2017. feb 19.

F1 Hamilton nem osztozik csapattársával

írta: FormaNet
F1 Hamilton nem osztozik csapattársával

Nico Rosberg visszavonulását követően sokan nagy érdeklődéssel várják, milyen viszony alakul ki az új csapattárs, Valtteri Bottas és a háromszoros világbajnok, Lewis Hamilton között. Az elmúlt években a Mercedesnél jellemző volt, a csapattársak közötti szinte folyamatos feszült viszony, részben talán ennek is tudható be Rosberg váratlan lépése. Úgy tűnik, Hamilton az érkező finn pilótával sem szeretne egy tálból cseresznyézni.

hamilton_nem_osztozik_1.JPG

A háromszoros világbajnok már az első kollektív tesztet megelőzően azt kérte csapatától, ne az legyen gyakorlat, hogy Bottas szerelői, mérnökei, vagy akár maga a csapattárs betekintést nyerjen az ő autójának adataiba. Elmondta, hogy az adatok megismerése és esetleges lemásolása jelentősen megkönnyíteni bizonyos titkok másik általi megismerését. Hamilton elvárása ugyan jogos, hiszen a legfőbb riválisa minden bizonnyal a finn lesz, ám valljuk be, ezt nem túl barátságos köszöntés.

„Kimegyek, futom a saját körömet, csinálom a házi feladatomat és más srácok ebből mindent látnak. Nem hinném, hogy ezt kellene tenni. Ezt kértem a csapatomtól. Én sem akarom látni a csapattársamét…. és nem érzem úgy, hogy fair lenne őt így játékba hozni, és az sem, hogy ő tanulmányozhassa számítógén az én játékomat.”

"Amikor vezetek, akkor megkeresem a fékezési pontokat, a bukkanókat, és kitapasztalom a felgumizódást. Ezek mind különböző dolgok, és abban segítenek, hogy minél gyorsabb legyek a kanyarokban. És egy másik pilóta természetesen ezeket jobban vagy rosszabbul, tudja felmérni.”

„De ha ismeri ezeket az adatokat, csak másolnia kell. Ha ő öt méterre korábban fékezett, akkor megpróbálom én is. Én ezt valóban nem szeretném. Azért, mert ezzel közelebb kerülhetünk egymáshoz. Ez az, amit szerettem a gokartozásban, mert ott senki sem tudta ugyanazt a kört megfutni, és csak a legtehetségesebbek tudtak nyerni.”

Vannak akik nem érdemlik meg, hogy itt legyenek

Az elhangzottak ellenére Hamilton is úgy gondolja azonban, hogy fontos bizonyos információcsere a két csapattárs között. Például abban az esetben, ha egyikőjük egy teljesen rossz irányba indul el. 

"Mivel vannak bizonyos időkorlátaink, ezért néha szükséges adatokat cserélni ahhoz, hogy eldönthessük melyik a megfelelő út. Ha rossz irányt veszünk anélkül, hogy visszafordulhatnánk, a másik autó is ezt az irányt követheti, és akkor veszítünk. Ezek apró dolgok, amiket meg kell tennünk.”

hamilton_nem_osztozik_2.JPG

„Szóval vannak olyan dolgok, amiket néha  meg kell tennünk. És azt hiszem, ha ez a csapatot előre viszi, az nem rossz. Annak nem vagyok ellene, hogy a csapat mérnökei megosszák egymás között az adatokat, de azt gondolom, a csapattársak nem tanuljanak egymás adataiból.”

„Azért szerződtettek engem, mert én vagyok a legjobb. Végigjártam a szamárlétrát és nyertem minden osztályban, mert nem hiányzott belőlem a nyerni akarás. És ha hoznak egy másik személyt, aki remélhetőleg szintén nyert már pár dolgot pályafutása során, azt is azért szerződtetik le, hogy végső soron képes legyen erre. Képesnek kell lennie arra, hogy azokat a dolgokat nélkülem is megtalálja.”

Hamilton szerint azok a pilóták, akik nem képesek csapattársuktól szerzett információ nélkül megtalálni a helyes utat, azok nem valók a Formula-1-be.

„Egy fiatal srác megérkezhet úgy a Formula3-ból, hogy csak a szimulátort vezette minden nap, és megpróbálja az én nyomsávomon teljesíteni a köröket. És végül lehet, hogy sikerül is az én vonalamon haladnia.  De ezt saját magának kellene felfedeznie. Meg kell találniuk saját korlátaikat, hiszen ez az igazi kihívás egy pilótának. Ha új autót kapok, látnom kell annak korlátait. Ha mindezt saját magam nem vagyok képes kitapasztalni, akkor nem vagyok elég jó, így nem is érdemlem meg, hogy itt legyek. Van néhány ilyen versenyző.”

Szólj hozzá

mercedes f1 forma1 formula 1 lewis hamilton valterri bittas