F1 Hamilton a 2. edzésen is elérhetetlen volt Barcelonában
Lewis Hamilton pénteken mindkét szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult az idény első európai állomásán. Csapattársa Nico Rosberg délelőtt ERS problémák miatt csak rövid programot teljesített, délutánja azonban zökkenőmentesen alakult, és végül a második leggyorsabb kört futotta, de közel fél másodpercet kapott a 2008-as bajnoktól. A harmadik helyet ezúttal is Daniel Ricciardo kaparintotta meg, miközben német kollégája, Sebastian Vettel kénytelen volt teljes egészében kihagyni a második szabadedzést. A Ferrarik megkezdték a felzárkózást - negyedik és ötödik helyen Fernando Alonso és Kimi Räikkönen végzett.
Mindössze 21 fővel kezdődött a Spanyol Nagydíj második szabadedzése, ugyanis Sebastian Vettel Red Bullja majd csak szombatra lesz üzemkész, miután még az első gyakorlás elején elektronikus hiba miatt megállt a pályán. Nico Rosbergnek az ERS rendszer hűtésével akadtak problémái péntek délelőtt, de nála hamar orvosolni tudták a hibát, így már a második edzés elején pályára hajthatott, versenytársaival együtt. Utolsóként Adrian Sutil csatlakozott, akinek Sauberjét délelőtt Giedo van der Garde vezette, de a hollandnak fékhiba miatt idő előtt be kellett fejeznie a programot.
Negyed óra elteltével máris 17 név szerepelt a köridőket jelző tabellán, a top versenyzők közül egyedül Fernando Alonso hiányzott a listáról. Az első komolyabb időket (1:28) a McLarenek futották, majd a délelőtti gyakorlás legjobbja, Lewis Hamilton 1:27.448-cal indított és vette át a vezetést, miközben Nico Rosberg és Daniel Ricciardo is átugrotta Jenson Button és Kevin Magnussen duóját.
Az első félórában már előkerültek a lágyabb gumik, először Pastor Maldonado Lotusán, aki így rögtön a negyedik helyre ugrott fel, majd az élmezőnyben Daniel Ricciardo 1:26.509-re faragta le köridejét az opciós gumikon. Az ausztrál ezzel pár percig átvette a vezetést, de a Mercedesek nemsokára 1:25-ös körökkel adták fel a leckét. Ricciardo így visszacsúszott a harmadik helyre Hamilton és Rosberg mögé, őt követte a két Ferrari, Alonso és Räikkönen sorrendben. A lágyabb gumikon megfutott körök után a top10 második felében még Kevin Magnussen, Jenson Button, Felipe Massa, Pastor Maldonado és Danyiil Kvjat kapott helyet.
A hétvégén használatos két legkeményebb gumikeverék (kemény és közepes) teljesítménye közötti különbség általában egy- és másfél másodperc között volt.
A később versenyszimulációk, hosszú etapok miatt a sorrend már nem változott. Az utolsó percekben a boxból kihajtó Jean-Eric Vergne autójáról elszabaduló kerék okozott egy kis látványosságot, amit később egy tíz rajthelyes büntetéssel jutalmazott a versenyirányítás. A délelőtthöz hasonlóan ezúttal is Pastor Maldonado Lotusa tette meg a legtöbb kört a másfél óra alatt. A mezőnyből egyedül a venezuelai teljesített 40 kör felett. A kezdeti nehézségek után az enstone-i csapat úgytűnik rálépett a helyes útra.
Nem mindenki lehetannyira elégedett mint a Lotus - például a mindkét edzésen harmadik legjobb időt autózó Ricciardo sem titkola csalódottságát, amiért a Mercedes továbbra is elérhetetlennek tűnik.
"Fejlődünk, de sajnos úgy tűnik, a Mercedes sem lassul, így még mindig messze vannak. Egy kissé csalódott vagyok, mert nem gondoltam, hogy ennyire erősek lesznek. Reméltem, hogy valamelyest le tudjuk zárni a szakadékot, de ma túl messze voltak. Megpróbálunk ezen változtatni, de úgy tűnik, ma csak a stabil harmadik helyet tudtuk tartani. Jó lenne győzelemért harcolni, de jelenleg - legalábbis a mai napon látottak alapján – a harmadik hely tűnik a legjobbnak, amit kihozhatunk a hétvégéből”- nyilatkozta a leintést követően a Red Bull ausztrál versenyzője, majd hozzátette, hogy a szombati kvalifikáció nagyon fontos lesz, hiszen ezen a pályán nehéz előzni.
A Mercedes erős teljesítményének nyilván csak két versenyző, Hamilton és Rosberg örült, bár ez utóbbi egyelőre még nem érzi száz százalékosnak az autóját, és a délelőtti kényszerszünet miatt a beállításokat még nem sikerült tökéletesítenie. Mindemellett a hosszú etapok során sokszor forgalomba került, és ettől sem volt boldog. Ellentétben brit kollégájával akivel viszont madarat lehetett volna fogatni.
„Ez egy nagyszerű nap volt, és nagyon boldog vagyok, hogy hosszú szünet után újra az autóba ülhettem. Úgy érzem, hogy fejlődtünk, és köszönettel tartozom az egész csapatnak, hogy a kínai versenyhétvége után a gyárban folytatódott a kemény munka. Mindkét edzés nagyon simán ment, sőt hosszú ideje nem volt ennyire jó pénteki napom. Barcelona a gumik szempontjából egy elég nehéz pálya, így leginkább azt próbálgattuk, hogy meddig tartanak majd ki az abroncsok, és délután, a második edzésen néhány pozitív változtatást tudtunk végrehajtani ez ügyben. Nagyon nehéz itt előzni, így mindent megteszünk majd azért, hogy holnap a lehető legjobb helyre kvalifikáljuk magunkat, a versenyen pedig az lesz a legfontosabb, hogy vigyázzunk a gumikra”- mondta a brit versenyző.
Második szabadedzés végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör 1. Lewis Hamilton Mercedes 1:25.524 33 2. Nico Rosberg Mercedes 1:25.973 +0.449 36 3. Daniel Ricciardo Red Bull 1:26.509 +0.985 38 4. Fernando Alonso Ferrari 1:27.121 +1.597 33 5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:27.296 +1.772 33 6. Kevin Magnussen McLaren 1:27.788 +2.264 37 7. Jenson Button McLaren 1:27.811 +2.287 29 8. Felipe Massa Williams 1:27.824 +2.300 31 9. Pastor Maldonado Lotus 1:27.866 +2.342 42 10. Danyiil Kvjat Toro Rosso 1:28.049 +2.525 35 11. Nico Hülkenberg Force India 1:28.074 +2.550 31 12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:28.246 +2.722 30 13. Adrian Sutil Sauber 1:28.284 +2.760 33 14. Valtteri Bottas Williams 1:28.698 +3.174 33 15. Esteban Gutiérrez Sauber 1:29.105 +3.581 24 16. Sergio Pérez Force India 1:29.129 +3.605 34 17. Romain Grosjean Lotus 1:29.463 +3.939 26 18. Jules Bianchi Marussia 1:29.991 +4.467 26 19. Max Chilton Marussia 1:31.148 +5.624 28 20. Kobajasi Kamui Caterham 1:31.338 +5.814 38 21. Marcus Ericsson Caterham 1:31.586 +6.062 39 22. Sebastian Vettel Red Bull idő nélkül
FormaNet, Varga Viktória