2010. ápr 18.

McLaren öröm, Red Bull csalódás

írta: FormaNet
McLaren öröm, Red Bull csalódás

A Mclaren Mercedes kettős győzelemmel kezdi meg a háromhetes szünetet, nem mellesleg pedig átvették a vezetést a konstruktőri versenyben.

Jenson Button jelenleg az egyedüli a mezőnyben, aki már duplázott az idén, és jelenleg 60 ponttal vezeti a világbajnokságot.

 

 

Button a mostani győzelmét tartja pályafutása egyik legértékesebb, ha nem a legértékesebb győzelmének. Az angol szerint igen nehéz körülmények között sikerült a dobogó legmagasabb fokára felállnia.

Sokan az ausztrál futamgyőzelmét a szerencsének tudták be, most azonban a sebesség adatai is azt támasztják alá, hogy ő volt a legjobb. A sebességhez természetesen ismét egy jól megválasztott gumitaktika is párosult, ami magában hordozott némi kockázatot is, de érvényesült a régi mondást, hogy „Kockázat nélkül nincs győzelem”.

„Amíg a biztonsági autós szakaszban a legtöbben kimentek kerékcserére, és intermediet gumit raktak fel, addig én, és még hárman (Rosberg, Kubica és Petrov) bevállaltuk, hogy folytatjuk slick gumival a versenyzést.”

 

A döntés helyesnek bizonyult, és a két kerékcserés taktika a futamgyőzelmet jelentette.

 

A másik McLaren pilóta, Lewis Hamilton szerint Button hihetetlen versenyt futott, és jobb keréktaktikája a futamgyőzelemhez vezetett. Beismerte, hogy nem volt helyes a hirtelen a bokszutcába való betérés, ezzel mindenképpen időt veszített.

A kérdésre, mely szerint a bokszutcában megfelelő volt-e a kihajtás, Hamilton a következőt felelte:

„A csapat kivárta a megfelelő időt, és mikor kijöttem, váratlanul termett ott Vettel, aki kissé jobbra szorított, de egyébként fair volt a dolog.”

Hamilton összességében elégedett a versennyel, és a többszöri pozícióvesztés ellenére komoly eredménynek tartja a dupla győzelmet.

 

A versenyen most megmutatkozott, hogy a különböző vezetői stílusok, ha azt megfelelően és következetesen végigviszik, eredményesek lehetnek, akár a mérnöki precizitású, gumikímélő, gyakran unalmas stílus, akár az agresszív, mindent egy lapra feltevő, jó értelembe vett ámokfutás.

 

 

 

A Red Bull Racing négyből négy rajtelsőséget könyvelhet el eddig, ám ebből mindössze csak Malajziában sikerült a végső győzelmet is besöpörni a vörös bikáknak.

 

 

A kaotikus Kínai Nagydíjról is csalódottan távozik a csapat.

Az első rajtkockából induló Sebastian Vettel csak a hatodik, míg mögüle rajtoló csapattársát, Mark Webbert, a nyolcadik helyen intette le a kockás zászló.

Mindkét pilóta leginkább gyorsan elfelejtené ezt a versenyt.

Vettel elmondta, hogy már a rajtot elrontotta, ezután pedig az első kerékcserénél is időt vesztett. A német versenyző azzal vigasztalódott, hogy azért a hat pont még jól jöhet a későbbiekben.

A Hamiltonnal való bokszutca manőverrel kapcsolatban Vettel úgy gondolja, hogy rendkívül veszélyes volt, amit a brit csinált.

 

„Csatáznom kellett Lewisszal is a bokszutcában. A kiállásnál én voltam elöl, nem tudom, hogy miért húzódott balra és akart nekem jönni. Reménykedtem abban, hogy nem kaptam defektet emiatt, és igazából nem értem, hogy miért tette ezt, mivel egy kicsivel előrébb voltam, mint ő, vagyis nálam volt az előny."

 

Mark Webber már semmivel nem vigasztalódott, és elmondta, hogy egyszerűen nem volt meg a kellő sebességük. Webber szerint ki kell még elemezniük a hétvégét, hogy a problémák okait megtalálják.

 

 

 

Hamilton és Vettel vitatott esete nem érdemelt büntetést a versenybírák szerint:

 

Lewis Hamilton és Sebastian Vettel nagyot csatáztak a pályán, majd ezután a boxutcába is egyszerre hajtotta be, és vitatott módon kicsit összeakadtak.

 

Hamilton a boksz utca bejáratánál előzte meg a német riválist, majd miután megtörtént a kerékcsere, éppen akkor engedték őt el szerelői, mikor Vettel elhúzott mellette.

Ekkor össze is ért a két autó kereke, és egy ideig fej-fej mellett haladt a két autó egymás mellett.

Végül a Red Bull megtartotta elsőségét a McLarennel szemben, de kissé leszorítva azt.

Az esetet a verseny után vizsgálta a versenybíróság, és mindkét felet meghallgatta.

A meghallgatás után úgy határoztak, hogy mindkét versenyző megrovásban részesítették.

Hamiltont azért mert miután kiengették, Vettel volt kedvezőbb pozicióban, ő pedig nem lassított, hogy elengedje, Vettelt pedig azért, mert a boxutca kijáratnál veszélyes manőverrel próbálta Hamilton leszorítani.

A McLaren csapata lehet hogy nem ússza meg egy „fekete ponttal”, elképzelhető, hogy Hamilton rossz ütemben való kiengedéséért pénzbírságot kapnak.

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 sanghaj webber mclaren button hamilton vettel red bull kínai nagydíj formula-1