2015. már 15.

F1 Hamilton nyert, Vettel első ferraris versenyén dobogóra állt

írta: FormaNet
F1 Hamilton nyert, Vettel első ferraris versenyén dobogóra állt

Lewis Hamilton pályafutásának 34. futamgyőzelmét senkitől sem zavartatva szerezte meg a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. Csapattársa, Nico Rosberg második lett, a két Mercedes mögött jókora hátrányban pedig Sebastian Vettel ért célba dobogós helyen. A rajtbelesettel és számos műszaki hibával tarkított - egyébként nem túl izgalmas - versenyen végül mindössze 11 autó látta meg a kockás zászlót.

hamilton_1.jpg

 

Nem indul zökkenőmentesen a 2015-ös szezon, hiszen egyrészt a húsz fős mezőny a Manor kimaradásával 18-ra redukálódott, szombatról mára pedig további egy fővel csökkent. Az időmérőn hatodik leggyorsabb kört megfutó Valtteri Bottas ugyanis egy kisebb hátsérülést szedett össze, ami miatt kórházban töltött az éjszakát, majd az FIA kötelező orvosi vizsgálata után a szövetség a verseny előtt úgy döntött, hogy a finn nem eléggé fitt ahhoz, hogy versenyezhessen. Bottas hátának alsó része még a Q2-ben húzódott meg egy bukkanónál olyannyira, hogy csak segítséggel tudott kiszállni a kocsiból. Végül az indulása is emiatt bukott el, mert az FIA ma reggeli vizsgálatán nem tudta elég gyorsan elhagyni autóját, így biztonsági kockázat miatt nem kapott engedélyt a versenyzésre.

bottas_melbourne.JPG

A Williams tehát egy autóval rajtolt el a szezonnyitón, mint ahogy a Red Bull és a McLaren is, bár ők egészen más okból. Az energiaitalosok orosz versenyzője-, az első red bullos versenyére készülő Danyiil Kvjat alatt még a kivezető körön megállt az RB11, illetve a Fernando Alosót helyettesítő Kevin Magnussen is így járt a McLarennel. Kvjattal a sebességváltó babrált ki, Magnussennel pedig a Honda motor. A 31. Ausztrál Nagydíjon mindössze 15 autó állt fel a rajtrácsra, élen a két Mercedesszel.

Lewis Hamilton és Nico Rosbeg mögött Felipe Massa majd a két Ferrari sorakozott fel, Bottas hiányzásával Daniel Ricciardo Red Bullja örökölte meg a hatodik rajtkockát, mögötte Carlos Sainz Jr, Romain Grosjean, Pastor Maldonado és Felipe Nasr indult a top10-ből.

A két Mercedes viszonylag simán megtartotta vezető helyét Hamilton és Rosberg sorrendben, mögöttük a Williamst már a Ferrarik támadták, de Massa maradt a harmadik, negyedikként pedig még Vettel is simán fordult el, mögötte érkező csapattársa, Kimi Räikkönen azonban kicsit hozzáért Vettel autójának hátuljához. A finn hátraesett, itt pedig a Lotusokkal és Nasr Sauberjével kisebb tumultus alakult ki. Ez utóbbi a 2-es kanyarnál hátullról megütötte Maldonado autóját, ami a falban kötött ki.

maldonado_melbourne.JPG

A baleset után behajtott a SafetyCar, néhány versenyző pedig máris kihasználta az alkalmat egy kerékcserére. Köztük a szerencsétlenül járt Maldonado csapattársa, Grosjean is, de vissza már nem tért a pályára, nyilván valami műszaki gond adódott a másik Lotusszal.

A negyedik körben folytatódott a verseny, immár 13 autóval. A Mercedesek hamar megléptek, a 10. körre pedig már több mint hét másodperc volt Hamilton előnye a harmadik helyen autózó Massával szemben, akinek Vettelre kellett figyelnie.

Mögéjük első F1-es futamát teljesítő Nasr zárkózott fel, megelőzve a biztonsági autós periódusban ötödik helyre kerülő Sainz Toro Rossóját. A spanyol újoncot nem sokkal ezután Ricciardo és a nyolcadik helyig visszaeső Räikkönen is átlépte.

