2010. máj 29.

A Ferrarinál baljós előjelekkel indul a 800.futam

írta: FormaNet
A Ferrarinál baljós előjelekkel indul a 800.futam

A Ferrari nagy reményekkel, és egy nagyon szép kerek jubileumi számmal az autón, utazott a Török Nagydíj helyszínére Isztambulba.

A rajongóknak is minden okuk megvolt a bizakodásra, hiszen eddig Felipe Massa számít a legsikeresebb versenyzőnek a török nagydíjak történelmében, és a pilóták előzetes optimizmusát és plusz motivációját olvasva méltán számíthattak jó eredményre.

 

 

A szabadedzések aztán kissé lelombozóan sikerültek, na de egy igazi rajongó ilyenkor még nem kesereg, hanem előhúzza a jól bevált „a szabadedzés még nem számít” jelmondatot a zsebéből, és várja a kvalifikációt.

 

A szombati nap nem indult túl fényesen a maranellóiak számára, ugyanis a tavaly októberben leköszönő ex FIA elnök Max Mosley éppen erre az ünnepi alkalomra időzítette fricskáját a Ferrari felé.

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség egykori elnöke úgy nyilatkozott, hogy az olasz gárda mindig is elvárta a különleges bánásmódot, és a tavalyi dupla diffúzor botrány alatt többször megkérték, hogy járjon el az érdekükben.

„Amikor a dupla diffúzor-ügy volt terítéken, Luca (di Montezemoló) minden nap felhívott telefonon, és azt mondta : El kell intézned a Fellebbviteli Bírósággal, hogy nyerjünk. Nem pont így fejezte ki magát, de ez volt a lényeg. Én azt válaszoltam, neki, hogy egyrészt nem vennék figyelembe, amit kérek, másrészt egyébként sem tenném meg. Ő mégis azt gondolta, hogy megteszem, és személyes sértésnek vette, hogy nem intézkedtem az ügyben.”

 

Mosley egy régi történettel is előrukkolt, csak, hogy igazolja fent említett vádaskodását, méghozzá egy 1999-es kizárással kapcsolatban, amit végül visszavont az FIA Fellebbviteli Bírósága. (Eddie Irvine-t és Michael Schumachert szabálytalan légterelők használat miatt kizárták)

Mosley a régi történettel kapcsolatban elmondta, hogy a bíróság valóban megalapozott szakmai indokok alapján vonta vissza a kizárást, ám később egy torinoi látogatása során a FIAT akkori elnöke, Gianni Agnelli odament hozzá, és megköszönte közbenjárását, mert azt hitte Mosley simította el nekik az ügyet.

 

A Ferrari szóvivője nem kommentálta a „vádakat”, és sokkal inkább a szombati nap feladataira koncentrált a csapat, hiszen a péntek délutáni 5.-és 10. hely nem elég ünnepélyes, ennél sokkal többet várnak a versenyzők, és természetesen a szurkolók is.  

Ehhez képest jött a hidegzuhany, hiszen nem hogy javult volna a pénteki teljesítmény, de a világbajnokság harmadik helyén álló Fernando Alonso be sem került a kvalifikáció hajrájába, és csapattársa, Felipe Massa is tovább vitte gyenge teljesítményét szombatra, amivel mindössze egy nyolcadik helyre futotta az F10-esének. (Massa 0.787 másodperccel marad el az első rajtkockát megszerző Mark Webbertől.)

 

Fernando Alonso idén már harmadjára maradt ki az időmérő hajrájából, így nem csoda, hogy nagyon csalódott, de nem saját hibájának tudja be sikertelenségét.

Ez azért is érdekes, mert eddig jóval többet nyújtott a hétvégén, mint csapattársa, s bár elmondása szerint a kvalifikáció első szakaszában is hasonló időket autózott, de ez azért is tűnik csupán magyarázkodásnak, mert ott minden élmenő nagyjából tudja, hogy mi az „elég”.

 

Ez a magabiztosság is közrejátszhatott a bakiban, ugyanis Alonsót már az utolsó pillanatokban engedte ki a csapat, bizonyára gumispórolás okán.

Nyilván bíztak abban, hogy versenyzőjüknek elég lesz 1-2 gyors kör a továbbjutáshoz, ám Alonso hibázott, így búcsúzni kényszerült.

 

A kétszeres világbajnoknak már nem ez az első bakija az idén, ugyanakkor most úgy véli, hogy ezt az eredmény annak köszönhető, hogy az autó nem elég gyors a riválisokhoz képest.

BBC-nek adott nyilatkozatában elmondta, hogy véleménye szerint jelenleg a Red Bull, a McLaren, a Mercedes, sőt még a Renault is jobb náluk.

Persze, ha az ő 12. helyét nézzük, akkor valóban, csakhogy a spanyol úgy véli, hogy az utóbbi néhány versenyen nem fejlődött az autó, és teljesítményben igencsak visszacsúsztak.

"Semmi különös nem történt: a ma látottak alapján a 12. helyet érdemeljük meg. Nem volt elég sebességem, és amikor kilenc versenyző van fél másodpercen belül, mint a mai Q2-ben, egy hajszálon múlik, hogy az ember 4. vagy 12. lesz. Esetemben az utóbbi valósult meg" - közölte.

 

A spanyol azt is előrevetítette, hogy nagyobb fejlesztésekkel majd az Európai Nagydíjra (június 27.) rukkolnak elő.

 

Alonsóhoz hasonlóan nyilatkozott Stefano Domenicali is, aki elmondta, hogy jelenleg Massa 8. helye a reális rajtpozíció az erőviszonyok tükrében.

A versenymérnök, Chris Dyer pedig már a holnapi napra összpontosít, és abban bízik, hogy a jobb versenytempó, jobb eredményt hoz majd a csapat számára.

 

A Ferrarinak eddig úgy tűnik nem hoznak szerencsét a jubileumi számok, hiszen az elmúlt hét kerek számnál, eddig mindössze egyszer ünnepelhettek futamgyőzelmet, méghozzá a 100. nagydíjukon 1963-ban, Jody Scheckternek köszönhetően.

 

 

Ferrari jubileumi versenyeiről itt olvashattok:

http://formanet.blog.hu/media/image/201005/jubileumi_futamok_a_ferrari_tortenelmeben

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 isztambul török nagydíj formula-1