2015. ápr 08.

F1 Massa: Hiszem, hogy történhetnek velem még jó dolgok

írta: FormaNet
F1 Massa: Hiszem, hogy történhetnek velem még jó dolgok

Felipe Massa F1-es versenyzőként 13. szezonját kezdte meg idén, és második éve immár a Williams színeiben bizonyíthat. A Williams 2013-as gyenge szereplése után valószínűleg ő maga sem gondolta, hogy újra egy élcsapatba csöppen, most azonban ismét futamgyőzelemről álmodhat és bízik benne, hogy részese lehet egy sikertörténetnek.

felipe_massa.JPG

 

Az F1i.com-nak adott interjúban Felipe Massa a Ferrarinál töltött csodás évekről, majd az egyre nehezebb időszakokról is mesélt, elsősorban azonban jelenlegi csapatával való nagyszerű kapcsolatáról, a szeretetről és tiszteletről ami körülveszi. A brazil úgy érzi, egyre jobb formában van, és célja, hogy a Williamsszel felérjen a csúcsra. 

„Egyre jobban megszokom a csapatot, így egyre jobban érzem magam. Úgy gondolom, most egyfajta forradalmi időszakon megy át a csapatunk. Ez mindenkit érint, a most érkezőket és a régóta itt dolgozókat is, mert a munkamódszer és a mentalitás is változott. Még Valtterit (Bottas) is, mert bár ő elég jól ismerte a csapatot, de számára is sok dolog megváltozott. Nekem minden új volt, így sok mindent kellett megtanulnom, és próbáltam alkalmazkodni. Voltak dolgok amiken változtatni kellett, hogy jobban érezzem magam. Mostanra már sokkal jobban tudom, hogyan működnek a dolgok, és ez hatással van a pályán nyújtott teljesítményemre is. Úgy vélem, tényleg jobb formában van a csapat, és én is, mint tavaly ilyenkor."

A tavalyi forma és a téli tesztek alapján a szezon előtt sokan azt várták a Williamstől, hogy megszorongassa a címvédő Mercedest, ám egyelőre a konstruktőri tabella második helyén álló Ferrari befogása a cél. Massa ennek ellenére nagyon nyugodt, mert érzi az őt körülvevő szeretetet és tiszteletet, ami saját elmondása szerint utolsó ferraris éveiben egyre kevésbé adatott meg számára.

"Szükségem van egy olyan autóra amit szeretek vezeti, amiben jól érzem magam és ami jól passzol a vezetési stílusomhoz. Ez mind szükséges ahhoz, hogy elérd amit akarsz. Mindemellett érezni kell a csapat tiszteletét is, és ez olyasmi, ami a Ferrarinál az utolsó években már nem működött száz százalékosan. A Formula-1-ben olyan fontosak a részletek, hogy minden területen tökéletesen kell működnie a dolgoknak. Ha vannak területek amikkel nem vagy teljesen elégedett, az biztosan hatással lesz a teljestményedre is. Olykor azt gondolhatjuk, hogy ez csak egy sport, ahol tennünk kell a dolgunkat, de a pszichológiai oldalának is tökéletesen kell működnie, ellenkező esetben könnyű egy-két tizedet veszíteni, ami végül lassuláshoz vezet fejlődés helyett."

"A Williamsnél csodálatos emberek dolgoznak, és nagyon boldog vagyok itt. Pat (Symonds) a legjobb mérnök és technikai igazgató, akivel valaha dolgoztam. Ő valóban egy elsőrangú mester. Tény, hogy úgy érzem, szüksége van rám a csapatnak. Szeretnénk felérni a csúcsra, és sokáig ott maradni, és szerintem ebben fontos kulcsembere vagyok a csapatnak. Nem csak én, Valtteri is. Mindez számomra tényleg nagy öröm, mert tudom, hogy van egy csapatom, ahol száz százalékig megbíznak bennem, és ahol tisztelnek. Nekem csak végeznem kell a munkámat, és nagyon szeretném ha felérnénk a csúcsra, hiszen magam is részese vagyok ennek a forradalomnak.”

Felipe már a Ferrarinál is többször bizonyította mennyire csapatjátékos, és ez a Williams-nél sincs másként. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, például egyáltalán nem örült annak, hogy Bottas sérülése miatt nem állt rajthoz.

"Talán néhányan azt hiszik, hogy az első futamon boldog voltam, hogy Valtteri nincs ott, és a csapatból én versenyeztem egyedül, de nem voltam az, sőt marhára dühös voltam, mert tudjuk, hogy a bajnokság szempontjából mennyire fontosak a pontok, és én azt szeretném, hogy a csapat minél előrébb legyen. Őszintén szólva én már nem vagyok abban a helyzetben, hogy mindenáron le akarjam győzni a csapattársamat. Azért vagyok itt, hogy hasznosítsam tapasztalataimat, és a legjobb tudásom szerint dolgozzak a csapattal."

A kérdésre, hogy a Ferrarinál töltött idő alatt volt-e valami trükkje csapattársa ellen, a brazil nemmel válaszolt, és azt gondolja, talán ez a hozzáállás tartotta olyan sokáig Maranellóban. Mindemellett úgy véli, teljestményének hanyatlása nem a 2009-es balesete után, hanem Fernando Alonso érkezésének idején kezdődött.

„Nem voltak trükkök, és szerintem emiatt is veszítettem. De ha változtatok a stílusomon, akkor talán nem sokáig maradtam volna a Ferrarinál, mert meglehet, hogy korábban kirúgtak volna. Szóval azt hiszem teljesen fair voltam, intelligensen viselkedtem, és közben vártam a megfelelő pillanatra, hogy távozhassak. Szerencsére így is történt. Előtte ott voltak a 2008-as történések (amikor Massa az utolsó pillanatokban vesztette el a bajnoki címet), sőt még 2007-ben is volt esélyem, amire már senki sem emlékszik, hiszen csak a végeredményt jegyzik meg. Pedig Monzáig még Kimi előtt álltam kilenc ponttal, aztán jött egy probléma. Ha az nincs, akkor talán Monza után több mint 12 ponttal lettem volna Kimi előtt, és én lehettem volna az első számú. Utána jött Spa, ahol ő nyert, én második voltam, de elengedhetett volna. Brazíliában meg akartam nyerni a futamot, és esélyem lett volna a bajnokságban, de Monza mindent megváltoztatott. Szóval az is egy nagyszerű év volt, még akkor is, ha az emberek végül azt mondják, hogy Kimi milyen fantasztikus volt. Akárhogy is, összességében csodálatosan éreztem magam a csapatban, és szerintem ez 2010-től kezdett megváltozni, onnantól pedig évről évre nehezebb lett."

massa_kimi.jpg

A Williams ajánlata mondhatni egy mentőöv volt Massa számára, vagy legalábbis (ahogy ő látja) egy utolsó esély.

"Úgy gondoltam, a Williams az utolsó esélyem. Vagy jól alakul, vagy befejezem. Időnként úgy változnak meg a dolgok, ahogy arra nem is számítasz. Örülök neki, hogy így történt, és még mindig hiszem, hogy történhetnek velem jó dolgok. Nem csak azért versenyzek, hogy itt legyek, hanem, hogy nyerjek. Sok versenyt és bajnokságot nyertem már karrierem során. Persze amikor az első futamon 1.4 másodpercet kapsz az kicsit bosszantó, de mit lehet tenni? Harcolnunk kell, és ha nem nyerhetünk bajnokságot, akkor a második legjobbnak kell lennünk."

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

f1 forma-1 williams felipe massa formula-1