F1 Rosberg nyerte a Mexikói Nagydíjat, a Ferrari nullázott
Nico Rosberg keze ezúttal nem remegett meg, pedig csapattársa, Lewis Hamilton igyekezett végig nyomás alatt tartani. A háromszoros világbajnoknak végül meg kellett elégednie a második hellyel, harmadikként Valtteri Bottas látta meg a kockás zászlót. A Ferrarik idő előtt befejezték a Mexikói Nagydíjat, így idén első alkalommal nem szerzett pontot a maranellói gárda.
Óriási hangulatban, napsütéses időben kezdődött a Mexikói Nagydíj. A rajtrács valamelyest változott az időmérő eredményéhez képest, ugyanis három versenyző is rajtbüntetést kapott. Kimi Räikkönen váltó- és motorcsere miatt, illetve a két mclarenes verenyző, Fernando Alonso és Jenson Button, szintén. A mezőny végén a három bajnok rajtsorrendje Alonso, Räikkönen és Button volt.
Az élről induló Mercedesek közül a pole-ból rajtoló Nico Rosberg kapta el jobban a rajtot, Lewis Hamilton maradt a második helyen, mögéjük Danyiil Kvjat zárkózott fel, míg a harmadik helyről rajtoló Sebastian Vettel előbb kicsit beragadt, majd Daniel Ricciardóval összeért az 1-es kanyarban, ami után a Ferrarinak egy jobb hátsó defekttel kellet visszatérnie csapatához. Közben Alonso versenyének már az első körben vége is lett műszaki hiba miatt. A spanyol később elmondta, tudták előre, hogy nem fog sokáig tartani a verseny (az MGU-H hibája miatt, amit ugyan már szombat este felfedeztek, de nem volt idő kicserélni), de a rajongók kedvéért rajthoz állt.
Az első kör után a két Mercedes és a két Red Bull mögött Bottas, Verstappen, Massa, Pérez, Sainz és Hülkenberg autózott pontszerző helyeken. Közülük legkorábban (9-10. kör) a Williamsek cserélték le lágy abroncsaikat a közepes Pirellikre, és korai kerékcsere mellett döntött Hülkenberg is.
Legkésőbb a top6, a Mercedesek, a Red Bullok, Verstappen és Pérez váltott, illetve Räikkönen, aki más taktikán volt, hiszen ő a keményebb gumikon kezdett. Ennek köszönhetően a finn Pérez mögé, a hetedik helyig zárkózott fel. Közben csapattársa a 15. hely környékén autózott, és a agy sietségbe még meg is pördült.
A folytatásban Kiminek sem sok szerencse jutott, ugyanis a 24. körben a mögötte lévő williamses honfitársa támadásba lendült, aminek egy koccanás lett vége, amikor a 4-es kanyarban együtt fordultak. Räikkönen zsinórban harmadjára esett ki a versenyből, Bottas folytatni tudta útját.
Az élmenők ebben az időben tudták le kerékcseréjüket. Rosberg az élről a 27. körben, míg Hamilton két körrel később váltott. Ezt követően a top10 sorrendje Rosberg, Hamilton, Kvjat, Bottas, Massa, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg és Sainz volt, de például a Williamsekre és Vettelre biztosan várt még egy kerékcsere. Ez utóbbit le is körözték a Mercedesek, miután második boxlátogatását követően visszatért a pályára.
Közben az élen a Mercedeseket senki nem zavarta. Olykor úgy tűnt, Hamilton meg tudja közelíteni ellenfelét, de Rosberg sem hagyta magát. Kvjat harmadik helyét sem nagyon tudták zavarni a Williamsek. Hátrébb Sainz és Pérez csatája hozott némi izgalmat.
A 47. körben a Mercedes taktikát váltott, és a gumik miatt a biztonságosabb kétkiállásra váltottak. Előbb Rosberget hozták ki az élről, majd Hamiltonnak is jönnie kellett, bár a britnek nem nagyon tetszett az ötlet, és csapatának kétszer is utasítania kellett. A váratlan taktikai váltás ellenére mindketten visszaálltak az élre, Kvjat, Bottas, Massa és Ricciardo négyese elé. Ez utóbbi két versenyző hamarosan helyet cserélt, miután az ausztrál sikeres támadást indított Massa Williamse ellen.
Az 52. körben Vettel a gumifalban végezte, ami miatt beküldték a biztonsági autót. A négyszeres bajnok idén először nem látta meg a kockás zászlót. A Safety Car mögött Rosberg, Hamilton, Kvjat, Bottas, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Pérez, Verstappen és Grosjean sorrendben sorakoztak fel a pontszerzők.
Az 57. körben indult újra a verseny, és az újraindítás nyertese Bottas lett, aki Kvjat körbeautózásával felért a dobogós helyre. A többieknél nem történt pozíciócsere. Az összerázott mezőnyt mindenki megpróbálta kihasználni, a versenyzők nem nagyon hagyták elszakadni az előttük lévőt, többek között négy körrel a leintés előtt Hamilton is vészesen közel került csapattársához. Ő viszont egy leggyorsabb körrel válaszolt, és végül senki nem került valódi támadási pozícióba.
Rosberg megszerezte pályafutása 12. futamgyőzelmét, és ezzel a vb pontversenyben visszaugrott a második helyre. Hamilton 85. dobogós helyének örülhetett, harmadikként pedig Bottast intette le a kockás zászló, a Red Bullok és Massa előtt. A Force India egy hetedik és egy nyolcadik hellyel kettős pontszerzéssel fejezte be a Mexikói Nagydíjat, mögöttük Verstappen és Grosjean ért be a legjobb 10-be. A 71 körös futamnak összesen négy kiesője volt: Alonsón és a Ferrarikon kívül fékhiba miatt a sauberes Felipe Nasr volt kénytelen kiállni.
A Mexikói Nagydíj végeredménye:
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1 ó 42 p 35,038 mp |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | +1,9 mp |
3. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +14,5 mp |
4. | Danyiil Kvjat | Red Bull-Renault | +16,5 mp |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | +19,6 mp |
6. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +21,4 mp |
7. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | +25,8 mp |
8. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | +34,3 mp |
9. | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault | +35,2 mp |
10. | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes | +37,9 mp |
11. | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes | +38,5 mp |
12. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | +40,1 mp |
13. | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | +48,7 mp |
14. | Jenson Button | McLaren-Honda | +49,2 mp |
15. | Alexander Rossi | Manor-Marussia-Ferrari | +2 kör |
16. | Will Stevens | Manor-Marussia-Ferrari | +2 kör |
17. | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | kiesett |
18. | Sebastian Vettel | Ferrari | kiesett |
19. | Kimi Räikkönen | Ferrari | kiesett |
20. | Fernando Alonso | McLaren-Honda | kiesett |
FormaNet, Varga Viktória