F1 Vettel még az eső előtt élre állt a 3. edzésen
Sebastian Vettel még az edzés elején élre állt, később pedig az eső tulajdonképpen félbeszakította a programot. A Ferrari német versenyzője még a keményebb abroncsokon érte el a legjobb időt, mint ahogy a mögé felsorakozó Lewis Hamilton és Kimi Räikkönn is.
A harmadik szabadedzés kezdetekor nagyon lógott az eső lába, így mindenki gyorsan munkához látott az osztrák versenypályán. Nagyjából negyed óra után Sebastian Vettel elsőként ment be 1:10 alá, mögötte Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Nico Rosberg sorrend alakult ki, majd a két Williams következett Felipe Massa és Valtteri Bottas sorrendben.
Van akinek nem indult zökkenőmentesen a 60 perces tréning: Rosberg egy kicsúszással nyitott, a 2-es kanyarnál, Sergio Pérez autója pedig deffekt miatt az utolsó kanyarnál sodródott le a pályáról. A mexikói így korán megkapta a szuperlágy gumikat, ezzel pedig az első félórában annyiban változott a fenti sorrend, hogy Pérez felugrott a negyedik helyre, Rosberg elé.
Fernando Alonso szintén hamar opciós abroncsokra váltott, ám nem sokra ment vele, ugyanis autója megállt a célegyenesben, ami miatt rövid időre a piros zászló is előkerült.
A McLaren hétvégéje ismét nagyon siralmasan alakul, hiszen a Honda motor részegységeinek újabb cseréje miatt Alonso 20-, Button pedig 25 rajthelyes büntetéssel kezdheti meg a vasárnapi futamot, azaz a rajtrácson való visszasorolás részeként még időbüntetésre is számíthatnak. Hasonló helyzetben várja hazai versenyét a Red Bull Racing csapata is, hiszen mindkét autó új motort kap, így Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat is 10 helyes hátrasorolással indul.
A folytatásban a mezőny többi tagja sem tudta kihasználni a szuperlágy keverékeket, ugyanis ahogy a többség nekikezdett volna ennek a programnak, leszakadt az ég. Néhány perces várakozás után, nagyjából negyed órával a leintés előtt Nico Hülkenberg nézett szét intermediate gumikon, de az egyik kanyarnál kisodródott, és csapatának a következőket mondta a rádión: „Jézusom ez extrém csúszós! Egyáltalán nincs tapadás!”
A német természetesen vissza is tért a garázsba, és ismét elcsendesült a pálya. Az utolsó percekben Vettel szintén a köztes abroncsokon próbálkozott, a toro rossós Carlos Sainz Jr pedig már extrém esőgumikon hajtott ki, de mindketten hasonlóképpen jártak, mind Hülkenberg. Vettel a 2-es kanyarnál csúszott ki, Sainz pedig a 3-as fordulónál látogatta meg a kavicságyat. Csapattársaik szintén visszatértek a pályára, illetve még jó néhányan, de a körülmények miatt túl sok értelme ennek már nem volt.
A sorrend nyilván változatlan maradt, a Ferrarik és a Mercedesek felváltva sorakoztak, közéjük az opciós gumikon még mért kört futó Pérez ékelődött be a negyedik helyre, majd a két Williams következett, a top10 utolsó triója pedig Max Verstappen és a két lotusos versenyző volt.
Az időmérőre szintén jó esély van csapadékra, így talán még meglepetések is születhetnek, ami izgalmassá tehetné az Osztrák Nagydíjat.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő/Hátrány | Kör | |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m09.994 | 16 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 0.017 | 16 |
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 0.183 | 12 |
4 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 0.227 | 14 |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 0.338 | 23 |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 0.414 | 18 |
7 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 0.423 | 14 |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 0.442 | 23 |
9 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 0.582 | 12 |
10 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 0.869 | 8 |
11 | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 1.015 | 14 |
12 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1.064 | 22 |
13 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1.145 | 18 |
14 | Danyiil Kvjat | Red Bull/Renault | 1.145 | 14 |
15 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1.174 | 13 |
16 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1.825 | 10 |
17 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1.912 | 9 |
18 | Jenson Button | McLaren/Honda | 2.622 | 16 |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 3.334 | 14 |
20 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 3.966 | 8 |
FormaNet, Varga Viktória