A Lotus F1 Team hazai versenyére készül Sepangban
Malajzia nagy ünnepi külsőségek között fogadta az Ausztráliából hazaérkező maláj tulajdonú Lotus F1 Team-et. Az ünnepségen részt vett az ország volt miniszterelnöke, Tun Mahathir Mohamed, aki rengeteget tett a motorsport malajziai meghonosodásáért. A rendezvényen az Ifjúsági és Sportminiszter személyes jelenléte még nagyobb nyomatékot adott, a Formula-1, és a Lotus F1-Team népszerűsítéséhez. A rajongók személyesen is találkozhattak a pilótákkal, Jarno Trullival, Heikki Kovalainenel és a csapat harmadik pilótájával, a hazai Fairuz Fauzyval. A szurkolók egy bevásárló központ előtt, a kiállított Lotus Cosworth T127-es versenyautókat is megtekinthették. A fényes ünneplés, és a hatalmas tömeg csak egyet jelent: az ázsiai országban, a hagyományaiban európainak mondott széria nagy népszerűségnek örvend.
Külön emelte az ünnep hangulatát, hogy a csapat 3-as számú pilótája, a maláj származású Fairuz Fauzy tesztlehetőséget kapott, és a pénteki szabadedzésen Kovalainen helyett beülhet a Lotusba. A pilóta nagy izgalommal várja az edzést, és külön öröm számára, hogy mindezt hazai közönség előtt teheti. Ezzel nagy álma valósul meg. Tavaly még a sepangi futamot is csak a tv-n keresztül nézte, mivel a World series by Renault versenyei miatt nem tudott Londonból hazautazni.
Maláj versenyző utoljára Formula-1-es autót 2002-ben vezethetett, Alex Yoong személyében, aki akkor a Minardi pilótája volt. A maláj szervezők annyira komolyan veszik a Formula-1-ben való részvételt, hogy a Sepang Circuit-nak az idei évtől nagykövete is van. A nagykövet pedig nem más, mint Fairuz Fauzy.
A Lotus Melbournben csak félgőzzel futott, mert Jarno Trulli egy hidraulikai meghibásodás miatt nem tudott elindulni. Ettől függetlenül a csapat elégedett, mert Kovalainen végig futotta a versenyt, és a 13. helyen intette le a zászló. A csapat pozitív szemléletét mi sem tükrözi jobban, minthogy úgy vélik, csak 3 hely választotta el a finn pilótát a pontszerzéstől. Az első két futam után az már megállapítható, hogy az újoncok közül a Lotus vezeti a három csapat „háziversenyét”.
Az istálló egyébként újabb szponzorok bevonásával a jövő évben jelentősen szeretné növelni a költségvetését, hogy a fejlesztésekkel minél hamarabb felzárkózzanak a középmezőnybe. Ennek első jele, hogy már a sepangi futamon feltűnik a vezető maláj telekommunikációs cég logója a Lotus autóin.
A csapatfőnök Tony Fernandes egyébként rendkívül bizakodóan tekint a jövőbe. Úgy véli három éven belül az élmezőnyhöz is közel járhat az istálló.
A költségekkel kapcsolatban a következőt mondta: „ Nem gondolnám, hogy a siker csak a pénzen múlik. A Toyota hiába költött dollár százmilliókat, nem sikerült a csúcsra érniük. Az emberi tényezőn nagyon sok múlik. Sokan láthatják, hogy a Formula-1-ben hatalmas a pazarlás. A rengeteg, dollár százmilliós különbségek, nem feltétlenül jelennek meg a tempóban.”
Fernandes szerint a nagyoknak nehezebb lesz a csökkentett költségekhez hozzászokniuk, mint a kis csapatoknak, akik eleve alacsony büdzsével kezdték a versenyzést.
A hétvégi versennyel kapcsolatban a pilóták is óvatos bizakodásuknak adtak hangot.
Heikki Kovalainen szerint, a csapat hazai pályáján nem irreális cél a pontszerzés, de ha az nem is sikerülne, igyekszik magából és az autóból is a maximumot kihozni.
„Nagy örömöt szerezne a hazai szurkolóknak, ha itt sikerülne az első pont megszerzése, ezért én is és a csapat is mindent megteszünk”- nyilatkozta a finn pilóta
Jarno Trulli úgy véli, az Ausztráliában fellépő hibát a hétvégére orvosolni fogják, és számára is nagyon fontos a hazai közönség előtt való jó szereplés. A pilóta nehéz pályának tartja a maláj kört, de –mint mondta – szereti a kihívásokat
2009.-ben Kovalainen a McLarennel nem tudta befejezni a sepangi versenyt, Jarno Trulli a Toyotával a negyedik helyen ért célba.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória