F1 A meglepetés elmaradt - Hamilton vezetésével Mercedes első sor Szingapúrban
Bár a szabadedzéseken úgy tűnt, hogy talán Szingapúrban megfogható a Mercedes, végül Lewis Hamilton és Nico Rosberg nem adta át az első rajtsort. A csata mindenesetre nagyon szoros volt – az első hét pilóta között mindössze fél másodperc volt a különbség, és Rosberg is csak hét ezreddel maradt le a rajtelsőségről. A Mercedesek mögül a két Red Bull rajtolhat Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel sorrendben.
A szabadedzések alapján a szingapúri kvalifikáció nagy kérdése az volt, hogy vajon legyőzhető-e a Mercedes? Az utolsó edzésen mindenesetre egy Ferrari és egy Red Bull is legyőzte a harmadik helyen záró Nico Rosberget, míg csapattársa, Lewis Hamilton csak a hatodik helyet szerezte meg. Az utcai pályákon különösen fontos a pole pozíció, így mindenképpen izgalmas időmérőt várhatottak az F1-es szurkolók. Az izgalom végül megvolt, de a meglepetés elmaradt.
Q1
Az időmérő első etapja még a keményebb (lágy) Pirelliken kezdődött, de mivel az edzéseken már látható volt, hogy a két keverék között most elég nagy a különbség, így nem nagy meglepetésre az utolsó percekre mindenkinek váltania kellett a szuperlágy anroncsokra.
Addig a keményebb gumikon az első körök után az élmenők között Hamiltonnak sikerült legjobban összeraknia gyorskörét, miközben csapattársa hibázott a 8-as kanyarnál, ami után a két Ferrari és a williamses Valtteri Bottas is megelőzte. Ezt követően a Ferrarik rövid időre az élre ugrottak, de Hamilton is tovább javított. A Red Bullok spóroltak a lágy gumikkal, és csak az utolsó hat percben hajtottak ki már szuperlágyakon, és mindössze egy-egy mért körre. A többiek szintén váltottak, aminek következtében folyamatosan változott a sorrend, és persze javultak a köridők.
Először Kimi Räikkönen ment be 1:47 alá, majd márkatársa illetve Hamilton is követte példáját, de 1:46.685-ös körét egyikőjük sem szárnyalta túl. Alonso két tizeddel, a Mercedes brit bajnoka egy hajszállal többel maradt el. Negyedik helyen Jenson Button McLarenje végzett, mögötte pedig Bottas és Rosberg sorakozott a legjobb hatban. A Red Bullok a kilenc-tizedik helyen jutottak tovább, a kiesők sorában pedig nem történt meglepetés.
Kiesők sorrendje: Adrian Sutil, Pastor Maldonado, Jules Bianchi, Kobajasi Kamui, Max Chilton, Marcus Ericsson.
Q2
A Ferrarik ott folytatták ahol néhány perce abbahagyták, ám Hamilton ezúttal felvette a kesztyűt, és egy kis hibával együtt is néhány századdal beelőzte az addig első két helyen álló Alonso-Räikkönen párost. A második trió Ricciardo, Rosberg és Vettel volt, és ez utóbbi pilóta is mindössze három tizeddel maradt el az élmenőtől.
Az utolsó percekben Massa Williamse zavart be ebbe a sorba egy negyedik helyre elegendő gyorskörrel, miközben az első három helyezett már a garázsban pihent. Rosberg még egy próbát tett, és nem is akármilyet. Mindhárom szektroban a legjobb időt autózva elsőként futott 1:45-ös kört, ezzel pedig az élen zárta az időmérő középső etapját.
A Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a Williams versenyzőin kívül egy Toro Rosso és egy McLaren jutott tovább két újonc, Danyiil Kvjat és Kevin Magnussen kormányzásával.
