F1 Vettel zseniálisan kezdett, végül Hamilton taktikája volt a nyerő Kanadában
Lewis Hamilton 45. F1-es futamgyőzelmét szerezte meg a Kanadai Nagydíjon, miután egykiállásos taktikával maga mögött tudta tartani a nagyszerűen rajtoló, és jó ideig élen álló Sebastian Vettelt. A dobogó harmadik fokára Valtteri Bottas állhatott fel, aki Hamiltonhoz hasonló stratégiával teljesítette a futamot.
A Kanadai Nagydíj szombati időmérő edzésén a Mercedes szerezte meg az első sort, a pole-ból Lewis Hamilton indulhatott, a kérdés pedig az volt, hogy a brit eddigi négy montreáli győzelmét tudja-e gyarapítani idén. A Mercedesek mögül Sebastian Vettel várta a rajtot, míg csapattársa, Kimi Räikkönen csak a hatodik rajtkockát szerezte meg. A két Ferrari közé a Red Bullok férkőztek be, a top10 további négy helye pedig a Williamseké, valamint Nico Hülkenbergé és Fernando Alonsóé lett. Ők mindannyian ultralágy Pirelliken kezdtek.
Borongó időben, szemerkélő esőben kezdődött a 70 körös futam, de végül az eső nem zavarta meg a versenyt. A rajtnál Sebastian Vettel körbeautózta előtte lévő két riválisát, és amíg átvette a vezetést, addig Hamilton az első kanyarnál kissé kiszorította Rosberget, aki kisodródott, majd mire visszaevickélt, már pontszerző helyen kívül találta magát.
Max Verstappen és Daniel Ricciardo is helyet cserélt, néhány kör után viszont úgy tűnt, az ausztrál gyorsabb. Jött is a csapatutasítás, de elengedés helyett Verstappen inkább belelépett a gázpedálba, és maradt csapattársa előtt.
A 11. körben Button lett az első kieső, miután füstölgő autóval kénytelen volt félrehúzódni. A virtuális SafetyCar alatt a Ferrari le is tudta első kerékcseréjét – Vettel immár szuperlágy gumikon a negyedik helyre tért vissza Hamilton, Verstappen és Ricciardo mögé, míg Räikkönen a 14. helyen folytatta versenyét.
Vettel mögött maradt a Williams duója, Rosberg időközben áthámozta magát Hülkenbergen és Alonsón, és a hetedik helyre ugrott fel.
A 17. körben Ricciardo megkapta a nyakára a négyszeres világbajnokot, és néhány kanyar után már Verstappennek kellett figyelnie a Ferrarira. A következő körben itt is megtörtént a helycsere, és Vettel a második helyen folytatta, Hamilton mögött.
A 20-24. körben többen is megejtették első kiállásukat, köztük a két Red Bull, a két Williamsek és Rosberg is lágy gumikra váltott. Legkésőbb az eltérő gumitaktikán lévő Sergio Pérez állt ki, és Hamilton is sokáig húzta, bár rohamosan fogytak alatta az abroncsok.
A kerékcserék után Vettel visszavette elsőségét, Hamilton nagyjából 13 másodperccel maradt el mögötte. Verstappen maradt a harmadik helyen, Ricciardo viszont csak Räikkönen mögé érkezett vissza az ötödik helyre.
A pontszerzők második felében Bottas, Pérez, Rosberg, Massa és Hülkenberg sorrend alakult ki, de ez hamarosan változott, miután Rosberg simán megelőzte a más kopott abroncsokon lévő Force Indiát. A német ezután üldözőbe vette az előtte autózó Räikkönen, Ricciardo, Bottas triót, melyből a 34. körben a Ferrari finn bajnoka kihajtott második kerékcseréjére. Räikkönen a nyolcadik helyre tért vissza, Massa mögé, miközben Rosberg nem bírt Bottasszal. Ráadásul a finn Ricciardo hibájának köszönhetően megszabadult üldözőjétől, és megelőzte a Red Bullt. Ricciardót nem sokkal ezután Rosberg is letudta, így Bottas csak kevés időre lélegezhetett fel.