A finn egy darabig megpróbálta üldözőbe venni az előtte lévő ausztrált is, de sikertelenül, így néhány kör után elsőként állt ki (17.kör) kerékcserére. Räikkönen nem csak Ricciardo mögött veszített sok időt, de a boxkiállása sem sikerült, mert a bal hátsó kerék megszorult. Ezt követően a 11. helyről kezdte meg újra a felzárkózást, és Marcus Ericsson Sauberjét, Nico Hülkenberget és a két Toro Rossót kellett levadásznia ahhoz, hogy visszaszerezze hetedik helyét.

A Ferrari mögött már csak Button és Pérez haladt, akik azonban jól elszórakoztatták egymás az utolsó két helyen. A nagy csatában Pérez egyszer el is találta a McLarent, aminek következtében a Force India megpördült, de mindketten folytatni tudták a versenyt.

perez_melbourne.JPG

Az élmezőny a 22-26 körökben tudta le kerékcserét, ami után az egykiállásos taktikán lévő Vettel Massa elé tudott visszatérni, így Hamilton és Rosberg mögött a harmadik helyen folytathatta az Ausztrál Nagydíjat.

A Williamsnek hamarosan újra egy Ferrarira kellett figyelnie, a boxkiállások után ugyanis Räikkönen már az ötödik helyen haladt, és megkezdte a felzárkózást Massára.

A top10 második felét Nasr, Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg és Ericsson alkotta, miután az addig remek versenyhétvégét teljesítő Sainz szintén sokat időzött szerelőinél, így az utolsó helyre tért vissza. A Toro Rosso újoncainak addig nagyon jól alakult a verseny első része, de végül Verstappen sem tudott nagy sikert elérni első F1-es futamán, ugyanis a 35. körben megállt alatta az autó. Az utolsó pontszerző helyet így Pérez kapta meg.

A 40. körben éppen ő kezdte meg a kerékcserék második hullámát, majd a következő körben Räikkönen érkezett szerelőihez, majd a pályára visszatérve le kellett parkolnia autóját, mert a bal hátsó kereket nem sikerült megfelelően rögzíteni. A finn összességében nagyon kaotikus és balszerencsés futamot tudhat maga mögött.

raikkonen_melbourne.JPGRäikkönen kiesésével már csak 11 autó maradt a pályán, az utolsó pontszerző helyért pedig Pérez és Button küzdött meg, azaz küzdött volna, ha a McLarennél nem jelentkeztek volna újabb problémák. A hajrában Button már nagyon lassú köröket futott, hogy célba érhessen.

Az élen közben a Mercedesek már nagyjából 30 másodperces előnyben voltak Vettelhez képest, ami pedig a házi versenyt illeti, Hamilton és Rosberg között másfél-két másodperc volt a különbség.

Az utolsó körökben mindössze a nyolcadik helyért harcoló Ericsson előzése színesítette a versenyt. A Sauber versenyzője Sainz Toro Rossóját tessékelte hátrébb, közben újonc csapattársa a brazil Felipe Nasr élete első futamán az ötödik helyen haladt a cél felé. Mellesleg Vettel és Massa mögött ő volt az utolsó, aki végül nem kapott kört Hamiltonéktól.

A hatodikként célba érő Ricciardo viszont már lekörözöttként látta meg a kockás zászlót, Hülkenberg, Ericsson, Sainz, Pérez és Button előtt. A McLaren már két körös hátrányban zárt.

A verseny leggyorsabb körét Lewis Hamilton (1:30.945) futotta meg, így a brit bajnok F1-es pályafutásának hatodik mesterhármasát gyűjtötte be. 

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye: 

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1:31:54.067

2

Nico Rosberg

Mercedes

-7.640

3

Sebastian Vettel

Ferrari

25.523

4

Felipe Massa

Williams/Mercedes

29.196

5

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1:26:149

6

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1 kör

7

Nico Hülkenberg

Force India/Mercedes

1 kör

8

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1 kör

9

Carlos Sainz Jr.

Toro Rosso/Renault

1 kör

10

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1 kör

11

Jenson Button

McLaren/Honda

2 kör

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

mercedes f1 forma-1 hamilton futam melbourne formula-1 ausztrál nagydíj