2015. júl 14.

F1 Rajongók kérdeznek, Felipe Massa válaszol

írta: FormaNet
F1 Rajongók kérdeznek, Felipe Massa válaszol

Felipe Massa néhány gyenge ferraris szezon után a Williamsnél most újra kiteljesedni látszik, és továbbra sem adja fel legnagyobb álmát, hogy egyszer bajnoki címet nyerjen a királykategóriában. Többek között ez is kiderül abból az összeállításból, melyet a Sky Sports készített az olvasók segítségével…

felipe_massa_2015.jpg

 

Melyik az F1-es karriered kedvenc versenye, és miért?

Felipe Massa: Ez az első brazíliai győzelmem (2006). Azt hiszem egy brazil versenyzőnek olyan egy hazai győzelem, mint egy álom. Egyértelműen ez volt a legcsodálatosabb versenyem, olyan volt, mint egy valóra vált álom.

Az eredményeid alapján (különösen Kimi Räikkönennel szemben) sokan úgy gondolják, hogy jobb versenyző vagy annál, mint amennyi megbecsülést kaptál a Ferrarinál. Néha még gondolsz arra, hogy jó lenne ott lenni, vagy jobb a Williams?

FM: Tény, hogy szép időket éltem meg a Ferrarinál, de most nagyon boldog vagyok itt. Az idők változnak, és ha elégedett vagy és jönnek az eredmények is, akkor bárhol is vagy, szeretni fogod. Jelenleg nagyon élvezem a helyzetemet.

Ha egy valamit megváltoztathatnál a Formula-1-ben, mi lenne az?

FM: Talán megváltoztatnám az emberek egóját. Azt hiszem túl sok az ego, és így minden egyszerűbb lehetne.

A Williamsnél újra  megmutattad, hogy mennyire motivált és boldog vagy. Gondolod, hogy még mindig képes vagy vb címet nyerni, illetve idén még dobogóra állni?

FM: Ez az, amiben igazán hiszek, és amiért itt vagyok. Úgy hiszem, hogy még nem ért véget a karrierem. Mindig is arról álmodtam, hogy bajnokságot nyerjek, győzelmeket és dobogós helyeket szerezzek. Ez az amit szeretnék és addig fogok érte küzdeni, amíg nem érzem úgy, hogy lejárt az időm.

2002 óta versenyzel a Formula-1-ben, azóta sok változáson mentek keresztül az autók. Melyik évben volt a legnagyobb élvezet vezetni? És az igaz, hogy ma már inkább a különböző rendszerek menedzseléséről szól a dolog, mint a versenyzésről?

FM: Talán a 2003-2004-es és a 2008-as évek közötti időszakot mondanám. Azt hiszem az jobb móka volt, mind az autók, mind a gumik és a szabályok tekintetében is. Még akkor is, ha az előzések érdekében sok mindenen lehetett volna akkor is javítani, de az élvezetesebb volt. Voltak olyan évek, amikor túl sok volt az elektronika: emlékszem, 2003-ban minden arról szólt – elektronikus visszaváltások, kipörgésgátló és egy csomó dolog. Ez rosszabb volt mint most. Volt néhány év, amikor technológia szempontjából egyértelműen rosszabb volt a helyzet a jelenleginél. Rengeteg dolgot kellett állítanunk a kormányon a csapat kérésére, illetve megbízhatóság és egyéb dolog miatt. Most inkább a vezetésről szól, mint néhány évvel ezelőtt, amikor minden automatizált volt.

massa_2.JPGA kisfiad sok versenyen ott van veled. Szeretnéd, ha egy napon ő is versenyző lenne?

FM: Azt hiszem, neki kell akarnia, nem nekem. Azt szeretném, hogy boldog legyen, és élvezze amit csinál. Én mindig is arról álmodtam, hogy egy napon Formula-1-es pilóta leszek, és mindent megtettem ezért. Szóval, ha azt látom, hogy ő is ezt szeretné, van hozzá tehetsége, és mindent elkövet azért, hogy megvalósítsa az álmát, akkor boldog leszek. Lehet, hogy ez a Formula-1 lesz, vagy a foci, azt még nem tudom. Neki kell eldöntetni, hogy mit akar csinálni.

Ha visszatekintesz eddigi pályafutásodra - beleértve a 2009-es baleset – elégedett vagy úgy is, hogy 2008-ban nem sikerült megszerezned a bajnoki címet?

FM: Azt hiszem, igen. Nagyon sok mindent elértem, így mindenképpen elégedett lehetek. Nyilván mindig többet akarok, amit tudok megteszek azért, hogy versenyt nyerjek, és az álmom továbbra is a bajnoki cím. De az is fontos, hogy elégedett legyek azzal, amit eddig elértem.

Massa szurkolóként mindig úgy éreztem, hogy kissé balszerencsés vagy. Te is így gondolod?

FM: Nem hinném. Itt vagyok, úgyhogy nagyon szerencsés vagyok - főleg a balesetem után. Szóval ha balszerencsés lennék, már nem lennék itt. Őszintén szólva, mindig túltettem magam a nehéz pillanatokon. Igaz, hogy sokszor nem állt mellém teljes értékben a szerencse, de a legtöbbször határozottan szerencsés voltam.

A baleseted után mi motivált leginkább abban, hogy újra versenyezz, illetve változott valami azóta benned?

FM: Az egyetlen dolog, amit akartam az az volt, hogy újra versenyezzek, mert ezt szeretem csinálni. Mikor visszatértem, voltak nehéz pillanatok a Ferrarinál, és sokan gondolták azt, hogy a balesetem megváltoztatott. De sikerült bizonyítanom, hogy ez nem így van, aminek nagyon örülök. Egyetlen dolog változott, de ez nem a versenyzéshez kapcsolódik, hiszen amit felveszed a sisakot, megszűnik minden más gondolat. Most jobban tisztelem az életet. A baleset után megértettem, hogy ez bárkivel megtörténhet. Előtte azt hiszed, hogy veled sosem történhet ilyesmi, csak esetleg mással. Aztán amikor valami probléma adódik, akkor rájössz, hogy mindenkivel megtörténhet. Szóval sokkal jobban tisztelem az életet. Ez az egyetlen dolog, ami változott.

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

f1 forma-1 williams felipe massa formula-1