. Ráadásul a sebességünk is jónak tűnik, és ez is bizakodásra ad okot. Az egyik sebességváltónk több kilométert futott, mint amennyit bírnia kell, mindemellett erős teljesítményt mutattunk mind kevés, mind pedig sok üzemanyaggal. Az autónk mindannyiszor magabiztos volt, és semmilyen területen nem bukdácsolt , ezért nagyon remélem, hogy nem leselkedik ránk semmi váratlan. Célunk, hogy erős pontszerző helyeken fejezzük be a versenyeket, és remélem, hogy valóban tiszteletreméltó helyzetben lehetünk. Egy nagyon való téli tesztet teljesítettünk, minden amit ott láttunk, az a valóság, és gyanítom, hogy ez most mindenkire igaz volt. Az elmúlt pár évben voltak megtévesztések, de most mindenkinek szüksége volt arra, hogy lássa a valós teljesítményt. Ezúttal már az üzemanyag tank sem olyan, hogy sokkal több üzemanyag férjen el benne egy versenytávra, és mindenki próbált időmérős köröket is menni, szóval lehet némi különbség, de nem sok. Mindössze pár kilogrammról lehet szó"- nyilatkozott optimistán Symonds az Autosportnak.
A Martini legutóbb 2008-ban volt jelen a királykategóriában, akkor a Ferrari támogatójaként, és pletykák szerint előzetesen a cég most is tárgyalt az olaszokkal, végül a williamses megállapodás mellett döntöttek. A grove-i alakulatnak utoljára 2011-ben volt névadó szponzora (AT&T), így Frank Williams természetesen lelkesen üdvözölte az új főszponzort.
„A Williams és a Martini is gazdag hagyományokkal rendelkezik az autósportban, és az értékek, valamint a versenyzés szenvedélye is összeköti a két márkát. Nagyszerű lesz a Williams jóvoltából újra látni a Martini Racing jellegzetes csíkjait a Formula-1-ben" – mondta az alapító.
FormaNet, Varga Viktória