F1 Rosberg zárt az élen az időmérő előtt
Nico Rosberg és Lewis Hamilton sorrendben a armadik szabadedzésen is a Mercedes uralta a sepangi versenypályát, mögöttük a Ferrarik és a Williamsek sorakoztak fel, öt- illetve hét tizedes hátrányban.
Az első naphoz hasonlóan, ma is nagy hőségben kezdődött a hétvége utolsó szabadedzése. Pénteken a Mercedes volt a leggyorsabb, de nem volt probléma mentes napja a címvédő csapatnak. Lewis Hamilton műszaki gondok miatt túl sok időt nem tölthetett a pályán, ettől függetlenül a legjobb köridő az ő neve mellé került. Az eddig látottak alapján úgy tűnik, Sepangban is a Ferrari lehet a Mercedes legnagyobb kihívója. Kimi Räikkönen az első két szabadedzésen a 2. helyen zárt, bár hozzá kell tenni, hogy az opció gumikon futott gyorskörökből tegnap egyikőjük sem tudta kihozni a maximumot. Rosberg hibázott, Hamilton telemetriai problémákkal küzdött, a Ferrariknak pedig pont rosszkor jött a piros zászlós megszakítás, ráadásul ezután Vettel még meg is pördült. Az viszont látható volt, hogy a hosszabb etapokon a Ferrari nagyon közel került az élmenőkhöz, így nem is meglepő, hogy az olaszok bizakodóan várják a folytatást - leginkább a futamot.
Az időmérő előtti egyórás gyakorláson az egykörös tempóból már tisztább képet kaphattunk, ennek alapján -normál esetben - a kvalifikáción aligha lehet majd letaszítani trónjáról az Ezüst Nyílat, de a második sorért zajló küzdelembe a Ferrari a legjobb esélyekkel indulhat...
Az ellenőrző körök után elsőként a Manor egyik újonca, Will Stevens iratkozott fel a tabellára egy gyengécske 1:49-es idővel, legtovább pedig Hamiltonra és a McLarenekre kellett várni. A wokingiak tovább szenvednek nem csak a sebességgel, de a megbízhatósággal is. Jenson Button autójában motort kellett cserélni, ráadásul olyan hibát fedeztek fel, ami miatt ez az erőforrás teljesen használhatatlanná vált, azaz Buttonnak is egy motorral kevesebből kell kihúznia a hátralévő szezont.
A komolyabb körökre nagyjából az edzés feléig várni kellett, de az első félidőben is történtek érdekességek. Räikkönen egy deffekttel kezdte a napját, ráadásul előtte majdnem ütközött ex csapattársával, Romain Grosjeannal, a manoros Roberto Merhi pedig folytatta tegnapi bukdácsolását. Az újonc egy piruett után ezúttal a 9-es kanyar kavicságyát tesztelte, de most legalább ki tudott evickélni, és folytatni tudta programját. Csapattársánál műszaki gondok léptek fel, így a kiscsapat tovább izgulhat a 107 százalékos szabály miatt.
Az edzés felénél a tabella élén Rosberg, Vettel és Ricciardo hármasa foglalt helyet, de ez utóbbi versenyző már a lágyabb (közepes) gumikon zárkózott fel, míg az előtte álló német pilóták még a kemény Pirelliken futották meg addigi legjobbjukat. Rosberg 1:40.251-gyel vezette a sort, mögötte a Ferrari három tizeden belül volt. Hamilton a negyedik helyen kezdett, mögötte a két Williams sorakozott fel, a top10 utolsó négy helyét pedig Danyiil Kvjat, Carlos Sainz Jr, Max Verstappen és Romain Grosjean kaparintotta meg. Fernando Alonso a McLarennel a 11. helyig zárkózott fel, miközben csapattársa csak a 16. legjobb időt autózta.
Negyed órával a leintés előtt rövid időre elcsendesedett a pálya. Mindenki az időmérős szimulációra készült, így a hajrában kissé átalakult a sorrend, a meglepetések azonban elmaradtak, sőt mondhatni helyre állt a "rend".
Rosberg és a két Williams nyitotta meg a sort a friss szett közepes abroncsokon, és a többiekre sem kellett sokat várni. Rosberg hat tizeddel javította meg addigi legjobbját, így elsőként ment be 1:40 alá, csapattársa pedig követte példáját, de Hamilton szűk két tizedes hátránnyal csak a második helyre tudott felzárkózni.
A Ferrarik első nekifutásra fél másodperccel maradtak el, és ez végül így is maradt. Räikkönen harmadik helyen zárt, Vettel pedig egy hajszállal mögötte negyedik lett. Utánuk a Williams következett Massa és Bottas sorrendben, hátrányuk pedig már hét tizedmásodperc volt az élen álló Mercedeshez képest. Ricciardo Red Bullja és Sainz Toro Rossója még egy másodpercen belül volt, a legjobb tízbe pedig még a másik Toro Rossónak és egy Saubernek maradt hely. Alonso végül 15. lett, Button viszont csak a két Manort tudta megelőzni.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1. Nico Rosberg Mercedes 1m39.690s 13
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m39.873s 0.183s 10
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1m40.245s 0.555s 9
4. Sebastian Vettel Ferrari 1m40.266s 0.576s 13
5. Felipe Massa Williams/Mercedes 1m40.391s 0.701s 14
6. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m40.406s 0.716s 15
7. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m40.590s 0.900s 19
8. Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m40.601s 0.911s 19
9. Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m40.989s 1.299s 18
10. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m41.200s 1.510s 19
11. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m41.206s 1.516s 16
12. Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m41.592s 1.902s 18
13. Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1m41.775s 2.085s 14
14. Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 1m41.804s 2.114s 15
15. Fernando Alonso McLaren/Honda 1m41.991s 2.301s 13
16. Sergio Perez Force India/Mercedes 1m42.099s 2.409s 14
17. Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m42.117s 2.427s 18
18. Jenson Button McLaren/Honda 1m42.319s 2.629s 13
19. Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m46.647s 6.957s 9
20. Will Stevens Marussia/Ferrari 1m47.059s 7.369s 6
FormaNet, Varga Viktória