F1 Az Orosz Nagydíj rajtrácsa a büntetéseket követően
Az időmérőhöz képest némileg változik az Orosz Nagydíj rajtrácsa. Legtöbben váltócsere miatt kaptak büntetést, és van akit ez kellemetlenebbül érint, míg másokat kevésbé…
Az első Orosz Nagydíj időmérőjén nem nagy meglepetésre ismét a Mercedesek bérelték ki az első sort. A hétvégén eddig remekül teljesítő Lewis Hamilton két tizedmásodperccel szárnyalta túl csapattársát, Nico Rosberget és ezzel megszerezte idei hetedik pole-ját.
Mögöttük szintén két Mercedes motoros autót vezető pilóta, Valtteri Bottas és Jenson Button rajtolhat. A Williams finn versenyzője a hajrában kis híján megleckéztette az Ezüst Nyilakat, ám az utolsó szektorban rontott és ki is sodródott, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel, miközben csapattársa, Felipe Massa műszaki hiba miatt már a Q1-ben búcsúzott.
Button mögött a hazai pályán versenyző, jövőre már a Red Bull „nagycsapatát” erősítő, Danyiil Kvjat élete legjobb F1-es időmérőjét teljesítette, a hatodik legjobb kört pedig egy másik újonc, Kevin Magnussen autózta, ám ő váltócsere miatt öt hellyel hátrébb került, így csak a 11. rajtkockából kezdheti meg az Orosz Nagydíjat. Autójában még a harmadik szabadezésen romlott el az alkatrész.
Ezzel a büntetéssel Daniel Ricciardo ugorhat fel a harmadik sorba, mögötte pedig két Ferrari állhat fel a rajtrácsra, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen sorrendben. A legjobb tíz között még a másik Toro Rossót irányító Jean-Eric Vergne, illetve az 1-es számú Red Bullt vezető Sebastian Vettel rajtolhat, aki ugyan nem jutott be a Q3-ba, de Magnussen hátrasorolása őt még éppen szerencsésen érintette. A német bajnok szerint a beállításokkal nem jó irányba mentek el, ezért nem tudott mindent kihozni kocsijából, és persze Vergne sem volt boldog attól, hogy nyolc tizeddel lassabb volt újonc kollégájánál. A Ferrarinál Alonso kissé boldogtalanul vette tudomásul, hogy hiába érezte jól magát az autóban, ettől függetlenül a kör végén mindannyiszor azt kellett látnia, hogy az élmenőkhöz képest nagyjából egy másodperces lemaradásban van.
Hiába Mercedes motor, a Force Indiák sem tudtak bekeveredni a legjobbak közé. Nico Hülkenberg és Sergio Pérez a 11. és 12. helyet kaparintotta meg, de a német pilótára váltócsere miatt szintén öt rajthelyes büntetés vár, így csak a 17. rajtkockát kapja meg. Hülkenberg még a szuzukai versenyről hozta magával büntetését, mint ahogy a lotusos Pastor Maldonado is a hatodik erőforrás 10 helyes szankciójának „második felét” tölti most le, mivel Japánban csak a 17. rajthelyet szerezte meg, és az idei szabályok értelmében a fennmaradó öt rajthelyes büntetést tovább kellett vinnie a következő helyszínre. A venezuelai ezúttal az utolsó előtti helyre tudta kvalifikálni magát, egyedül Max Chilton Marussiájánál volt gyorsabb, viszont Chilton autójában is váltót kellett cserélni, így gyakorlatilag semmi nem változik az utolsó két helyen.
Az Orosz Nagydíj rajtrácsa a büntetéseket követően:
1. Lewis Hamilton 1’38.513 Mercedes
2. Nico Rosberg 1’38.713 Mercedes
3. Valtteri Bottas 1’38.920 Williams
4. Jenson Button 1’39.121 McLaren
5. Danyiil Kvjat 1’39.277 Toro Rosso
6. Daniel Ricciardo 1’39.635 Red Bull
7. Fernando Alonso 1’39.709 Ferrari
8. Kimi Räikkönen 1’39.771 Ferrari
9. Jean-Eric Vergne 1’40.020 Toro Rosso
10. Sebastian Vettel 1’40.052 Red Bull
11. Kevin Magnussen 1’39.629 McLaren (váltócsere)
12. Sergio Pérez 1’40.163 Force India
13. Esteban Gutiérrez 1’40.536 Sauber
14. Adrian Sutil 1’40.984 Sauber
15. Romain Grosjean 1’41.397 Lotus
16. Marcus Ericsson 1’42.648 Caterham
17. Nico Hülkenberg 1’40.058 Force India (váltócsere)
18. Felipe Massa 1’43.064 Williams
19. Kobajasi Kamui 1’43.166 Caterham
20. Pastor Maldonado 1’43.205 Lotus (motorcsere)
21. Max Chilton 1’43.649 Marussia (váltócsere)
FormaNet, Varga Viktória