Közben Vettel is lágy gumikra váltott, majd újra Hamilton mögé került, Massát pedig műszaki probléma miatt betolták a garázsba. A brazil a verseny harmadik kiesője lett Button és Palmer után.
Bottas és Rosberg a 46. körben már a harmadik-negyedik helyen harcolt, mivel Verstappen is kiállt előlük, ám a holland a leggyorsabb ultralágy keverékeket kapta meg, így a dobogó harmadik fokáért is izgalmas hajrá volt várható.
Rosberg az 52. körben hajtott be a boxba, mert azt az üzenetet kapta, hogy lassú defektje van. Ezzel Bottas megúszta, de harmadik helye nem volt biztonságban, hiszen egykiállásos taktikája sebezhetővé tette. Volt is félnivalója, ismét Rosbergtől, aki a leggyorsabb köröket futva tört előre. A 64. körtől kemény csatát vívott a red bullos hollanddal, aki nem volt könnyű ellenfél. Sőt az utolsó körben, a hátsó egyenesben Rosberg előzés után hibázott és megpördült.
Verstappen és Rosberg harcával Bottas egykiállásos taktikáját dobogóra tudta váltani, mint ahogy Hamiltonnak is bejött ez a stratégia, és megszerezte ötödik montreáli győzelmét. Vettelnek be kellett érnie a második hellyel, a másik Ferrari hatodik lett, Verstappen és Rosberg mögött. Hetedikként Ricciardo látta meg a kockás zászlót, őt követte Hülkenberg, Sainz és Pérez a pontszerző helyeken.
Kanadai Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | kör | idő/hátrány | |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 70 | 1h31m05.296s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 70 | 5.011s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 70 | 46.422s |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 70 | 53.020s |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | 1m02.093s |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 70 | 1m03.017s |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 70 | 1m03.634s |
8 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 69 | 1 kör |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 69 | 1 kör |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 69 | 1 kör |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 69 | 1 kör |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 69 | 1 kör |
13 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 68 | 2 kör |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 68 | 2 kör |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 68 | 2 kör |
16 | Kevin Magnussen | Renault | 68 | 2 kör |
17 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 68 | 2 kör |
18 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 68 | 2 kör |
19 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 68 | 2 kör |
- | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 35 | kiesett |
- | Jolyon Palmer | Renault | 16 | kiesett |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | 9 | kiesett |
Világbajnokság állása:
Versenyzők | Pont | |
---|---|---|
1 | Nico Rosberg | 116 |
2 | Lewis Hamilton | 107 |
3 | Sebastian Vettel | 78 |
4 | Daniel Ricciardo | 72 |
5 | Kimi Raikkonen | 69 |
6 | Max Verstappen | 50 |
7 | Valtteri Bottas | 44 |
8 | Felipe Massa | 37 |
9 | Sergio Perez | 24 |
10 | Daniil Kvyat | 22 |
11 | Romain Grosjean | 22 |
12 | Fernando Alonso | 18 |
13 | Nico Hulkenberg | 18 |
14 | Carlos Sainz | 18 |
15 | Kevin Magnussen | 6 |
16 | Jenson Button | 5 |
17 | Stoffel Vandoorne | 1 |
18 | Esteban Gutierrez | 0 |
19 | Jolyon Palmer | 0 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
21 | Pascal Wehrlein | 0 |
22 | Felipe Nasr | 0 |
23 | Rio Haryanto | 0 |
Konstruktőrök | Pont | |
---|---|---|
1 | Mercedes | 223 |
2 | Ferrari | 147 |
3 | Red Bull/Renault | 130 |
4 | Williams/Mercedes | 81 |
5 | Force India/Mercedes | 42 |
6 | Toro Rosso/Ferrari | 32 |
7 | McLaren/Honda | 24 |
8 | Haas/Ferrari | 22 |
9 | Renault | 6 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Manor/Mercedes | 0 |
FormaNet, Varga Viktória