Elég az F1-es nosztalgiázásból - Villámhírek az elmúlt 24 órából
Toto Wolff megelégelte a nosztalgiázást – Montezemolo védelmébe vette Alonsót – A Renault sosem használta ki a Red Bull kínálta lehetőségeket – Sokaknak necces a 21 futamos versenynaptár
Toto Wolff megelégelte a nosztalgiázást
Több kritika is éri mostanság a szériát, többek között az, hogy a Mercedes hatalmas dominanciája miatt unalmas, érdektelen lett, aminek súlyos következményei lehetnek a sport jövőjét nézve. A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff ugyan elismeri, hogy ez a fajta dominancia nem használ az F1-nek, de azt már túlzásnak tartja, hogy mindig a „régi szép időkkel” rukkolnak elő a kritikusok.
„Jó-e a Formula–1-nek, ha az egyik csapat dominál, és eléggé kiszámítható minden, mint 2014-ben és 2015-ben? Nem jó, de ha visszatekintünk, akkor ez mindig is így volt a sport történelme során. Szóval az a kérdés, hogy mit tehetek? Hogyan hasonlítsam össze a Mercedes dominanciáját a korábbi időkkel? Arra számítunk, hogy szorosabb lesz a verseny, és le kellene már állni azzal, hogy milyen jó is volt minden a múltban. Sokan elfelejtik, hogy továbbléptünk, és a termék fejlesztésre szorul. Mi nem blokkoljuk a haladást, például nem akadályoztuk a motorok fejlesztését sem. Ha keményvonalas opportunista vonalat képviselnénk, akkor megtettük volna, de nem így történt.”
Montezemolo védelmébe vette Alonsót
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a csapat hagyományos karácsonyi ünnepségén azt mondta, hogy Sebastian Vettel már az első évében nagyobb „ferrarista” lett, jobban beilleszkedett a csapathoz, mint Fernando Alonso ott töltött öt éve alatt, azaz a német bajnokkal sokkal jobb a csapatmunka, szinte már az első perctől kezdve. A maranellóiak ex elnöke, Luca di Montezemolo szerint Alonsót is meg lehet érteni.
"Alonso is ferrarissá vált volna, ha a Ferrari 2010-ben megnyeri a bajnokságot. Akkor könnyebb volt nyerni, mint veszíteni. És két szezonban is az utolsó futamon bukta el a bajnokságot, ezeket a dolgokat meg kell érteni” – mondta Montezeolo, aki egyébként Vettelt is dicsérte.
„Ő minden bizonnyal egy olyan srác, aki megmutatta, hogy a munkájával képes előrébb vinni a csapatot. Úgy vélem, ez nagyon fontos a fejlődés szempontjából, mert jót tesz a morálnak és egységessé teszi a csapatot. De ezt nem csak szavakkal, hanem tényekkel is alá kell támasztani, úgy ahogy Michael Schumacher is tette.”
A Renault sosem tudta kihasználni a Red Bull által nyújtott lehetőségeket
A Red Bull 2010-2013-ig zsinórban négy világbajnoki címet zsebelt be a Renault-val, ám a turbó-korszak nagy fordulatot hozott a partnerségben, és erre az évre kiélesedtek a konfliktusok. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner most a sikertelenség legfőbb okait magyarázta.
"Mindig vonakodtak attól, hogy teljes mértékben elfogadják a Red Bullt, mint szakmai partnert, és voltak műszaki nézeteltéréseink is a motorok gyengeségének miértjéről. Nem tudtuk befolyásolni a műszaki fejlesztések irányát. Sosem éreztem, hogy a Renault teljes mértékben kihasználta volna például azt a szimulációs lehetőséget, amit kínáltunk. Elég korán világossá vált számunkra, hogy a Renault nem örül annak, hogy csak egy motorbeszállító. Már a múlt év végén is keresték a lehetőségét annak, hogy újra belépjenek. Mi elég sokat fektettünk abba, hogy létrehozzunk egy csoportot, és alkalmazzunk néhány szakembert. A kapacitásunk tehát megvolt, ezért is bosszantó, hogy mindennek nem lett meg a gyümölcse.”
Sokaknak nem tetszik a 21 futamos versenynaptár
A napokban a Mercedes csapat főnöke, Toto Wolff beszélt arról, hogy szinte lehetetlen lesz teljesíteni a 21 futamos szezont, hiszen az alkalmazottak már így is elég leterheltek, a fáradtság pedig előbb utóbb a teljesítmény rovására menne. Ferrari elnöke, Sergio Marchionne attól tart, hogy az utazás/utaztatás költségeit nem biztos, hogy minden csapat ki tudja gazdálkodni. Most a 2009-es világbajnok, Jenson Button is elmondta fenntartásait, és egyetért Toto Wolff kritikájával.
„Részemről nem gond, mert imádok versenyezni, és azt szeretném, ha minden hétvégén lenne futam, de a szerelőknek nagyon hosszú egy hétvége. Sokat vannak távol az otthonuktól, szóval nekik nagyon nehéz lesz. Szerintem már az idei szezon is hosszú volt a csapatok számára. Jövőre később kezdődik a szezon, vagyis több dupla hétvége lesz, olyankor a srácok két hétig vannak távol az otthonuktól. Szerintem ennek az lesz a következménye, hogy rövidebb ideig maradnak majd egy munkahelyen, és akár évente új emberek jönnek a csapathoz. Ez igazán kár lenne, mert az a jó, hogy van egy összeszokott csapat.”
FormaNet, Varga Viktória