F1 A harmadik szabadedzés is Hamiltoné volt Melbourne-ben
Az időmérő előtti utolsó szabadedzésen végre zavartalanul körözhettek a versenyzők, és a pénteki eredményekhez hasonlóan ezúttal is Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak. Mögötte sem volt nagy meglepetés - csapattársa, Nico Rosberg, és a ferraris Sebastian Vettel került be a legjobb háromba.
Egy komplett pénteki nap programja várt a csapatokra az Ausztrál Nagydíj utolsó szabadedzésén, hiszen pénteken az esős feltételek miatt érdemi munkát nem nagyon tudtak végezi. Éppen ezért nem is meglepő, hogy gyorsan megtelt a pálya, és tíz perc után szinte mindenkinek volt mért köre.
Kivéve Romain Grosjeant és Rio Haryantót, akik nagyon szerencsétlen módon összeütköztek a boxutcában, még indulás előtt. Haryanto éppen elindult, Grosjean már éppen kihajtott a szomszéd garázsból, az ütközés következtében pedig mindkét kocsi megsérült. A manoros Haryanto néhány perc csúszás után csatlakozott a mezőnyhöz, de a Haas francia versenyzője kicsit tovább maradt a boxban, és csak nagyjából a gyakorlás felénél kezdte meg programját. Nyilván ez egyik kiscsapatnak sem jött jól, hiszen nem titkoltan nem állnak túl jól a pótalkatrészekkel. A figyelmetlenség miatt később Haryantót egy három rajthelyes büntetéssel sújtotta a versenybíróság.
Az első körök után élen - a máris szuperlágyakon köröző - Danyiil Kvjat 1:28-as ideje állt, persze ez gyorsan változott, ahogy javultak a köridők. Negyed óra után Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Sebastian Vettel, Nico Rosberg és Lewis Hamilton sorrend alakult ki a top5-ben. Ekkor az élen már 1:27-es köridő volt az etalon.
Az edzés feléhez közeledve a Ferrarik a lágy Pirelliken belelendültek, és Kimi Räikkönen 1:27.560-nal átvette a vezetést, míg csapattársa harmadiknak ugrott előre, néhány ezreddel lemaradva Ricciardo Red Bulljától. A következő percekben ők ketten egymásnak adogatták a leggyorsabb köröket, és előbb a német állt az élre, majd Ricciardo, aki szuperlágy gumikon körözött. Nekik köszönhetően pedig megszülettek az első 1:26-ös idők.
A második félidő legelején aztán a Mercedesek is belecsaptak a lecsóba, és Rosberg a lágy abroncsokon mindhárom szektorban a legjobb időt autózva, 1:26.149-es körével vette át az első helyet. Csapattársa, Lewis Hamilton három tizedes hátránnyal zárkózott fel mögé, a további sorrend pedig Ricciardo, Vettel, Räikkönen és Kvjat volt. A három csapatból a Red Bullok lágyabb keverékeken voltak. A top3 alakulatot a Williamsek és a McLarenek követték az első 10-ben. Ez volt a sorrend negyed órával a leintés előtt.
Az utolsó 15 percre a Ferrarikra is felkerültek a gyorsabb gumik, amikkel Räikkönen beférkőzött a két Mercedes közé, Vettel pedig egy nem tökéletes kör ellenére bement 1:26 alá, és átvette a vezetést Rosbergtől. Vettel kilenc tizeddel, finn kollégája pedig hat tizeddel volt gyorsabb saját, lágy gumis idejénél.
Közben a Mercedesek kivártak, és csak az utolsó percekben hajtottak ki a szuperlágy keverékeken. A hajrára természetesen már a teljes mezőny a hétvége leggyorsabb abroncsain gurult ki, ezáltal végre valamit megmutattak a valós erőviszonyokból. Igaz a Ferrarik például nem rövid etapra hajtottak ki, hiszen a leintésig kint maradtak, és nagyjából tíz kört mentek a szuperlágyakon.
Végül az élen Hamilton 1:25.624-es idejénél állt meg az óra, mögötte csapattársa zárt, a harmadik helyet bérlő Vettel pedig csak kicsivel több, mint két tizeddel maradt el a címvédőtől.
A toro rossós Carlos Sainz beférkőzött a Ferrarik közé, így Räikkönen ötödik lett, nyolc tizedes hátrányban Hamiltontól. A top10 második felében Verstappen, Bottas, Ricciardo, Massa és Pérez sorrend alakult ki.
A harmadik szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő |
Hátrány |
Kör |
|
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:25,624 |
24 |
|
2. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:25,800 |
+0,176 |
25 |
3. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:25,852 |
+0,228 |
25 |
4. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Ferrari |
1:26,257 |
+0,633 |
28 |
5. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:26,435 |
+0,811 |
23 |
6. |
Max Verstappen |
Toro Rosso-Ferrari |
1:26,701 |
+1,077 |
26 |
7. |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:26,730 |
+1,106 |
28 |
8. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:26,768 |
+1,144 |
22 |
9. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:27,151 |
+1,527 |
28 |
10. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:27,242 |
+1,618 |
22 |
11. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:27,263 |
+1,639 |
20 |
12. |
Jenson Button |
McLaren-Honda |
1:27,341 |
+1,717 |
20 |
13. |
Danyiil Kvjat |
Red Bull-TAG Heuer |
1:27,430 |
+1,806 |
22 |
14. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:27,659 |
+2,035 |
26 |
15. |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:27,871 |
+2,247 |
24 |
16. |
Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:27,988 |
+2,364 |
22 |
17. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:28,117 |
+2,493 |
24 |
18. |
Esteban Gutiérrez |
Haas-Ferrari |
1:28,284 |
+2,660 |
21 |
19. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:28,292 |
+2,668 |
11 |
20. |
Felipe Nasr |
Sauber-Ferrari |
1:28,293 |
+2,669 |
26 |
21. |
Pascal Wehrlein |
Manor-Mercedes |
1:29,046 |
+3,422 |
18 |
22. |
Rio Haryanto |
Manor-Mercedes |
1:29,272 |
+3,648 |
23 |
FormaNet, Varga Viktória
Fotó: Mercedes