F1 Hamilton megharcolt újabb hazai diadaláért
Lewis Hamiltonnak ezúttal keményen meg kellett küzdenie a győzelemért, ráadásul nem is csapattársával, hanem a Williamsekkel. Felipe Massa egy remek rajt után sokáig az élen autózott, ám végül a dobogóról is lecsúszott. Nico Rosbergnek szintén nem volt könnyű dolga a második helyért, míg Sebastian Vettel egy jó időzítésnek köszönhetően egy szerencsés harmadik helynek örülhetett.
A szombati időmérőn Lewis Hamilton vezetésével a Mercedes szerezte meg az első sort, mögöttük a két Williams, majd a két Ferrari sorakozhatott fel a vasárnapi rajtrácson. A top10-ben még a két Red Bull, egy Toro Rosso és egy Force India foglalt helyet, Danyiil Kvjat, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo sorrendben. A sauberes Felipe Nasr eredetileg a 16. rajtkockából indult volna, de a rajtrács felé menet a Stowe kanyarnál megállt alatta a kocsi, és a brazil végül még a boxutcából sem tudta megkezdeni a versenyt.
Mindenki a lágyabb, azaz a közepes Pirelliket választotta a futam első etapjára, kivéve a 13. helyről induló Max Verstappent, aki a kemény keverékeket kapta meg.
A rajtnál a két Mercedes ezúttal nem kezdett fényesen, annál inkább a mögöttük lévő Felipe Massa, aki egy villámrajttal átvette a vezetést. Rosberget még Valtteri Bottas is lerajtolta, így Massa, Hamilton, Bottas és Rosberg sorrend alakult ki. Szintén nagyot startolt Hülkenberg, aki a kilencedik helyről még a Ferrarikat is átugrotta, és az ötödik helyen találta magát. A pontszerzők második felét Räikkönen, Kvjat, Vettel, Pérez és Sainz alkotta.
Mielőtt még az üldözés megkezdődött volna, rövid időre a mezőny felsorakozott a SafetyCar mögött, ugyanis a rajt után a két Lotus ütközött, majd az érkező Fernando Alonso is keresztbe fordult, és nekiment csapattársának. A spanyol folytatni tudta a versenyt az utolsó helyen, de Romain Grosjean, Pastor Maldonado és Jenson Button korán feladni kényszerült a Brit Nagydíjat.
A 3. körben a biztonsági autó elengedte a mezőnyt. Az újraindításnál a Mercedesek ezúttal sem tudtak mit kezdeni a Williamsekkel, sőt Hamilton kicsit megcsúszott amikor vissza akarta venni elsőségét Massától, így Bottas őt is megelőzte, és brazil csapattárs után eredt.
Közben újabb kiesője lett a versenynek Verstappen személyében, aki egy kicsúszás után kavicságyban ragadt.
Az első négyesnél senki nem szakadt le, így végre az élen is izgalmas csata ígérkezett. A 10. körtől érdekes szituáció alakult ki a Williamsnél – a csapat figyelmeztette pilótáit, hogy nincs versengés, tartsák a pozíciójukat, miközben Bottas már Massa nyakán loholt, és Hamilton is keményen hajtott a nyomukban. A finn csapatának szólt, hogy simán el tudna menni Massa mellett, így kicsit később megkapta rá az engedélyt, hogy ha teljesen simán meg tudja oldani, akkor mehet. Persze Massa nem hagyta magát, így hosszadalmas üldözés vette kezdetét.
Közben megkezdődtek az első kerékcserék. A Ferrarik korai taktika mellett döntöttek, és a 14-15- körben váltottak, az első négyesből pedig először Hamiltont hívták ki a 20. körben. A britnek tökéletesen sikerült a kivezető köre és a kerékcseréje is, ezzel jó esélye volt a pozíció szerzésre. Rá egy körrel Massa és Rosberg kapta meg a kemény keverékeket, és egymás mellett haladtak kifelé a boxutcában. Massa ugyan előbb fordult, de Hamilton mögé érkezett vissza. A 22. körben Bottas is letudta kerékcseréjét, majd pont az egymással csatázó Massa és Rosberg párosára érkezett meg, és be is szúrt kettőjük közé.
A korai boxlátogatással a Ferrarik felértek az ötödik-hatodik helyre, Räikkönen és Vettel sorrendben, őket követte Kvjat, Hülkenberg, Sainz és Pérez a top10-ben.
