F1 Rosberg egy hibával is megszerezte a rajtelsőséget Monacóban
Nico Rosberg idei második pole pozícióját szerezte meg a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, miután utolsó gyorskörén hibázott, majd kicsúszó autója miatt előkerültek a sárga zászlók, így a csapattársának, Lewis Hamiltonnak nem volt esélye javítani, meg kellett elégednie a második rajtkockával. A Mercedesek mögött a két Red Bull és a két Ferrari sorakozhat fel a vasárnapi rajtrács első három sorában.
Napos időben, 18 fokban kezdődött a szezon hatodik időmérő edzése, melyet ismét a Mercedes uralt. Lewis Hamilton és Nico Rosberg csatájából végül a német jött ki győztesen, ezzel F1-es pályafutásának hatodik pole pozícióját szerezte meg, Hamilton második helyének köszönhetően pedig továbbra is veretlen a brackley-i gárda.
Q1
A Lotus, a Sauber a Caterham és a Marussia már az időmérő első 18 percében a Pirelli szuperlágy gumijain küdte ki versenyzőit, a többiek még a lágy abroncsokon kezdték meg gyorsköreiket. Elsőként a két Mercedes hagyta el a boxutcát - mindkét autó óvatosan kezdett, de pillanatokon belül már 1:17-es köridőkkel bérelték ki az első két helyet, Nico Rosberg és Lewis Hamilton sorrendben. A Lotusok a lágyabb gumikon felugrott a harmadik-negyedik helyre, miközben a Red Bullok kivártak. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo a tizedik perc környékén csatlakozott a mezőnyhöz, és az ausztrál mindössze két tizedes hátránnyal felzárkózott a Mercedesek mögé. Az utolsó percekben többen is opciós gumikra váltottak, sőt végül egyedül a Mercedes és a Red Bull nem használta ki ezt a lehetőséget. Ennek eredményeként nagyon változatos lett a sorrend, az élen pedig Jean-Eric Vergne Toro Rossója végzett 1:17.557-tel, közvetlenül a két Mercedes előtt. Ricciardó elé még Alonso és Button férkőzött be a negyedik-ötödik helyre a lágyabb gumikon.
Nem maradt baleset nélkül az edzés elő etapja: először a toro rossós Danyiil Kvjat hibázott az alagútból kifelé jövet, és bár önerőből vissza tudott térni csapatához, de kissé megsérült az első szárnya. Az utolsó pillanatokban Marcus Ericsson a Mirabeau-nál beleszaladt Felipe Massa Williamsébe, aminek következtében a brazil le is állt, és hiába jutott tovább, nem tudta folytatni az időmérőt. A kieső zónában egyébként nem történt meglepetés - a Caterham, a Marussia és a Sauber versenyzői búcsúztak.
A versenybíróság természetesen a leintés után vizsgálja Ericcson és Massa esetét, mindemellett több feltartást is, így az időmérő végeredménye még változhat.
Q2
A folyatásban mindenki a lágyabb abroncsokon hajtott pályára, és a Mercedesek ezúttal is hamar kibérelték a top helyeket. Előbb Rosberg és Hamilton sorrendben, később azonban a brit bő egy tizeddel beelőzte a tavalyi időmérő győztesét. A Red Bullok első nekifutásra harmadik-negyedik helyet szerezték meg, de végül Alonso befurakodott közéjük. Vettel most sem maradt problémák nélkül, ezúttal ERS gondokkal küzdött, ennek ellenére utolsó gyorskörén felugrott a harmadik helyre. A Red Bull hátránya most meglehetősen nagy volt, Vettel hét tizedmásodpercet kapott Hamiltontól. A negyedik-ötödik legjobb időt futó Alonso és Ricciardo mögött Räikkönen sorakozott fel, majd a finnt két újonc, a toro rossós Danyiil Kvjat és a mclarenes Kevin Magnussen követte. A másik Toro Rossóval Vergne is tovább jutott, rajta kívül pedig még a force indiás Sergio Péreznek sikerült.
Kiesők sorrendje: Hülkenberg, Button, Bottas, Grosjean, Maldonado, Massa.
Q3
Az utolsó 12 perc első komolyabb köreit a két Ferrari futotta, de Alonso és Räikkönen csak addig tudtak az élen lenni, míg meg nem jelentek a Mercedesk és a Red Bullok. Ahogy arra számítani lehetett, most is Rosberg és Hamilton csatázott a 61. Monacói Nagydíj legjobb rajtpozíciójáért. A német 1:15.989-cel adta fel a leckét brit kollégájának, akinek eddig még sosem sikerült a monacói pole-t megszereznie. Hamilton mindössze hat századdal marad el, mögöttük a Red Bullok már négy-hat tizeddel. A sormintát természetesen a Ferrarik követték, és ez a sorrend végül a hajrában sem változott.
Az utolsó gyorskörök ugyan izgalmasnak ígérkeztek, de ebből semmi nem lett. Rosberg ugyanis a Mirabeau-nál elfékezte magát, ami után kiszaladt a szervízútra. Hamilton volt a legutolsó próbálkozó, de a - Rosberg által előidézett - sárga zászló miatt el kellett vennie a gázról a lábát. Rosberg érdekes hibája látványosan nem tetszett a brit bajnoknak, aki a leintés utáni interjúkon nagyon szűkszavú volt, de meglehet, hogy ebből később még lesz egy kis szócsata. A manőver természetesen a versenybíróság figyelmét sem kerülte el, és nem sokkal a leintést követően közölték, hogy kivizsgálják Rosberg megcsúszását.
Rosberg természetesen ragaszkodik ahhoz, hogy nem szándékosan tett keresztbe márkatársának, csak kissé túlerőltette utolsó gyorskörét. Hozzátette, hogy amikor leparkolt, nem tudta pontosan, csapattársa éppen hol van, sőt első gondolata az volt, hogy elvesztette a pole-t.
Frissítés: A versenybírók a videófelvételek és a telemetria adatait megvizsgálva nem találták bizonyítottnak, hogy Rosberg szándékosan "parkolt" le az 5-ös kanyarnál, így a német megtarthatta pole pozícióját. Marcus Ericsson azonban nem úszta meg Massa kiterelését, és a Caterham újoncának vasárnap a boxból kell elrajtolnia.
A második sort a Red Bullok szerezték meg, Ricciardo és Vettel sorrendben, mögülük Alonso és Räikkönen rajtolhat, majd a top10 utolsó négyesnének sorrendje Vergen, Magnussen, Kvjat és Pérez lett.
Sebastian Vettel autója most sem volt tökéletes, így idén immár ötödik alkalommal kapott ki új csapattársától a kvalifikáción. A német elmondása szerint már a Q1-ben problémák jelentkeztek nála, amit nem sikerült megoldaniuk. A négyszeres bajnok természetesen csalódott volt, mert úgy véli, harcban lehetett volna a Mercedesekkel. Ricciardo sem volt elégedett, ő ugyanis hibázott utolsó gyorskörén. Vettelhez hasonlóan az ausztrál is úgy nyilatkozott, hogy egy tökéletes körrel meg valószínűleg meg lehetett volna fogni az Ezüst Nyilakat.
A Ferrari spanyolja viszont elégedett volt ötödik helyével, és úgy érzi, hogy egy jó stratégiával elérhető számára a top3. Alonso egyelőre annak örül, hogy sikerült közelebb kerülniük a Red Bullhoz, és hozzátette, hogy a Mercedes továbbra is egy más dimenzió számukra.
Az időmérő végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány
1. Nico Rosberg Mercedes 1:15.989 2. Lewis Hamilton Mercedes 1:16.048 +0.059 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:16.384 +0.395 4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:16.547 +0.558 5. Fernando Alonso Ferrari 1:16.686 +0.697 6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:17.389 +1.400 7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1:17.540 +1.551 8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:17.555 +1.566 9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:18.090 +2.101 10. Sergio Perez Force India-Mercedes 1:18.327 +2.338 11. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 12. Jenson Button McLaren-Mercedes 13. Valtteri Bottas Williams-Renault 14. Romain Grosjean Lotus-Renault 15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 16. Felipe Massa Williams-Renault 17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 18. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 20. Max Chilton Marussia-Cosworth 21. Kobajasi Kamui Caterham-Renault 22. Marcus Ericsson Caterham-Renault
FormaNet, Varga Viktória