F1 Hamiltonnal az élen Austinban is a Mercedes kezdett legjobban
A szezon 16. versenyhétvégéjén, Austinban is a Mercedesek kezdtek legjobban, Lewis Hamilton és Nico Rosberg sorrendben. A McLarenek szintén jól szerepeltek, Jenson Button a harmadik-, Kevin Magnussen pedig az ötödik legjobb időt autózta az első szabadedzésen.
Mindössze 18 autóval kezdődött meg az Amerikai Nagydíj pénteki napja, miután már a hét elején kiderült, hogy a Caterham és a Marussia ellen csődeljárás indult, és a két kiscsapat nem utazik a mezőnnyel.
A másfélórás edzés végül kiszámítható Mercedes elsőséggel ért véget, a két versenyző közül pedig ezúttal Lewis Hamilton volt gyorsabb, és a mezőnyből egyedüliként tudott 1:39-es időt autózni a texasi aszfaltcsíkon.
Mögötte Nico Rosberg három tizedmásodperccel maradt el, majd a német után a mclarenes Jenson Button szűk egy tizedmásodperces hátrányban következett a harmadik helyen. A brit bajnok egyébként váltócsere miatt öt rajthelyes büntetéssel lesz kénytelen megkezdeni a vasárnapi futamot. Csapattársa, Kevin Magnussen az edzés elején még rövid ideig az első helyet is élvezhette, végül az ötödik helyig csúszott vissza, közvetlenül a toro rossós Danyiil Kvjat mögé.
A Ferrari már a 2015-ös szezonra készülve új első- és hátsószárnyat tesztelt a másfélórás gyakorlás során, aminek a végén Fernando Alonso a hatodik leggyorsabb kört hozta össze, de már egy másodpercen kívül volt a Mercedesek legjobbjához képest. Kimi Räikkönen csak 12. lett, Hamiltontól több mint két másodperces lemaradásban.
A Red Bullnál Sebastian Vettel a hetedik helyen zárt, miközben csapattársának, Daniel Ricciardónak extra rövid programja volt. Az ausztrálnak ERS hiba miatt mindössze öt kör jutott. A négyszeres bajnok egyébként részt vesz a szombati időmérő edzésen, ezt a csapatfőnök, Christian Horner is megerősítette. És ha már időmérő, a két kiscsapat hiányzása miatt annyiban változik a kvalifikáció menete, hogy a Q1-ben és a Q2-ben is négy-négy autó búcsúzik, a Q3-ra pedig marad a top10.
A szerencsétlenül járt Ricciardo végül a 17. lett, nála lassabb csak a lotusos Romain Grosjean volt, aki egy új orrkúpot próbálhatott ki, szintén a 2015-ös szezonra készülve. Az edzés utolsó perceiben mindkét Lotus látványos kicsúszást és pörgést mutatott be, mint ahogy sokan mások is elsősorban a 19-es kanyarnál. Komoly incidens egyik bakiból sem lett.
Két fiatal is lehetőséget kapott a mezőnyben: a Williamsnél a tartalékpilóta, Felipe Nasr vezethette Valtteri Bottas autóját, míg a Toro Rossónál Max Verstappen ült be Jean-Eric Vergne helyére. Végül mindkét tehetség bekerült a top10-be.
Az edzés végén a mezőny egy új virtuális biztonsági autós rendszert is tesztelt a pályán.
Első szabadedzés végeredménye:
Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m39.941s 28
2 Nico Rosberg Mercedes 1m40.233s 0.292s 32
3 Jenson Button McLaren 1m40.319s 0.378s 27
4 Danyiil Kvjat Toro Rosso 1m40.887s 0.946s 33
5 Kevin Magnussen McLaren 1m40.987s 1.046s 29
6 Fernando Alonso Ferrari 1m41.065s 1.124s 27
7 Sebastian Vettel Red Bull 1m41.463s 1.522s 20
8 Felipe Nasr Williams 1m41.545s 1.604s 19
9 Nico Hülkenberg Force India 1m41.722s 1.781s 24
10 Max Verstappen Toro Rosso 1m41.785s 1.844s 32
11 Felipe Massa Williams 1m41.907s 1.966s 21
12 Kimi Räikkönen Ferrari 1m41.965s 2.024s 23
13 Pastor Maldonado Lotus 1m42.329s 2.388s 28
14 Adrian Sutil Sauber 1m42.333s 2.392s 23
15 Sergio Perez Force India 1m42.359s 2.418s 23
16 Esteban Gutierrez Sauber 1m42.516s 2.575s 24
17 Daniel Ricciardo Red Bull 1m42.598s 2.657s 5
18 Romain Grosjean Lotus 1m43.229s 3.288s 26
FormaNet, Varga Viktória