F1 Újabb Rosberg győzelem, mögötte káosz a Kínai Nagydíjon
Balesetek, SafetyCar, és eltérő stratégiák miatti kavarodás jellemezte a Kínai Nagydíjat, melyen végül Nico Rosberg viszonylag kényelmesen szerezte meg idei harmadik győzelmét. A nagy riválisoknak viszont jóval nehezebb dolguk volt, a pódiumra végül Sebastian Vettel illetve Danyiil Kvjat állhatott fel, aki így F1-es pályafutásának második dobogós eredményét ünnepelhette.
A szombati káoszos – és egyeseknek kudarcba fulladt – időmérőn Nico Rosberg szerezte meg a pole-t, míg csapattársa, Lewis Hamilton motorcsere miatt csak az utolsó helyről várhatta a Kínai Nagydíjat. A ferrarisok jó eséllyel pályáztak az első sorra, de hibáztak, így Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel a második sorból rajtolhatott, Rosberg valamint a red bullos Daniel Ricciardo mögül. A harmadik sorban Valtteri Bottas és Danyiil Kvjat kapott helyet, majd a Sergio Pérez, majd a két Toro Rosso következett. A 10. helyet Nico Hülknberg szerezte meg, de később három rajthelyes büntetést kapott, miután az időmérőn autójáról levált az egyik kerék. Helyét Felipe Massa örökölte meg, és egy-egy helyet léphettek előre a McLarenek is.
A top10-ben Rosberg és Massa kivételével mindenki a szuperlágy keverékeken rajtolt, az első és a 10. helyről induló versenyző a lágy Pirelliket választotta a futam első etapjára.
A rajt több drámát is hozott: Rosberg elvesztette első helyét Ricciardóval szemben, de ennél rosszabbul jártak a Ferrarik, és a mezőny végéről rajtoló csapattársa is. A rajt utáni tumultusban Vettel és Kimi autója összeért, ez utóbbi kicsúszott és elvesztette első szárnyát. A visszaeső finn autója miatt a mezőny végén az egyik Saubernek korrigálni kellett, az érkező Hamilton pedig nekikoccant. A címvédő szintén kénytelen volt visszatérni a boxba egy szárnycserére. Vettel is több pozíciót bukott, a top5-ben Ricciardo, Rosberg, Kvjat, Pérez és Hülkenberg sorrend alakult ki.
Miközben Vettel megkezdte a felzárkózást, a 3. körben folytatódott a pech sorozat. Az élen Ricciardo defektet kapott, így Rosberg visszavette a vezetést, a következő körben pedig a törmelékek miatt behajtott a biztonsági autó. Ekkor nagy forgalom keletkezett a boxutcában, és persze a sorrend is alaposan megkavarodott.
A SafetyCar mögött Rosberg maradt az élen, mögötte viszont több gyengébb autó is bekerült a pontszerzők közé azok közül, akik nem váltottak abroncsot. Sorrend: Rosberg, Massa, Alonso, Wehrlein, Gutiérrez, Kvjat, Palmer, Haryanto, Pérez és Bottas volt. A Ferrarik a 15. és a 19. helyen folytatták a versenyt a zöld zászló után.
Az újraindítást követően az egész mezőnyben sok előzés történt az eltérő erőviszonyok miatt. Csak Vettel volt szuperlágyakon, és ezt ki is használta. A német bajnok a 12. körben már hatodik volt, két-három kör után pedig Alonso megelőzésével a negyedik helyig verekedte fel magát Rosberg, Kvjat és Massa mögé. Közben Hamilton is felzárkózott a pontszerzők közé. A következő körökben az élmezőnyből többen is letudták első vagy második kiállásukat, így Hamilton gyorsan a 3. helyen találta magát, de rá is várt még egy kerékcsere. Vettel második kerékcseréje után a 13. helyről kezdte újra csatáit, a 20. körben már ötödik helyen autózott, perceken belül pedig – további kiállásoknak köszönhetően – dobogós helyen volt. Csapattársa mindeközben beragadt a középmezőnybe.
Az élen Rosberg magabiztosan vezette a versenyt, és kerékcseréje után is jelentős előnye volt az őt üldöző Kvjat és Vettel előtt.