Kiesők sorrendje: Jenson Button, Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg, Esteban Gutiérrez, Sergio Pérez és Romain Grosjean. A Lotus egy ideje már látványosan szenved, és a csapat francia pilótájánál most elszakadt a cérna. A 16. helyen záró, rendkívül csalódott Grosjean a csapatrádióba kemény szavakkal illette a Renault motort. "Átkozott motor! Hát ezért törjük magunkat?"- hangzott a rádióban Grosjean kifakadása.
Q3
Első nekifutásra 1:46.007-tel Massa volt a legjobb, hozzá legközelebb Ricciardo került, majd a két Ferrari következett. A további sorrend Bottas, Hamilton, Rosberg, Vettel, Kvjat, Magnussen volt, de a hajrában ez alaposan megkavarodott.
Räikkönen kénytelen volt kimaradni a tüzijátékból, ugyanis motorprobléma miatt csapata visszahívta a boxba. Massa idejét végül jócskán felülmúlták, és bár a brazil is javított, végül így is egészen a hatodik helyig csúszott vissza. Nem csak a Mercedesek, de a Red Bullok valamint a játékban maradt Ferrari is bekeményített.
Közülük a két Mercedes maradt utoljára, és előbb Rosberg utasította maga mögé a néhány pillanattal előbb élre álló Ricciardót, majd Hamilton egy hajszállal jobb körrel megszerezte idei hatodik rajtelsőségét. Márkatársa a rádióban megtudta, hogy mindössze hét ezreden múlt a pole, amire egy kicsit bosszús "A fenébe" volt a reakció. Később a riportszobában Rosberg gratulált brit társának, és elmondta, hogy ma Hamilton tökéletes munkát, így megérdemli a pole-t.
A második sort a két Red Bull szerezte meg, Alonso pedig - Rosberghez hasonlóan - szintén bosszús lehet, ugyanis ő mindössze öt ezreddel kapott ki a címvédő Vetteltől, és ezzel a harmadik sorból rajtolhat Massa mellől. Räikkönennek maradt a hetedik rajtkocka, a top10 utolsó hármasának sorrendje pedig Bottas, Magnussen és Kvjat lett. A Ferrari spanyol klasszisa ugyanakkor bosszankodás helyett a leintés után rendkivül optimistán nyilatkozott, ami az utóbbi időkben nem túl megszokott tőle. Alonso saját bevallása szerintis kicsit meglepődött, hogy mindössze két tized választotta el a pole-tól, és összességében úgy érzi, hogy idén most van a legnagyobb esélye a dobogóra.
Az időmérő végeredménye:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m45.681s -
2. Nico Rosberg Mercedes 1m45.688s 0.007s
3. Daniel Ricciardo Red Bull 1m45.854s 0.173s
4. Sebastian Vettel Red Bull 1m45.902s 0.221s
5. Fernando Alonso Ferrari 1m45.907s 0.226s
6. Felipe Massa Williams 1m46.000s 0.319s
7. Kimi Raikkonen Ferrari 1m46.170s 0.489s
8. Valtteri Bottas Williams 1m46.187s 0.506s
9. Kevin Magnussen McLaren 1m46.250s 0.569s
10. Daniil Kvyat Toro Rosso 1m47.362s 1.681
11. Jenson Button McLaren 1m46.943s 1.262s
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m46.989s 1.308s
13. Nico Hulkenberg Force India 1m47.308s 1.627s
14. Esteban Gutierrez Sauber 1m47.333s 1.652s
15. Sergio Perez Force India 1m47.575s 1.894s
16. Romain Grosjean Lotus 1m47.812s 2.131s
17. Adrian Sutil Sauber 1m48.324s 2.643s
18. Pastor Maldonado Lotus 1m49.063s 3.382s
19. Jules Bianchi Marussia 1m49.440s 3.759s
20. Kamui Kobayashi Caterham 1m50.405s 4.724s
21. Max Chilton Marussia 1m50.473s 4.792s
22. Marcus Ericsson Caterham 1m52.287s 6.606s
FormaNet, Varga Viktória