Alonso és a "pénteki motorok"
Hideg szél köszöntött csütörtökön a Shanghai International Circuit vendégeire, az idei szezon negyedik futamának helyt adó pályán.
A Ferrari újságírókkal találkozott, és Fernando Alonso válaszolt a kérdésekre.
A Formula-1 Európába érkezését az jellemzi évek óta, hogy az első komoly frissítéseket erre a versenyre időzítik a csapatok.
A sajtó képviselői arról faggatták a Ferrari spanyol pilótáját, vajon a Kínai Nagydíj után megszűnhet-e a Red Bullok dominanciája?
A spanyol mosolyogva elmondta, hogy nem gondolja, hogy az Európába való megérkezés, és az ott már alkalmazandó fejlesztések gyökeresen megváltoztatnák az erőviszonyokat.
Alonso: „Biztosan lesz néhány komoly változás egyes istállóknál, de a csapatok jelentős része folyamatosan alkalmazza a fejlesztéseit. A Red Bull az eddigi szezonban megmutatta, hogy nagyon erős, de a Ferrari fejlesztéseinek köszönhetően rövidesen beérjük őket, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a pontversenyt mi vezetjük.”
A Ferrari versenyzője kitért a sepangi verseny nehézségeire is, amikor a sebességváltója mondta fel a szolgálatot, így egy nagyon nehéz versenyszituációban adta meg magát az F10-es motorja.
A rossz váltónak köszönhetően, egy, a sajátjától nagymértékben eltérő stílusban kellett végig vezetnie, ami nem csak számára, de a motornak is megterhelő volt.
Meggyőződése, hogy mostantól minden futamot befejez majd.
A szabályok értelmében a 19 futamon egy pilóta összesen csak 8 motort használhat el, de a spanyol nem aggódik amiatt, hogy Kínában, a Bahreinben kiszerelt motorral kell versenyeznie.
A spanyol bízik abba, hogy ezek után sem a sebességváltóval, sem az erőforrásokkal nem lesz több probléma.
A szabadedzéseken, a használt, sok kilométert futott motorokat használják majd, amit a spanyol egyszerűen csak pénteki motoroknak nevezett.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória