F1 Alonso a Mercedesk előtt a Szingapúri Nagydíj első edzésén
A szezon 14. állomásán az eddigi hat Szingapúri Nagydíjon öt dobogós helyezést felmutató Fernando Alonso kezdett a legjobban, megelőzve a Mercedes párosát, Lewis Hamiltont és Nico Rosberget. A Ferrari spanyol klasszisa bő egy tizedmásodpercet vert a bajnokságot vezető csapat két versenyzőjére.
Szingapúrban a kora esti órákban, még világosban, napsütéses időben, közel 30 fokban kezdődött meg a hétvége első szabadedzése. Az előre beharangozott rádióforgalmazás szigorítása időközben valamelyest változott, és bár vezetéstechnikai üzeneteket innentől kezdve nem kaphatnak a versenyzők, ám az érintettek aggodalmai miatt az FIA úgy döntött, hogy bizonyos műszaki információk majd csak a jövő évtől kezdve lesznek tiltottak.
A pályán nagyjából negyed óra múlva indult be a forgalom, 20 perc elteltével pedig már csak öten hiányoztak a listáról. Köztük a Ferrari és a McLaren pilótái, miközben az élen ekkor 1:51-es köridőkkel Nico Rosberg és Lewis Hamilton foglalt helyet. A hiányzók közül Fernando Alonso és Kimi Räikkönen csatlakozott hamarabb, és a finn bajnok rögtön első körében átugrotta a bajnokság éllovasát, és 1:51.269-cel átvette a vezetést.
Utolsóként Jenson Button és az ERS gondokkal küzdő sauberes Esteban Gutiérrez kezdte meg a munkát, ők ketten nem tudták kihasználni a Pirelli plusz szett lágy abroncsait, amik erre a hétvégére a keményebb keverékek, azaz mellettük a szuperlággyal gazdálkodhatnak majd a csapatok. Button a második félórában megkezdte programját, de a mexikói csak az edzés utolsó harmadában hagyhatta el a boxutcát.
Az első félóra utáni szünet a Mercedeseknél volt a legrövidebb. Rosberg nem sokat várakozott, és gyorsan visszavette első helyét Räikkönentől. Hamilton is csatlakozott márkatársához, és mindketten 1:49-es köridőkkel adták fel a leckét a versenytársaknak. Kettőjük közül a második félóra végére a brit bajnok volt gyorsabb, igaz csak egy hajszállal.
Az utolsó félóra elején Alonso és Vettel is bement 1:50 alá, sőt a Ferrari spanyolja bő egy tizedet vert az addigi leggyorsabb köridőre. Alonso 1:49.056-os körét végül egészen a leintésig nem sikerült túlszárnyalni, így kisebb meglepetésre a listavezető csapatnak most be kellett érnie egy második és egy harmadik hellyel.
Az edzés végéhez közeledve többeknek is gondjai adódtak – először a toro rossós Jean-Eric Vergne autója állt meg a pályán szintén ERS hiba miatt, miközben csapattársa, Danyiil Kvjat folyton beragadt valaki mögé, ami miatt meglehetősen bosszúsan panaszkodott csapatának. Räikkönen jobb első fékei kigyulladtak a boxutcában néhány perccel a leintés előtt, de a szerelők gyorsan elhárították a bajt. Végül a negyedik legjobb időt autózó Vettel autója adta meg magát, nála minden bizonnyal a használt motor mondta be az unalmast. A Lotusok továbbra is látványosan szenvedtek, amit egy-egy csúszkálással is bizonyítottak, a caterhames Kobajasi Kamui pedig egy piruettel is szórakoztatta a könzönséget még a gyakorlás elején.
Ami a további sorrendet illeti, Vettel mögött csapattársa, Daniel Ricciardo végzett, de ő már közel egy másodpercet kapott Alonsótól. A problémás utolsó perceket záró Toro Rossók bekerültek a legjobb tíz közé – Vergen a hatodik, Kvjat pedig a kilencedik lett. Kettőjük között Räikkönen és Button foglalt helyet, míg a top10-es lista utolsó helye a force indiás Sergio Pérezé lett. Pérez már két másodpercen kívűl volt Alonsótól.
Első szabadedzés végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m49.056s | - | 16 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m49.178s | 0.122s | 23 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m49.205s | 0.149s | 24 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m49.874s | 0.818s | 27 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m50.122s | 1.066s | 21 |
6 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m50.539s | 1.483s | 11 |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m50.783s | 1.727s | 19 |
8 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m50.922s | 1.866s | 21 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m50.990s | 1.934s | 26 |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m51.131s | 2.075s | 23 |
11 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m51.217s | 2.161s | 24 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m51.604s | 2.548s | 23 |
13 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m51.953s | 2.897s | 20 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m52.125s | 3.069s | 25 |
15 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m52.146s | 3.090s | 19 |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m52.171s | 3.115s | 15 |
17 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m52.237s | 3.181s | 22 |
18 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m52.906s | 3.850s | 26 |
19 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m54.113s | 5.057s | 15 |
20 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m54.475s | 5.419s | 26 |
21 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m54.607s | 5.551s | 21 |
22 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m55.170s | 6.114s | 17 |
FormaNet, Varga Viktória