2010. ápr 16.

Az első szabadedzés nagy vesztesei

írta: FormaNet
Az első szabadedzés nagy vesztesei

Az első szabadedzésen két drámai helyzet is történt.

Először Fernando Alonso autója állt meg a pályán, majd Sebastien Buemi Toro Rossójának Első két kereke repült le a helyéről.

 

Nyilvánvalóan egyik csapat sem boldog a történtek miatt.

 

 

A Ferrariban ülő kétszeres világbajnok, a bahreini szabadedzéseken, es időmérőn használt motorral tesztelt volna több új elemet a mai napon, többek közt egy új hátsó szárnyat, valamint az F-csatornát.

Ez azonban kudarcba fulladt, mert az erőforrás megadta magát, még mielőtt Alonso egyetlen mért kört is teljesített volna.

A szerelők természetesen dolgoznak az autón, így a versenyhétvége második szabadedzést, egy újabb motorral kezdi meg a pilóta.

 

Tegnap arról szóltak még a hírek, hogy az F-csatornát Alonso autójában tesztelik először, de az olaszok Felipe Massa F10-re is feltették, így a brazil versenyző is az új elemmel körözhetett.

 

A problémák mellett pozitívum lehet a csapat számára, hogy az új elem úgy néz ki beválik, hiszen ha csúcsesbességet nézzük, akkor a két Ferrari végzett a toppon.

 

A Négy élcsapat csúcssebességei az első szabadedzésen:

 

Ferrari:    Felipe Massa         316,0

                Fernando Alonso   315,4

McLaren: Lewis Hamilton    309,8

                 Jenson Button      308,4

Mercedes: Michael Schumacher 307,0

                  Nico Rosberg      306,2

Red Bull:   Mark Webber      306

                  Sebastian Vettel  305,6

 

Persze maga a csúcssebesség kevés a legjobb időeredményhez (ez látszik Massa 10. helyén van), de mindemellett azt is tudjuk, hogy az edzéseken elért helyezések még nem is mérvadóak.

Mindenesetre az F-csatorna úgytűnik működik, ez pedig itt Kínában kifejezetten hasznos lehet a hosszú egyenesek miatt.

 

 

 

 

 

A Toro Rosso is új fejlesztésekkel érkezett Kínában, amihez többek közt hozzátartozott egy új felfüggesztés is.

Az első szabadedzés vége előtt Sebastien Buemi autójáról fékezéskor elszállt mindkét első kerék.

A csapat rögtön kivizsgálta az esetet, és kiderült, hogy a jobb első felfüggesztés tört el, valamint nem működtek azok a húzalok sem, amik az abroncsok szabad mozgását korlátozzák.

 

A Toro Rosso igyekszik minél gyorsabban helyre hozni Buemi szétpergett autóját, és az már biztos, hogy a továbbiakban mindaddig amíg ki nem vizsgálják az új elem problémáját, addig a korábban is használt felfüggesztést alkalmazzák a versenyautókon.

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 fernando alonso kínai nagydíj első szabadedzés toro ross sebastien buemi