2014. már 21.

F1 Ricciardo: A dobogós érzést már senki nem veheti el

írta: FormaNet
F1 Ricciardo: A dobogós érzést már senki nem veheti el

Daniel Ricciardo Melbourne-ben egy második hellyel debütált a Red Bull Racing versenyzőjeként, és nem mellesleg ő lett az első ausztrál, aki hazai közönsége előtt a pódiumon ünnepelhetett. Öröme azonban nem tarthatott sokáig, ugyanis az üzemanyagra vonatkozó szabályozás megsértése miatt bő öt órával a leintést követően az FIA diszkvalifikálta. A Red Bull csütörtökön hivatalosan is benyújtotta fellebbezését, így az ügynek még nincs vége, ám az ausztrál tehetség a csapat hivatalos oldalán elmondta, bármi is történjen, a múlt hétvégén aratott sikere utáni érzéseket már senki nem tudja elvenni tőle.

daniel ricciardo - melbourne.JPG

 

Ha csak a versenyt nézzük, mit gondolsz az első szereplésedről a Red Bull Racingnél?

Daniel Ricciardo: Egyértelműen egy nagyon jó nagydíj volt számomra. Örülök, hogy egy trükkös időmérő után az első sorból rajtolhattam. Az indítás után az első kanyarban nyugodt tudtam maradni, és sikerült megtartanom a második helyet. Onnantól kezdve mindent az irányításom alatt tudtam tartani. A Mercedesnek nyilván fantasztikus volt a tempója, így a második hely volt a legtöbb, amit remélhettem, és nagyon boldog voltam, hogy sikerült elérnem. Mikor átléptem a célvonalat, a közönség felugrott és tapsolt… nagyon különleges volt. Nem is mertem álmodni erről.

Úgy tűnt, élvezted a dobogós ceremóniát…

DR: Nem vagyok benne biztos, hogy az élvezet a megfelelő szó erre. Kissé szürreális volt, amikor Alan Jones fellépett a dobogóra, hogy interjúkat készítsen, és tulajdonképpen talán kicsit erőltetett volt. Valóban egy hihetetlen pillanat volt, amit egyhamar nem fogok elfelejteni.

Majd utána...

DR: Igen, kissé elromlott a csodálatos napunk. Nem így képzeltem az első dobogós helyezésem ünneplését. Persze mikor végeztem, találkoztam néhány barátommal, de a hangulat nem volt az igazi.

Maradtak benned pozitív dolgok a versennyel kapcsolatban?

DR: Tulajdonképpen többnyire pozitív dolgok maradtak: jó munkát végeztem és az Ausztrál Nagydíjon dobogóra állhattam. Ezt az érzést senki nem tudja elvenni. Ami ezután történik, azt már nem tudom irányítani, de őszintén szólva jobb ebben a helyzetben lenni, mint mondjuk műszaki hiba miatt kiesni a versenyen. A kettő közül mindenképpen a dobogót választanám egy későbbi diszkvalifikálással.

Mi a következő lépés?

DR: Az Albert Park eseményei után most már újra dobogóra vágyom, és azt hiszem, nagyon jó esélyeim vannak erre. A téli munkánk leginkább a megbízhatóságról szólt, nem pedig a teljesítményről, és csak Melbourne-ben volt először lehetőség arra, hogy elkezdjünk foglalkozni a beállításokkal. Az RB10-es meglepett minket azzal, hogy szárazon és esőben is nagyon versenyképes, így a következő néhány versenyen jobb helyzetben lehetünk, és felzárkózhatunk azokhoz a csapatokhoz, akik a szezon előtt még mérföldekre voltak tőlünk.

Mit gondolsz, mennyire versenyképes az RB10?

DR: Jelenleg harcban vagyunk a második legjobb helyért a csapatok között. Nyilván nem ez a célunk, hogy itt legyünk, de a néhány héttel ezelőtti állapothoz képest ez felülmúlja a várakozásainkat. Azt hiszem, ha igazán eltaláljuk a beállításokat, akkor képesek leszünk arra, hogy beérjük a Mercedest. Természetesen ők is javulni fognak, de szerintem jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy mi nagyobb léptekkel haladjunk előre.

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 red bull melbourne formula-1 ausztrál nagydíj daniel ricciardo