Központban a Red Bull - rövid hírek
Adrian Newey elárulta a Red Bull sikereiben rejlő titkot.
A főtervező szerint, a 2009-es radikális szabályváltoztatások tették lehetővé, hogy a Red Bull a mezőny leggyorsabb autójává váljon.
Adrian Newey már nem az első győztes kocsiját építette. Elég, ha csak megemlítjük Alain Prost Williamsét vagy Mika Häkkinen McLarenjét, s tette ezt általában akkor, amikor új szabályok léptek életbe.
Többek közt ezért is lehet igazság abban, ami a tervező géniusz állít, mert a tavalyi évben megváltoztatott tervezési szabályok, most lehetőséget adtak a csapatnak arra, hogy olyan legendák fölé kerekedjen, mint a McLarent vagy a Ferrari.
Newey:
"Sokkal szilárdabb szabályok voltak korábban, semmi újdonság nem volt, csak kisebb változtatások történtek a létező előírásokon, a jól ismert elveken. Az új szabályokkal lehetőség nyílt valami mást tenni. Szeretek kreatívnak lenni, új ötletekkel és megoldásokkal előállni, különösen, amikor változnak a szabályok, akkor valami ösztönzést találok, mert ilyenkor lehetőség van új ötletekkel és megoldásokkal előállni"
A csapat már 2009-ben is harcba szállt a VB címért, amelyet végül megbízhatósági problémák miatt veszített el a BrawnGP-vel szemben.
Newey úgy véli, hogy az idén a Red Bull kiküszöbölte a megbízhatósági problémákat és újra a Formula-1 világbajnoki esélyese.
Ugyanakkor fontosnak tartja, hogy egész évben keményen dolgozzanak a sikerekért, mert a tavalyi év jól mutatta, hogy egyáltalán nem biztos, hogy amelyik csapat az év elején leggyorsabb, az az év végéig tartani is tudja előnyét.
Sebastian Vettel új karosszériát kap a Török Nagydíjra.
Az év elején egyértelműen VB esélyesnek kikiáltott Sebastian Vettel, meglepő módon az utolsó két futamon meg sem közelítette ausztrál csapattársa teljesítményét.
Miután az autók visszatértek a gyárba, Vettel kocsiját tüzetesen átvizsgálták, és bár részleteket nem árult el az istálló, de azt már tudni lehet, hogy hibát találtak a német versenyző RB6-osának karosszériáján.
Christian Horner csapatfőnök elmondta, hogy éppen ezért úgy döntöttek, lecserélik Vettel karosszériáját a következő, isztambuli versenyre.
Mindemellett a teljesítménybeli különbségekben szerepet játszhat, az idei évben megváltozott gumiszabály is, legalábbis Mark Webber szerint.
Az ausztrál veterán ugyanis elárulta, hogy neki kifejezetten fekszik az új gumi-konstrukció, ellentétben Vettellel, Massával, vagy éppen Schumacherrel.
Webber:
"Az új generációs gumik sokkal jobban fekszenek vezetési stílusomnak. Az elsők nem kopnak annyira és a hátsók sokkal jobb stabilitást biztosítanak. Sebastian mást részesít előnyben."
Vettel viszont úgy gondolja, hogy ezeknek a gumiknak kissebbek a határai, és nem lehet annyit kihozni belőlük, mint a korábbiakból.
Ennek ellenére a két pilóta jelenleg fej-fej mellett, 78-78 ponttal vezeti a világbajnoki pontversenyt.
Mark Webber több futamgyőzelmének köszönhetően jelenleg az élen áll, és idei remek formáját nézve, nagyon is számolni kell vele azoknak a riválisoknak, akiknek a 2010-es világbajnoki trófea elhódítása a céljuk.
A Ferraris Felipe Massához hasonlóan, Webbernek is lejár a szerződése az év végén, így természetesen megkezdődtek a találgatások az ausztrál jövőjével kapcsolatban.
A Ferrarinak lassan már a Montezemoló féle három autós ötlete is kevés lenne, ugyanis már nem csak Robert Kubicát, és az évről-évre felvetődő Valentino Rossit, de már Webbert is szóbahozták az olasz istálló lehetséges versenyzőjeként.
Mark Webber egyelőre az előtte álló feladatokra koncentrál, így nem foglalkozik különösebben a pletykákkal. Mindemellett elmondta, hogy egyáltalán nem tartja elképzelhetetlennek, hogy jövőre más csapatnál versenyezzen.
A sikeres istálló tulajdonosa, Dietrich Mateschitz fontolóra vette, hogy eladja a Red Bull nevet.
"Amint a Red Bull Racing kiépített csapat lesz, elképzelhető, hogy névadó szponzort keresünk" - mondta az osztrák multimilliomos.
A 66 éves tulajdonos ezzel a lépéssel körülbelül 38 millió dollárt kereshet egy új névadó szponzorral, ami éppen jó időzítés lenne, hiszen a Red Bull vállalatának forgalma a tavalyi évben 1.7%-al csökkent a 2008-as év 3.2 milliárd eurós bevételéhez képest.
Az idei évben a csapatnak már sikerült két új szponzort, a Pepe Jeans-t és az FXDD bróker céget maga mellé állítani, ami becslések szerint 4 millió font körüli összeget hozott a Milton Keynes-i alakulat konyhájára.
Vettel rajongók május 27-én chatelhetnek kedvencükkel!
A Hockenheimring internetes oldalán május 27-én (csütörtökön) 14.30-tól a rajongók kérdéseket tehetnek fel a német pilótának.
itt: http://www.hockenheimring.net/community
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória