F1 Vettel kezdett legjobban a kollektív teszthét nyitónapján
A 2016-os idény első kollektív tesztnapján Sebastian Vettel Ferrarija volt a leggyorsabb, és a második helyen záró Mercedes is lenyűgöző kezdést mutatott be. Lewis Hamilton egész nap rendületlenül rótta a köröket új autójával, végül több mint kétszer annyi kört tett meg, mint ferraris riválisa. Harmadik helyen Daniel Ricciardo végzett a Red Bull-lal.
A hétvégi autóbemutatók hétfőn reggel folytatódtak Barcelonában, majd a csapatok – szűk egy hónappal a szezonnyitó előtt – a pályán is megkezdték a felkészülést. Nedves pályán az intermediate abroncsok kapták először a főszerepet, de hamarosan előkerültek a slick gumik is. Délelőtt Sebastian Vettel 1:24.939-es körrel bérelte ki a tabella első helyét, mögötte Lewis Hamilton néhány századdal ugyan elmaradt, de kilométereket tekintve magasan a Mercedes vitte a prímet. A címvédő ebédidő előtt már közel dupla annyi kört teljesített, mint Vettel.
Mercedes - F1 W07
A körözést délelőtt egyszer kellett piros zászlóval megszakítani, amikor a Haas csapat francia versenyzője, Romain Grosjean elhagyta autójának első szárnyát. Így ő csak 13 körig jutott, ennél kevesebbet csak a manoros újonc, Pascal Wehrlein teljesített (8 kör). Grosjean az incidens ellenére a tabellán megelőzte a Force Indiát, a Renault-t és a Manort, és nyolcadikként zárta a nap első felét.
Haas F1 Team - VF-16
Vettel és Hamilton mögött Valtteri Bottas Williamse lett a harmadik, a következő triót pedig a Red Bull, a Toro Rosso és a McLaren versenyzők alkották.
Red Bull Racing - RB12
Délután többen hosszabb etapokkal kezdtek, főleg a Hamilton, aki tovább rótta a köröket, és bő két órával a leintés előtt átlépte a 100 kört. A Mercedes egyébként szerdán máris egy új orrkúpot tesztel, sőt Toto Wolff elárulta, hogy további innovatív elemekkel is készülnek. A Renault-nál közel sem voltak ilyen szerencsések, hiszen meghibásodás miatt az R.S.16 sokat vesztegelt a garázsban. A Toro Rosso is a tervezettnél korábban - bő egy órával a tesztnap vége előtt - bezárta "kapuit" műszaki hiba miatt, Carlos Sainz Jr így is 55 kört tudott megtenni a katalán pályán.
Renault - R.S.16
Ezen kívül egyébként szokatlanul zavartalanul telt az első nap. A sorrendet illetően Vettel maradt a Mercedes előtt, Daniel Ricciardo viszont elvette Bottas harmadik helyét. Leginkább a közepes Pirellik voltak használatban, de délután néhányan felrakták a lágy gumikat is, például a Force Indiát kormányzó Alfonso Celis, illetve Jenson Button is, ezzel pedig az ötödik, hatodik helyig jutottak.
Force India - VJM09
A mezőny második felében Carlos Sainz, Marcus Ericsson, Pascal Wehrlein, Romain Grosjean és Jolyon Palmer sorrend alakult ki. Hamiltonon kívül senki nem érte el a 100 kört - a brit bajnok viszont a nap végére 156 kört jegyzett. A legkevesebb kört a Haas (31) és a Renault (37) csapat futotta az első napon.
A nap végén - nem meglepő módon - Vettel és Hamilton is rendkívül elégedetten nyilatkozott új autójáról. A német bajnok forradalminak nevezte az idei Ferrarit, úgy véli, előreléptek, és első érzésre gyorsabbnak találta az autót, mint elődjét. Ezzel együtt hozzátette, hogy a köridők természetesen ilyenkor még semmit nem jelentenek. Hamilton hasonlóan fogalmazott - véleménye szerint az idei Mercedes minden területen jobb, mint a tavalyi.
Az első nap eredménye:
|
FormaNet, Varga Viktória