Az első szabadedzés nagy vesztesei
Az első szabadedzésen két drámai helyzet is történt.
Először Fernando Alonso autója állt meg a pályán, majd Sebastien Buemi Toro Rossójának Első két kereke repült le a helyéről.
Nyilvánvalóan egyik csapat sem boldog a történtek miatt.
A Ferrariban ülő kétszeres világbajnok, a bahreini szabadedzéseken, es időmérőn használt motorral tesztelt volna több új elemet a mai napon, többek közt egy új hátsó szárnyat, valamint az F-csatornát.
Ez azonban kudarcba fulladt, mert az erőforrás megadta magát, még mielőtt Alonso egyetlen mért kört is teljesített volna.
A szerelők természetesen dolgoznak az autón, így a versenyhétvége második szabadedzést, egy újabb motorral kezdi meg a pilóta.
Tegnap arról szóltak még a hírek, hogy az F-csatornát Alonso autójában tesztelik először, de az olaszok Felipe Massa F10-re is feltették, így a brazil versenyző is az új elemmel körözhetett.
A problémák mellett pozitívum lehet a csapat számára, hogy az új elem úgy néz ki beválik, hiszen ha csúcsesbességet nézzük, akkor a két Ferrari végzett a toppon.
A Négy élcsapat csúcssebességei az első szabadedzésen:
Ferrari: Felipe Massa 316,0
Fernando Alonso 315,4
McLaren: Lewis Hamilton 309,8
Jenson Button 308,4
Mercedes: Michael Schumacher 307,0
Nico Rosberg 306,2
Red Bull: Mark Webber 306
Sebastian Vettel 305,6
Persze maga a csúcssebesség kevés a legjobb időeredményhez (ez látszik Massa 10. helyén van), de mindemellett azt is tudjuk, hogy az edzéseken elért helyezések még nem is mérvadóak.
Mindenesetre az F-csatorna úgytűnik működik, ez pedig itt Kínában kifejezetten hasznos lehet a hosszú egyenesek miatt.
A Toro Rosso is új fejlesztésekkel érkezett Kínában, amihez többek közt hozzátartozott egy új felfüggesztés is.
Az első szabadedzés vége előtt Sebastien Buemi autójáról fékezéskor elszállt mindkét első kerék.
A csapat rögtön kivizsgálta az esetet, és kiderült, hogy a jobb első felfüggesztés tört el, valamint nem működtek azok a húzalok sem, amik az abroncsok szabad mozgását korlátozzák.
A Toro Rosso igyekszik minél gyorsabban helyre hozni Buemi szétpergett autóját, és az már biztos, hogy a továbbiakban mindaddig amíg ki nem vizsgálják az új elem problémáját, addig a korábban is használt felfüggesztést alkalmazzák a versenyautókon.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória