2015. okt 26.

F1 Egyszer fenn, egyszer lenn - Austini utózöngék

írta: FormaNet
F1 Egyszer fenn, egyszer lenn - Austini utózöngék

Amilyen nehézkesen indult be az Amerikai Nagydíj hétvégéje a kicsit sem barátságos időjárás miatt, olyan eseménydús lett a befejezés, azaz a verseny. A királykategóriához méltó csatákat, több versenyzőtől nagy villantásokat láthatott a közönség, és a nagy izgalmak végén voltak nyertesek, és olyanok is, akik belebuktak a nagy küzdelembe...

amerikai_nagydij.JPG

Mercedes

Kettős győzelem mondhatni papírforma végeredmény idén, ennek ellenére a legtöbb esemény most a két Mercedes körül zajlott az 56 körös futamon. Vizes pályán a Red Bullok feladták a leckét Lewis Hamiltonnak és Nico Rosbergnek, ráadásul közben egymással is bőven el voltak foglalva. A pole-ból rajtoló Rosbergnek végül egy második hely jutott, míg a futamgyőztes Hamilton harmadik vb címét zsebelte be, a leintés után pedig kissé felkorbácsolódtak a kedélyek a csapaton belül. Miközben a brit ünnepi hangulatban volt, márkatársa végigduzzogta a dobogós ceremóniát, kicsit sem titkolta csalódottságát, és később ki is derült miért. Egyrészt a kicsúszását sajnálta, ami miatt a futam utolsó etapjában átadta elsőségét üldözőjének, másrészt sérelmezte, hogy a rajt után, az első kanyarban Hamilton túl agresszív volt.

„Nos, ami az első kanyarnál történteket illeti, Lewis egyértelműen nagyon agresszív volt. Még nem láttam az esetet, de biztos, hogy hogy extrém agresszív volt, és egymáshoz értünk, sőt azt mondanám, Lewis nekem jött. Ez nem túl jó. Az incidens végül nem befolyásolta az eredményt, mert később újra átvettem a vezetést, de tény, hogy én voltam előrébb, így jogom volt ahhoz az ívhez”- ecsetelte Rosberg, csapattársa pedig úgy reagált, hogy szerinte nem volt túl agresszív, és főleg nem akarta szándékosan leszorítani ellenfelét.

Az újabb mosolyszünet után a következő három nagydíjra maga Toto Wolff sem tudja garantálni, hogy (most, hogy szabad a verseny), pilótái nem ugranak egymásnak a pályán.

„Innentől gőzerővel versenyezhetnek egymással. Nagyon kényelmes helyzetben vagyunk, de nem tudom mire számítsak a folytatásban, hiszen még sosem voltunk ilyen helyzetben. Nem vagyok benne biztos, hogy szép vége lesz a dolognak, de legalább a bajnoki versenynek vége. Most már 2016-ra gondolok”- nyilatkozta Toto Wolff, és hozzátette, hogy azért ezt az elsőkanyaros incidenst át fogják beszélni, ha lenyugodtak a kedélyek, mert egyébként jogosnak tartja Rosberg felháborodását.

Ferrari

Bár a 13. helyről rajtoló Sebastian Vettel ismét fantasztikus versenyt futott, és a hajrában éppen csak lecsúszott a második helyről, ennek ellenére ő is kissé csalódottan vette tudomásul, hogy a szezon hátralévő részében már nem harcolhat a vb trófeáért. A négyszeres bajnok egy ideig még a győzelemre is esélyt látott, és persze szíve szerint a szezonzáróig elhúzta volna Hamilton ünneplését, ám innentől kezdve maximum jelenlegi második helyét védheti a négy ponttal mögötte álló Rosbergtől. Éppen ezért nem is tagadta, hogy jelenleg ürességet érez. Vettelnél is jobban kesergett Kimi Räikkönen, aki jó eséllyel erős pontszerző helyen érhetett volna célba, helyette azonban fel kellett adnia versenyét egy kicsúszást követően. Előzőleg nagy csatát vívott Max Verstappennel, aki kicsit ki is hozta a sodrából a Jégembert. „Ez az ember letolt a pályáról! Ha ez szabályos, legközelebb én is így teszek” – panaszkodott a csapatrádión, mint később kiderült, tulajdonképpen a szabályok miatt mérgelődött.

„Csak azt akartam kérdezni, hogy szabályos-e védekezés közben a kerékvetőre szorítani a másik autót. Tudni akartam, hogy ez így rendben van-e, de úgy tűnik, igen. Manapság túl sok a szabály az F1-ben. Az egyik azt mondja, hogy féktávon nem mozoghat az autó, a másik azt, hogy egyautónyi helyet kell hagyni az ellenfélnek stb. Nem panaszkodom amiatt amit tett, egészen addig, amíg ez egy következő alkalommal is oké, mondjuk, ha éppen én csinálom ugyanezt. Sokkal egyértelműbbnek kellene lenni mindenki számára, hogy mit tehetünk és mit nem”- kritizált a finn bajnok, ami pedig a kicsúszását illeti, egyértelműen magára vállalta.

„A kerékcsere után sajnos hibáztam. Túl lendületesen nyomtam, elvesztettem az autó hátulját és kicsúsztam. Az autó orra beragadt a reklámtábla alá, de addig forgattam a kormányt, amíg végül kiszabadultam. A fékhűtőm viszont megsérült közben, és ki kellett állnom.”

Toro Rosso

A „kis bikáknál” teljes volt az öröm, miután mindkét újoncuk benne volt a 12 célba érő versenyző névsorában, ráadásul erős pontszerző helyeken. Mindkét pilóta remek teljesítményt nyújtott, bátran és agresszíven vezetett. Max Verstappennek végül egy negyedik hely lett a jutalma, míg a rajtrács végéről induló Carlos Sainz hetedikként látta meg a kockás zászlót, és ezzel eddig idei legtöbb pontját (18) gyűjtötte be a bajnokság hetedik helyén álló Toro Rosso.

Verstappen később elmondta, talán ez volt élete eddigi legjobb versenye, és egészen biztos, hogy jó ideig nem fogja elfelejteni. Csapatfőnökük, Franz Tost maximális elégedettséggel beszélt a két fiatal teljesítményéről.

„Ez a hétvége mindenki számára megterhelő volt. Nekünk két újoncunk van, akik viszont rendkívüli munkát végeztek. Az időmérőn Carlos ütközött, de ez bárkivel előfordul ilyen körülmények között, és az a fontos, hogy a futamon kárpótolt bennünket. Aztán ott volt Max és az ő negyedik helye. Fantasztikus munkát végzett, úgy harcolt, mintha az élete múlna rajta. Nagyszerű volt nézni, ahogy a Ferrarikkal és a Red Bullokkal csatázik, és közben a Mercedesek sem voltak túl messze. A stratégiánk is rendben volt, szóval az egész csapat dicséretet érdemel”- nyilatkozta a csapatfőnök.

toro_rosso_austin.JPG

Red Bull

A „nagytestvér” versenyzői szintén parádéztak Austinban, sőt idén nem túl megszokott módon, még a Mercedesre is nagy nyomást gyakoroltak, legalábbis amíg kellően vizes volt a pálya. Végül azonban csak egy ponttal távoztak Austinból, Daniel Ricciardónak köszönhetően, aki nem csak remek csatákat vívott, de egy ideig még az élen is autózott. A slick gumikon aztán véget ért számukra a móka. Ricciardo kocsija később kicsit meg is sérült, mert Nico Hülkenberg nekiment, majd egy plusz kiállásra is kényszerült, miután összekoccant Sainz autójával.

„A futam elején nagyon jó móka volt a Mercedesekkel harcolni. Igazi négyes csaták voltak, és fantasztikus volt látni, hogy a Mercedesek nem tudnak meglépni. Néhány körig olyan gyorsak voltunk, mint a régi szép időkben. Aztán a slick gumikon már nem volt meg a tempónk” - összegzett Ricciardo, majd természetesen gratulált Hamilton vb címéhez.

Csapattársa, Danyiil Kvjat hasonlóan elszánt volt, ám a 43. körben egy kicsúszás vetett véget texasi rodeójának.

„A kelleténél kicsit jobban feszegettem a határokat, és ahogy nagyobb lendülettel érkeztem a kanyarba, ráhajtottam a műfűre. Nagyon csalódott vagyok a hibám miatt”- mondta később az orosz.

McLaren

A wokingi gárdánál is vegyesen alakult a nap, bár érdekes mód, éppen a hatodik helyen célbaérő Jenson Button volt csalódottabb, míg a verseny hajrájából az ötödik pozíciót elvesztő – végül pont nélkül záró – Fernando Alonso úgy véli, ez volt élete egyik legjobb versenye.

Button összességében azért volt kissé kiábrándult, mert véleménye szerint nem volt meg az a sebesség, amire előzetesen számítottak. Szerette volna, hogy legalább a Toro Rosso tempóját tartani tudják, de ez nem volt lehetséges. Alonso a hajrában egy szenzorhiba miatt lassult be, és csúszott le a pontszerzésről, és bár abban egyetért brit csapattársával, hogy a Honda motor nem sokat fejlődött, de nagyon élvezte a versenyt.

"Ha sikerül az 5. helyet megszereznem, akkor ez lett volna pályafutásom egyik legjobb versenye. Így is az volt, csak végül nem szereztem pontot. Évek óta nem volt ilyen jó versenyem, remélem az utolsó három is hasonlóan jó lesz.”

alonso_2.JPG

A Williams egyértelműen a vesztesek táborát erősítette ezen a hétvégén, hiszen műszaki problémák miatt mindkét autó idő előtt feladta, és fékhiba vetett véget Will Stevens valamit Romain Grosjean versenyének is. A Sauber végül két pontot szerzett 400 nagydíján, de ők is csak egy autóval értek célba, mint ahogy a Force India is, ahol Nico Hülkenberg a csata hevében túl vakmerő volt, és egy ütközés után kiesett a versenyből.

konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

mercedes ferrari f1 forma-1 mclaren austin red bull toro rosso amerikai nagydíj formula-1