F1 Hamilton a nap második edzéselsőségét is begyűjtötte Abu-Dzabiban
Délelőtti elsősége után Lewis Hamilton a második edzésen sem adta át helyét, de csapattársa és legfőbb riválisa, Nico Rosberg csak néhány századdal maradt el a brit bajnok mögött. Harmadik helyen a mclarenes Kevin Magnussen végzett, de a dán versenyző már bő hét tizedet kapott a Mercedesektől. Fernando Alonso elektromos probléma miatt mért kör nélkül maradt a másfélórás gyakorláson.
Húsz fok körüli hőmérsékletben, de már a lemenő Nap fényénél kezdődött a hétvége második szabadedzése Abu-Dzabiban. A Mercedesek délelőtt elég nagy fölénnyel birtokolták az első két helyet, mögöttük pedig Fernando Alonso és a két Red Bull volt a leggyorsabb.
Az első gyakorláson lehetőséget kapó két újonc tesztpilóta visszaadta az autót Adrian Sutilnak valamint Romain Grosjeannak, aki még autóba sem ült, de máris 20 rajthelyes büntetéssel „gazdagodott”. A francia Lotusába ugyanis beszerelik a hatodik belső égésű motort, turbófeltöltőt és hőenergia-visszanyerő rendszert is, és szabályok értelmében a motorcsere 10 rajthelyes büntetést von maga után, de minden további hatodik részegység plusz 5 rajthelyes hátrasorolást jelent. Grosjean így összesen 20 rajtpozíciót bukott, és mivel nincs több verseny, így nem lehet tovább vinni a büntetést, ezért a 20-ból fennmaradó helyekért a futamon időbüntetést fog kapni, ami a következőképpen alakulhat: 1-5 rajthelyig 5 másodperces időbüntetés; 6-10 rajthelyig 10 másodperces időbüntetés; 11-20 rajthelyig áthajtásos büntetés; 20 rajthely fölött 10 másodperces stop and go.
Ahogy az lenni szokott, a pénteki munka folytatásában már gyorsabban beindult az élet a versenypályán, és negyed óra után már csak Alonsónak, Valtteri Bottasnak és Jenson Buttonnak nem volt mért köre. Ez utóbbi két versenyző délelőtt mindössze 8-8 kört tudott megtenni, majd műszaki hiba miatt idő előtt befejezte a munkát. Egy kis csúszással ugyan, de Button ás Bottas is hamarosan csatlakozott versenytársaihoz, a spanyolnak viszont nem volt szerencséje, ugyanis még első mért ideje előtt megállt alatta a Ferrari, így két kör után hosszas pihenőre kényszerült. Valószínűleg a motorral voltak gondok, mert Alonso később a Twitteren azt írta, hogy a holnapi edzésen is kímélnie kell az erőforrást, így nehéz időmérő vár rá szombat délután.
A pályán közben nagyon gyorsan megszületett a pénteki nap addigi leggyorsabb köre, mégpedig Nico Rosberg jóvoltából, aki első köreiben, a Pirelli lágy abroncsain máris négy tizeddel szárnyalta túl csapattársa - ugyanezen a keveréken futott - délelőtti legjobbját. A német a következő percekben tovább javított, és elsőként ment be 1:43 alá.
30 perc után még mindig Rosberg vezette a sort, majd a Mercedesek mögött Bottas és Vettel volt a leggyorsabb. Ekkortájt kerültek elő az opciós- azaz a szuperlágy abroncsok, amikkel persze most is a 2014-es bajnok csapat két pilótája maradt az élen, ám a sorrend felcserélődött.
A szuperlágy gumikon végül Hamilton 1:42.113-as köre lett a leggyorsabb, ami másfél másodperccel volt jobb az előzőleg lágy Pirelliken futott idejénél. A második helyen Rosberg mindössze nyolc századmásodperccel maradt le, mögéjük pedig a McLaren több fejlesztését is tesztelő Kevin Magnussen ugrott fel, megelőzve Vettel és Bottas párosát. A top10 második felében az opciós gumikon Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Massa és Pérez sorrend alakult ki.
Az edzés utolsó harmadában a sorrendben mindössze annyi változás történt, hogy a később kezdő – és ezáltal a szuperlágy gumikon is később futó – Button felkapaszkodott a nyolcadik helyre. A versenyezők szokás szerint ekkor már a hosszú etapokkal foglalatoskodtak, így Hamiltont senki nem űberelte.
Néhány megcsúszáson kívül egyik edzésen sem történt komolyabb baj. Leglátványosabb Vettel piruettje volt az 1-es kanyarnál, de az incidens után a német tovább folytatta útját.
Második szabadedzés végeredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m42.113s |
|
35 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m42.196s |
0.083s |
37 |
3 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1m42.895s |
0.782s |
37 |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1m42.959s |
0.846s |
33 |
5 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m43.070s |
0.957s |
34 |
6 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m43.183s |
1.070s |
32 |
7 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m43.489s |
1.376s |
33 |
8 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1m43.503s |
1.390s |
23 |
9 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1m43.546s |
1.433s |
38 |
10 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m43.558s |
1.445s |
34 |
11 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m43.746s |
1.633s |
37 |
12 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1m44.005s |
1.892s |
38 |
13 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m44.068s |
1.955s |
32 |
14 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1m44.157s |
2.044s |
39 |
15 |
Esteban Gutierrez |
Sauber/Ferrari |
1m44.316s |
2.203s |
38 |
16 |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
1m44.763s |
2.650s |
37 |
17 |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
1m44.986s |
2.873s |
35 |
18 |
Kamui Kobayashi |
Caterham/Renault |
1m45.505s |
3.392s |
38 |
19 |
Will Stevens |
Caterham/Renault |
1m47.057s |
4.944s |
34 |
20 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
- |
- |
2 |
FormaNet, Varga Viktória