Miután a mezőny letudta az utolsó kiállásokat, az élen Rosberg mögött Vettel volt a második helyen, megelőzve Kvjat Red Bullját. Rosberg bő 20 másodperces előnyét már csak egy hiba vehette volna el, de ez végül nem történt meg. A dobogósok mögött a két Williams sorakozott fel, Hamilton a hatodik helyről, Räikkönen pedig a 12-ről vágott neki a hajrának. A címvédő a két Williamst támadta, Bottas autóján viszonylag könnyen áthámozta magát, Massával viszont nem bírt, ráadásul Ricciardo is közbeszólt.
A 43. körben a frissebb gumikon lévő Red Bull sikeres támadást indított, és Bottast, Hamiltont, majd Massát megelőzve a negyedik helyre ugrott fel Rosbeg, Vettel és Kvjat mögé.
Hamilton tovább küzdött Massával, majd a 47. körben ismét hátrafelé kellett figyelnie ezúttal Räikkönenre. A gumikkal küzdő brit nem tudta maga mögött tartani a Ferrarit sem, és nem sokkal később Massa is pozíciót vesztett az ötödik helyre felzárkózó Räikkönennel szemben.
A címvédő végül nem tudott megbirkózni Massával, így hetedikként ért célba. Az utolsó három pontszerző helyen a hajrában még Verstappen előzte meg Bottast, de Hamiltont már nem érte be. Az egy pontot érő 10. helyet a másik Toro Rosso szerezte meg. A versenyen egyébként a teljes mezőny célba ért.
Vettel a leintés után Kvajt agresszív rajtját kritizálta, de az orosz könnyedén és nyugodtan reagálta le a német bajnok szavait. Később a dobogón is elmondta, hogy ez a versenyzés, ő csak kihasználta a kínálkozó lehetőséget, és a jövőben is ezt fogja tenni.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/ Hátrány | |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1h38m53.891s |
2 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 37.776s |
3 | Daniil Kvyat | Red Bull Racing | 45.936s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | 52.688s |
5 | Kimi Raikkonen | Scuderia Ferrari | 1m05.872s |
6 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | 1m15.511s |
7 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1m18.230s |
8 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | 1m19.268s |
9 | Carlos Sainz | Scuderia Toro Rosso | 1m24.127s |
10 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | 1m26.192s |
11 | Sergio Perez | Sahara Force India F1 Team | 1m34.283s |
12 | Fernando Alonso | McLaren Honda | 1m37.253s |
13 | Jenson Button | McLaren Honda | 1m41.990s |
14 | Esteban Gutierrez | Haas F1 Team | 1 kör |
15 | Nico Hulkenberg | Sahara Force India F1 Team | 1 kör |
16 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | 1 kör |
17 | Kevin Magnussen | Renault Sport F1 Team | 1 kör |
18 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | 1 kör |
19 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | 1 kör |
20 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | 1 kör |
21 | Rio Haryanto | Manor Racing MRT | 1 kör |
22 | Jolyon Palmer | Renault Sport F1 Team | 1 kör |
Világbajnoksági állása
Versenyzők | ||
---|---|---|
1 | Nico Rosberg | 75 |
2 | Lewis Hamilton | 39 |
3 | Daniel Ricciardo | 36 |
4 | Sebastian Vettel | 33 |
5 | Kimi Raikkonen | 28 |
6 | Felipe Massa | 22 |
7 | Daniil Kvyat | 21 |
8 | Romain Grosjean | 18 |
9 | Max Verstappen | 13 |
10 | Valtteri Bottas | 7 |
11 | Nico Hulkenberg | 6 |
12 | Carlos Sainz | 4 |
13 | Stoffel Vandoorne | 1 |
14 | Kevin Magnussen | 0 |
15 | Sergio Perez | 0 |
16 | Jolyon Palmer | 0 |
17 | Marcus Ericsson | 0 |
18 | Fernando Alonso | 0 |
19 | Jenson Button | 0 |
20 | Pascal Wehrlein | 0 |
21 | Felipe Nasr | 0 |
22 | Esteban Gutierrez | 0 |
23 | Rio Haryanto | 0 |
Konstruktőrök | ||
---|---|---|
1 | Mercedes | 114 |
2 | Ferrari | 61 |
3 | Red Bull/TAG Heuer | 57 |
4 | Williams/Mercedes | 29 |
5 | Haas/Ferrari | 18 |
6 | Toro Rosso/Ferrari | 17 |
7 | Force India/Mercedes | 6 |
8 | McLaren/Honda | 1 |
9 | Renault | 0 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Manor/Mercedes | 0 |
FormaNet, Varga Viktória