A 25. körre a címvédő már 4 másodperces előnyt autózott ki Massával szemben, a következő öt körben pedig további egy másodpercet nyert. Mögöttük is elcsitultak a „kedélyek”, ám az égen gyülekező sötét felhők további izgalmakat ígértek. Ezt a red bullos Danel Ricciardo már nem tapasztalhatta meg műszaki hiba miatt, illetve amilyen ígéretesen indult a Toro Rosso silverstone-i hétvégéje, olyan csalódást keltő lett a vége. Verstappen még a verseny elején kicsúszott, a 33. körben pedig a pontszerző helyen autózó Sainz is feladni kényszerült műszaki hiba miatt. Autója olyan rossz helyen állt meg (a célegyenesre vezető kanyarnál), hogy a mezőny két kör erejéig virtuális biztonsági autós korlátozást kapott.
Amint a versenyzők ismét szabad utat kaptak, a nézőtéren kinyíltak az esernyők, a következő körben Bottas már jelentette rádión, hogy a pályán mindenhol esik, a csapatok pedig készítettek az intermediate gumikat. Közben Rosberg ekkorra érte utol Bottast, de a nedves pályán kicsit ki is csúszott az egyik kanyarban, így ebből a támadásból nem lett semmi. A következő próbálkozásnál viszont már nem hibázott, a Maggots-nál meg is fogta ellenfelét, és a 41. körben Massát is simán körbeautózta, majd üldözőbe vette az egy megcsúszással időt veszítő márkatársát.
Közben néhányan ekkor már interekre váltottak, köztük Raikkönen is (akit előzőleg Vettel megelőzött), majd a kerékcsere után a nyolcadik helyen folytatta a versenyt, Vettel pedig így felugrott az ötödik helyre Bottas mögé.
Rosberg 2-3 körön belül beérte csapattársát, de a támadás előtt Hamilton kiment köztes gumikért, mint ahogy Vettel is. A német átvette a vezetést, de az eső ekkor igazán rázendített, ezért a Williamsekkel együtt ő már csak csúszkálva tudott visszaevickélni a boxba.
A szakadó esőben természetesen az előzőleg bátrabb stratégián lévőknek is váltaniuk kellett, ami után Hamilton megtartotta elsőségét, Rosberg maradt a második helyen, Vettel viszont a megfelelő időzítés miatt átlépte a Williamseket, azaz Hamilton és a négyszeres világbajnok váltott a legjobb ütemben abroncsot.
Massa és Bottas a negyedik-ötödik helyen folytatta a versenyt, mögöttük Kvjat, Hülkenberg, Räikkönen, Pérez és Alonso sorrend alakult ki a pontszerző helyeken, és ez az utolsó pár körben már nem is változott.
Hamilton harmadjára tudott nyerni Silverstone-ban, összességében pedig 38. F1-es diadalát ünnepelhette hazai pályán, miközben egykori csapattársa, a mclarenes Alonso idei első pontjának örülhetett.
A Brit Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h31m27.729s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 10.956s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 25.443s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 36.839s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m03.194s |
6 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m03.955s |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m18.744s |
8 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1 kör |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 kör |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 kör |
11 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 kör |
12 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 3 kör |
13 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 3 kör |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | |
- | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | |
- | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | |
- | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari |
Egyéni pontverseny állása | ||
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 194 |
2 | Nico Rosberg | 177 |
3 | Sebastian Vettel | 135 |
4 | Valtteri Bottas | 77 |
5 | Kimi Raikkonen | 76 |
6 | Felipe Massa | 74 |
7 | Daniel Ricciardo | 36 |
8 | Daniil Kvyat | 27 |
9 | Nico Hulkenberg | 24 |
10 | Romain Grosjean | 17 |
11 | Felipe Nasr | 16 |
12 | Sergio Perez | 15 |
13 | Pastor Maldonado | 12 |
14 | Max Verstappen | 10 |
15 | Carlos Sainz | 9 |
16 | Marcus Ericsson | 5 |
17 | Jenson Button | 4 |
18 | Fernando Alonso | 1 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Konstruktőri pontverseny állása | ||
---|---|---|
1 | Mercedes | 371 |
2 | Ferrari | 211 |
3 | Williams/Mercedes | 151 |
4 | Red Bull/Renault | 63 |
5 | Force India/Mercedes | 39 |
6 | Lotus/Mercedes | 29 |
7 | Sauber/Ferrari | 21 |
8 | Toro Rosso/Renault | 19 |
9 | McLaren/Honda | 5 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
FormaNet, Varga Viktória