F1 A Sauber és a Ferrari is leleplezte 2015-ös autóját
Mára is jutott két autóbemutató a Formula-1 rajongóinak, ráadásul nem is akármilyen. Megérkezett a várva várt 2015-ös Ferrari, előtte pedig a megújuló Sauber mutatkozott be…
Pénteken elsőként a teljesen megújuló Sauber C34-es érkezett. A csapat nem csak új pilótapárossal (Felipe Nasr és Marcus Ericcson) vág neki a 2015-ös szezonnak, de a brazil újonccal együtt érkező Banco do Brasilnak köszönhetően új színvilágot is kapott az idei konstrukció. Az eddig megszokott szürke helyett most kék-sárga dizájnra váltott Peter Sauber csapata.
Ami a szabályváltozások után átalakult orr-részt illeti, a Saubernél is ez a legszembetűnöbb változás elődjéhez képest, sőt a csapat az eddig bemutatott konstrukcióktól kissé eltérően egy vékonyodó, nyílszerű megoldást alkotott az orrkúpnál. A C34-est továbbra is Ferrari motorok hajtják majd, és a vasárnap kezdődő kollektív teszten elsőként Marcus Ericsson viheti pályára Jerezben.
A svájci gárda eddigi történelmének legsikertelenebb időszakát hagyta maga mögött tavaly, hiszen 2014-ben Adrian Sutil és Esteban Gutiérrez egyetlen pontot sem tudott szerezni a szezon során. Természetesen a csapat szeretné minél előbb elfelejteni ezt a kiábrándító teljesítményt.
"2014 egy nagyon kiábrándító év volt számunkra, ez azonban már a múlté, most pedig csak a jövőre összpontosítunk. Megtanultuk a leckét és bízunk az új szezonban. Muszáj fejlődnünk és szeretnénk pontokért harcolni”- nyilatkozta a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn.
A Ferrari péntek délben leplezte le az SF15-T nevet viselő 2015-ös versenygépét, mellyel egyértelmű céljuk, hogy elfelejtsék a tavalyi, futamgyőzelem nélkül záruló évüket. Ennek érdekében az istállónál rengeteg változás történt a vezetőségtől a technikai részlegen át teljes mértékben újjászerveződött a csapat, pilóta "fronton" pedig a négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel vette át a McLarenhez szerződő Fernando Alonso helyét.
A technikai igazgató, James Allison nemrégiben azt mondta, hogy a 2015-ös autó sokkal szebb lesz elődjénél, és a szakember nem hazudott. Az SF15-T orr-kialakítása valóban tetszetősebb elődjénél, és a hátsó rész is keskenyebb lett. Az olaszok egyébként – a mezőnyből egyedüli csapatként – továbbra is kitartanak vonórudas első felfüggesztés mellett.
A csapatfőnök, Maurizio Arrivabene is szépnek találja a 2015-ös versenyautót, és reméli, hogy sikeresebb is lesz, mint a tavalyi. Mindemellett beismeri, hogy csodát egyelőre nem várnak, de legalább két futamgyőzelmet szeretnének nyerni ebben az évben.
„Tavaly csúnya kocsink volt, és nem is nyertünk vele. Tetszik az új autó. A teljesítményéről még semmit nem tudok, de a külsőre igazán szexi”- vélekedett az új Ferrariról a csapatfőnök.
Ami pedig az elvárásokat illeti: „Egyszerűen csak reális vagyok, senkinek sincs varázspálcája, hogy megváltoztasson olyan dolgokat, amik megváltoztathatatlanok. Az autó már decemberben készen állt, azóta bizonyos változtatásokat végeztünk rajta, amik szerintünk elég érdekesek. Nem mondom, hogy megnyerjük a világbajnokságot, de az biztos, hogy elkötelezettek vagyunk és legalább két versenyt szeretnénk nyerni."
Sebastian Vettel egyetért a csapatfőnök céljaival: "Azt hiszem elégedett lennék két győzelemmel, de természetesen még boldogabb lennék, ha ennél többet nyernénk. Reálisnak kell lennünk. Rengeteg változás történt a tél folyamán, szóval azt hiszem most az a legfontosabb, hogy minél gyorsabban belerázódjunk a téli teszteken, majd ezután megkezdjük a fejlődést. Ha a tavalyihoz hasonló helyzet lesz, akkor nagyon nehéz lesz a győzelemért harcolni, de természetesen ez a célunk. Nem azért vagyunk itt, hogy másodikok legyünk." - mondta Vettel, aki a négynapos teszthét első két napján vezetheti új munkaeszközét.
FormaNet, Varga Viktória