2010. máj 24.

Központban a Red Bull - rövid hírek

írta: FormaNet
Központban a Red Bull - rövid hírek

Adrian Newey elárulta a Red Bull sikereiben rejlő titkot.

 

 

A főtervező szerint, a 2009-es radikális szabályváltoztatások tették lehetővé, hogy a Red Bull a mezőny leggyorsabb autójává váljon. 

Adrian Newey már nem az első győztes kocsiját építette. Elég, ha csak megemlítjük Alain Prost Williamsét vagy Mika Häkkinen McLarenjét, s tette ezt általában akkor, amikor új szabályok léptek életbe.

Többek közt ezért is lehet igazság abban, ami a tervező géniusz állít, mert a tavalyi évben megváltoztatott tervezési szabályok, most lehetőséget adtak a csapatnak arra, hogy olyan legendák fölé kerekedjen, mint a McLarent vagy a Ferrari.

Newey:

"Sokkal szilárdabb szabályok voltak korábban, semmi újdonság nem volt, csak kisebb változtatások történtek a létező előírásokon, a jól ismert elveken. Az új szabályokkal lehetőség nyílt valami mást tenni. Szeretek kreatívnak lenni, új ötletekkel és megoldásokkal előállni, különösen, amikor változnak a szabályok, akkor valami ösztönzést találok, mert ilyenkor lehetőség van új ötletekkel és megoldásokkal előállni"

 

A csapat már 2009-ben is harcba szállt a VB címért, amelyet végül megbízhatósági problémák miatt veszített el a  BrawnGP-vel szemben.

Newey úgy véli, hogy az idén a Red Bull kiküszöbölte a megbízhatósági problémákat és újra a Formula-1 világbajnoki esélyese.

Ugyanakkor fontosnak tartja, hogy egész évben keményen dolgozzanak a sikerekért, mert a tavalyi év jól mutatta, hogy egyáltalán nem biztos, hogy amelyik csapat az év elején leggyorsabb, az az év végéig tartani is tudja előnyét.

 

 

 

Sebastian Vettel új karosszériát kap a Török Nagydíjra.

Az év elején egyértelműen VB esélyesnek kikiáltott Sebastian Vettel, meglepő módon az utolsó két futamon meg sem közelítette ausztrál csapattársa teljesítményét.

Miután az autók visszatértek a gyárba, Vettel kocsiját tüzetesen átvizsgálták, és bár részleteket nem árult el az istálló, de azt már tudni lehet, hogy hibát találtak a német versenyző RB6-osának karosszériáján.

Christian Horner csapatfőnök elmondta, hogy éppen ezért úgy döntöttek, lecserélik Vettel karosszériáját a következő, isztambuli versenyre.

Mindemellett a teljesítménybeli különbségekben szerepet játszhat, az idei évben megváltozott gumiszabály is, legalábbis Mark Webber szerint.

Az ausztrál veterán ugyanis elárulta, hogy neki kifejezetten fekszik az új gumi-konstrukció, ellentétben Vettellel, Massával, vagy éppen Schumacherrel.

Webber:

"Az új generációs gumik sokkal jobban fekszenek vezetési stílusomnak. Az elsők nem kopnak annyira és a hátsók sokkal jobb stabilitást biztosítanak. Sebastian mást részesít előnyben."

Vettel viszont úgy gondolja, hogy ezeknek a gumiknak kissebbek a határai, és nem lehet annyit kihozni belőlük, mint a korábbiakból.

Ennek ellenére a két pilóta jelenleg fej-fej mellett, 78-78 ponttal vezeti a világbajnoki pontversenyt.

Mark Webber több futamgyőzelmének köszönhetően jelenleg az élen áll, és idei remek formáját nézve, nagyon is számolni kell vele azoknak a riválisoknak, akiknek a 2010-es világbajnoki trófea elhódítása a céljuk.

 

A Ferraris Felipe Massához hasonlóan, Webbernek is lejár a szerződése az év végén, így természetesen megkezdődtek a találgatások az ausztrál jövőjével kapcsolatban.

 

A Ferrarinak lassan már a Montezemoló féle három autós ötlete is kevés lenne, ugyanis már nem csak Robert Kubicát, és az évről-évre felvetődő Valentino Rossit, de már Webbert is szóbahozták az olasz istálló lehetséges versenyzőjeként.

 

Mark Webber egyelőre az előtte álló feladatokra koncentrál, így nem foglalkozik különösebben a pletykákkal. Mindemellett elmondta, hogy egyáltalán nem tartja elképzelhetetlennek, hogy jövőre más csapatnál versenyezzen.

 

A sikeres istálló tulajdonosa, Dietrich Mateschitz fontolóra vette, hogy eladja a Red Bull nevet.

"Amint a Red Bull Racing kiépített csapat lesz, elképzelhető, hogy névadó szponzort keresünk" - mondta az osztrák multimilliomos.

A 66 éves tulajdonos ezzel a lépéssel körülbelül 38 millió dollárt kereshet egy új névadó szponzorral, ami éppen jó időzítés lenne, hiszen a Red Bull vállalatának forgalma a tavalyi évben 1.7%-al csökkent a 2008-as év 3.2 milliárd eurós bevételéhez képest.

 

Az idei évben a csapatnak már sikerült két új szponzort, a Pepe Jeans-t és az FXDD bróker céget maga mellé állítani, ami becslések szerint 4 millió font körüli összeget hozott a Milton Keynes-i alakulat konyhájára.

 

Vettel rajongók május 27-én chatelhetnek kedvencükkel!

A Hockenheimring internetes oldalán május 27-én (csütörtökön) 14.30-tól a rajongók kérdéseket tehetnek fel a német pilótának.

itt: http://www.hockenheimring.net/community

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 webber vettel red bull formula-1